Joilla vanhempia lapsia; 10v -->

Millaset välit teillä on? Pystyttekö puhumaan kaikesta,luottaako lapsi/nuori teihin?

Jos en elämässä muuten ole onnistunu niin ihanat välit mulla on lapsiini. Niin nuorempiin mutta lähinnä mietin noita murrosiässä olevia.
Jotenki lämmittää mieltä kun voivat kertoa ihastuksista, koulusta,huolista jne.
Osan mielestä se taas on outoa.
En todellakaan tiedä kaikkea,ehei. On niillä omat juttunsa mutta tollaset asiat mitä varmaan jokainen äiti joskus pohtii niin....
Eivätkä häpeä kaupungilla tms kun monesti kuulee päinvastasia juttuja.
No joo..ehkä ihme aihe tähän aikaan mut kuitenki :D
 
Boogyman
erittäin läheiset välit on tyttäreen....voi jutella aivan kaikesta. Hän puhuu mieluummin minun kanssani kuin muiden, kaveritkin käy juttelemassa jos on jotakin niin minun kanssani....
 
Annuska
Nautin usein 13-vuotiaan poikani seurasta ja hänen elämänsä seuraamisesta.

Pari kertaa viikossa vien häntä harrastukseen, ja sen matkan aikana syntyy usein mainioita keskusteluita, usein hänen aloitteestaa. Siinä puhutaan luokkakavereiden asioista ja niiden kautta elämästä, puhutaan opettajista (ja siitä, että hekin ovat ihmisiä), tytöistäkin, ja perheen asioista.

Hiljattain yhden mahtavan keskustelun päätteeksi poika sanoi: 'Kiitos äiti, oli mahtavaa jutella. Jutellaan toistekin!' Minä kiitin myös poikaani keskustelusta, koska se oli valtavan hienoa.

En minäkään kaikkea tiedä eikä kuulukaan, mutta toivon, että pystyn pitämään kanavat auki, jotta sitten, kun on puhumisen paikka, niin on myös se kanava.
 
ite oon ainakin tyytyväinen et asia on näin.. tietysti voi muuttua kun ikä tulee (vanhin kohta 13) mutta tällä hetkellä näin ja pystyn ainakin olee tukena jos sitä tarvii ja muutenki läsnä.=)
 
eräs
Meillä teinit tykkää kulkea mun kanssa ostoksilla > ilman häpeää ;)
Kertovat usein ihastuksistaan ja siitä mitä ovat kavereiden kanssa tehneet. Ovat tosi tiukasti minussa kiinni joka sinällään on aika hämmentävää. Halittelua ja kyljessä kiinni kyhnäämistä illat pitkät :0
Läheiset on välit ja luottamus toimii, mutta itse OIKEASTI toivoisin pientä hajurakoa jo!
 
Meillä on vanhin lapsi 18v poika ja siitä sitten tasaisin ikävälein useampi teini lisää, välit on hyvät ja pystytään puhumaan kaikesta... nuoret kertoo myös aika avoimesti asioistaan. Ja samaten nuorten kavereista useat on todella avoimia ja kertovat myös murheitaan ja huoliaan. Yritetään sitten joskus ihan porukalla miettiä mitä pitäis tehdä, jos kotona vaikka on ollut riitaa vanhempien kanssa jostain tms.
 
lisääntyny vaan tuo nuorison paha olo jos lehtiin uskomista niin oon vaan onnellinen et oon jossain edes onnistunu jonki vertaa.
Ja siihenki olen tyytyväinen että siskon kanssa on luottamukselliset välit vaikka meillä on 15v ikäeroa . (sisko 15 minä 29) sinänsä huvittavaa välillä ku tulee puhuttua ihan kaikesta :D
oon kyllä sanonu et sorry et nämä on näitä aikuisten huolia mut onhan tuo osannu jopa puupäätä neuvoo :)
 

Yhteistyössä