johtuuko yasmineista

  • Viestiketjun aloittaja haluton
  • Ensimmäinen viesti
haluton
Olen syönyt parisen vuotta yasmin pillereitä ja olen huomannut niiden aiheuttaneen minulle haluttomuutta. Mieheni on huomauttanut minulle tästä monta kertaa,mutta minkäs teen jos seksi ei yksinkertaisesti ole ensimmäisenä mielessä. Nyt haluaisin vaihtaa pillerimerkkiä. Olisiko kenelläkään suositella jotain hyvää merkkiä?

Samoin minulla on ollut jo pidempään rusehtavaa välivuotoa parina päivänä reilua viikkoa ennen menkkoja. Uskon tämänkin johtuvan pillereistä.

Pikaisia vastauksia kiitos
 
äiti
olen huomannat saman syödessäni yasmin pillereitä, ei haluja siis seksi kyllä mielessä liian harvoin. Ruskeaa vuotoa tuli kanssa välillä ennen menkkoja. Nyt ehkäisynä kondomi ja pian vauvan yrittäminen edessä. Nyt halut ovat selvästi paremmat.
 
sama täällä
Minulla ei ole käytännössä ollenkaan enää haluja, Yasmineita söin liian kauan eli varmaan 2 vuotta. Nyt on 4 pilleriä jäljellä ja suunnitelmat samat kuin edellisellä vastaajalla.

Voi tätä onnea kun tiedän, että voin lopettaa pillereiden syömisen, toivon mukaan iäksi.
 
piu
Turha sitä on kuunnella muiden suosituksia, koska nämä asiat ovat loppupeleissä niin yksilöllisiä. Vain kokeilemalla tietää. Voithan kokeilla jotain muuta e-pillerimerkkiä (esim. Meliane), tai sitten pelkästään progestiinia sisältäviä minipillereitä (tai hormonikierukka/kapselit/injektiot). Myös samoja hormoneita kuin e-pillerit sisältävät ehkäisyrengas NuvaRing ja ehkäisylaastari Evra voisivat olla kokeilun arvoisia. Ne vapauttavat hormoneita tasaisesti elimistöön, jolloin vältytään suurilta pitoisuuksilta ja haittavaikutukset ovat mahdollisesti lievemmät.

Tässä tapauksessa suosittelisin ehkä NuvaRingia. Sillä on hyvä vuotokontrollikin ja näyttää siltä, että se on aiheuttanut vähemmän haittavaikutuksia (esim. juuri haluttomuutta) kuin e-pillerit. Se on kuitenkin vähintään yhtä varma oikein käytettynä kuin pilleritkin. Plussaa on sekin, että vaihtaa tarvitsee vain kerran kuukaudessa (3 vkoa + 1 vko tauko). Joillekin tosin saattaa aiheuttaa esim. paikallista ärsytystä, mutta toisille sopii hyvin. Kannattaa kokeilla!

Itse olen nyt vaikka mitä kokeilleena päätynyt luomuolotilaan ja todennut sen parhaaksi vaihtoehdoksi. Ehkäisynä on kondomi ja se on ainakin tähän asti toiminut vallan mainiosti.
 

Yhteistyössä