Johan oli lääkärikäynti ! Tai siis hoitajakäynti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Supernatural
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä olen yskinyt jo vissiin kuukauden, aamu alkaa limapalloja kakomalla ja loppupäivän yskä on kuivaa ja kumeaa. Mies taas on pari viikkoa erittänyt räkää kuin etana, sai varsinaiset halloweensilmät kun verisuonet niistämisestä katkeilleet. Kuumetta ei kummallakaan.
Ja töissä pitää käydä, kun ei olla tarpeeksi sairaita saikulle,,,,

voi olla kyse myös ns kipukynnystä nostavista ja unta parantavista lääkkeistä esim. iltaisin otettavaksi. näitä masennuslääkkeitä voidaan käyttää pienemmällä annoksella kipujen hoidossa.
masennuslääkkeet ovat isommalla annoksella varsinaisen masennuksen hoitoon. Ja on totta, että krooniset pitkittyneet kivut voivat olla aiheuttamassa masennusta ja on tärkeätä hoitaa.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/82937458-f23f-4759-8435-f3511c85843a_ul.shtml
OT?

Mä en ole ikinä ymmärtänyt näitä hoitajakäyntejä. Siis kertokaa yksikin konkreettinen asia mitä hoitaja voi tehdä auttaakseen potilasta? Yksikin? Anyone?

Jos sulla on angiina, tarvitset antibiootit. Jos selkää särkee, tarvitset relaksantteja ja särkylääkettä. Jos rinnassa on ihmeellinen kyhmy tai nilkka on venähtänyt, niin kaikissa niissä tarvitaan lääkäriä.

Mä en ole ikinä ymmärtänyt näitä hoitajakäyntejä. Siis kertokaa yksikin konkreettinen asia mitä hoitaja voi tehdä auttaakseen potilasta? Yksikin? Anyone?

Jos sulla on angiina, tarvitset antibiootit. Jos selkää särkee, tarvitset relaksantteja ja särkylääkettä. Jos rinnassa on ihmeellinen kyhmy tai nilkka on venähtänyt, niin kaikissa niissä tarvitaan lääkäriä.

mutta kun ei lääkärille pääse käymättä ensin hoitajalla. täällä on ainakin sellainen sääntö.

Sairasloman ne voi kirjottaa. Jos ei oo työterkkaa. Tosin meillä on työterkassakin saikkukäynnit eka hoitsulla.

Hoitaja voi otattaa nieluviljelyn ja lääkäri ilman vastaanottokäyntiä määrätä tarvittaessa antibiootit. Selkäongelmissa ehkäpä voisi olla fysioterapeutti auttaa paremmin kuin pelkkä lääkekuuri. Hoitaja on parempi neuvomaan myös erilaisissa kuntoutusasioissa kuin lääkäri.
Ja perusflunssien akuuttihoito pitäisi olla jokaisen maalaisjärjen varassa. Flunssassa ollaan kipeitä ja esimies voisi myöntää halutessaan sl ilman todistuksia.
Nilkan venähdys KKK hoito voisi jo auttaa. Ei ole ihan rakettitiedettä kuitenkaan.

Menin kovan flunssan jälkeen hoitajalle pyytämään lääkäriltä reseptiä huuliherpeslääkkeeseen. No sellaista ei kuulemma tarvita kun herpes hoituu ihan pelkällä hunajalla. Lopputuloksena se herpes levisi mulla nenän sisälle ja voin kertoa että on muuten vittumainen vaiva kun nenän sisäpuolella on. Hoitaja vaan naureskeli kun menin uudestaan ja raivosin että kyllä minä jumalauta itse tiedän miten parhaiten tämän vaivan saan hoidettua kun melkein 30 vuotta tästä kärsinyt.

Sain sen reseptin.

Etkö tollo tajua, että niitä määrätään kipukynnyksen nostamista varten. Ja lopeta se lienee-sanan käyttö kun et sitä oikein osaa käyttää kuitenkaan.
Sinä lienee syystä tai toisesta turhautunut ihminen. Pahoitteluni. Lienekö sellainen rauhoittava pilleri auttaisi? Kokeile.

Mutta enivei, tuo lienee nykyisin yleistä.
Samoin kuin se, että monilla liene isoja vaikeuksia luetunymmärtämisessä.
Ystäväni selkä kaipasi leikkaushoitoa. Olisi lienee syönyt niitä rauhoittavia lopun ikäänsä, jos olisi ekaan diagnoosiin tyytynyt. Ja ensimmäisessä diagnoosissa ei mainittu sanallakaan selkää, vain mielen ongelmat. Se tässä lienee olennaisinta.

Ja mulla lääkäri tökki sormia jollain hammastikun tapaisella että "eihän nämä ole tunnottomat" kun menin kertomaan että vasemman käden pikkurilli ja nimetön olleet puutuneina jo vuoden ajan.. joo, ei ole tunnottomat enkä mä niin sanonutkaan vaan että ne on puutuneet! Ja särky yltyy ajoittain kovaksikin. Mutta joo, mitään apua en saanut. Nyt on olleet jo viisi vuotta puutuneina ja pikkusormi ei enää ojennu suoraksi :unsure:

Menin kovan flunssan jälkeen hoitajalle pyytämään lääkäriltä reseptiä huuliherpeslääkkeeseen. No sellaista ei kuulemma tarvita kun herpes hoituu ihan pelkällä hunajalla. Lopputuloksena se herpes levisi mulla nenän sisälle ja voin kertoa että on muuten vittumainen vaiva kun nenän sisäpuolella on. Hoitaja vaan naureskeli kun menin uudestaan ja raivosin että kyllä minä jumalauta itse tiedän miten parhaiten tämän vaivan saan hoidettua kun melkein 30 vuotta tästä kärsinyt.

Sain sen reseptin.
Tiedoksesi, että nykyään saa ilman reseptiä Aciclovir 200 mg tabletteja kuurin huuliherpekseen.

Hoitaja voi otattaa nieluviljelyn ja lääkäri ilman vastaanottokäyntiä määrätä tarvittaessa antibiootit. Selkäongelmissa ehkäpä voisi olla fysioterapeutti auttaa paremmin kuin pelkkä lääkekuuri. Hoitaja on parempi neuvomaan myös erilaisissa kuntoutusasioissa kuin lääkäri.
Ja perusflunssien akuuttihoito pitäisi olla jokaisen maalaisjärjen varassa. Flunssassa ollaan kipeitä ja esimies voisi myöntää halutessaan sl ilman todistuksia.
Nilkan venähdys KKK hoito voisi jo auttaa. Ei ole ihan rakettitiedettä kuitenkaan.
Monissa työpaikoissa kuitenkin edelleen vaaditaan terkassa käynti vaikka ois millanen flunssa/mahatauti.

Lääkäri tulee viereisestä huoneesta käymään jos hoitajan mielestä on tarve siihen.

Monissa työpaikoissa kuitenkin edelleen vaaditaan terkassa käynti vaikka ois millanen flunssa/mahatauti.

näinhän se on.
ihan kuin se paperi nopeuttaisi vatsataudin paranemista. Olettamus on ilmeisesti esimiehillä, että lääkäri se tuseeraa potilaalta ripulin todistettavasti hanskaan ja potilaan pitäisi myös tietenkin myös oksentaa siihen lääkärin pöydälle.
Ja sitten vielä jaksetaan ihmetellä miksi päivystykset ja kaikki paikat on täynnä potilaita ja jonotetaan tunteja.

Lääkärin vastaanotot täyttyvät paperin hakijoista eivätkä potilaista jotka tarvitsevat lääkäriä.

Yhteistyössä