Johan näillä konsteilla tulee hyvä olo :)

  • Viestiketjun aloittaja mie vain
  • Ensimmäinen viesti
mie vain
Jos täällä joku kokee masennusta niin älköön heti lääkepurkkiin turvautuko. Itse olen sitä mieltä ja saan toki olla mitä mieltä tahansa, hullu kun olen joka tapauksessa ;-D että paras lääke masennukseen on kunnon liikunta, ihmissuhteet, rentoutuminen liikunnan jälkeen. Kyllä maistuu unikin hyvälle. Tänäänkin kävelin 1½ tuntia rivakkaa vauhtia metsässä sauvojen tahdittamana, sitten perheen kanssa saunaan ja hyvä iltapala. Nyt on raukea olo ja masentuneesta olosta ei enää tietoakaan. Ruumillinen rääkki ja sen jälkeen itselle sopiva rentoutumismuoto on paras torjuntalääke masennusta vastaan :)
 
vieras
Masennus on aikalailla eri juttu, eikä ole tsemppaamisesta kiinni. Monellahan on jonkinlaista talvesta ja valottomuudesta johtuvaa alakuloa, johon liikunta ja ulkona olo usein auttaakin.
 
ap
Tiedän, että vakavaa masennusta on olemassa, mutta masennuksesta on tullut kansantauti, johon tuntuu lääkärienkin vastaus olevan vain pilleripurkki :/ Toki nämä rentoutumismuodot ovat sitten kullekin valittava oman mieltymysten mukaan. Toinen voi kokea suurta nautintoa uimisesta, toinen patikoimisesta, toinen vaikka keilaamisesta. Pääasia, että antaa pääkopan saada muuta ajateltavaa kuin epätoivo. En suinkaan kehota ketään LUOPUMAAN lääkkeistään vaan ennaltaehkäistä lääkityksen alkamista. En ole lääkäri, mutta sananvapaus minulla on...
 
voi luoja
Alkuperäinen kirjoittaja mie vain:
Jos täällä joku kokee masennusta niin älköön heti lääkepurkkiin turvautuko. Itse olen sitä mieltä ja saan toki olla mitä mieltä tahansa, hullu kun olen joka tapauksessa ;-D että paras lääke masennukseen on kunnon liikunta, ihmissuhteet, rentoutuminen liikunnan jälkeen. Kyllä maistuu unikin hyvälle. Tänäänkin kävelin 1½ tuntia rivakkaa vauhtia metsässä sauvojen tahdittamana, sitten perheen kanssa saunaan ja hyvä iltapala. Nyt on raukea olo ja masentuneesta olosta ei enää tietoakaan. Ruumillinen rääkki ja sen jälkeen itselle sopiva rentoutumismuoto on paras torjuntalääke masennusta vastaan :)
Anna mun kaikki kestää.
En tiedä itkeäkkö vai nauraa?

 
masis
Mulla on lääkäri huomenna ja sairastan masennusta ja se ongelma on minulla sellainen etten saa itseäni liikkeelle. Viime keväänä ja syksyllä vielä harrastin juoksua mutta se ei enää tunnu samalta ja hyvänolon tunne on kateissa minulta. Nyt yritän vain tehdä sitä mikä tuntuu hyvältä esim. maalaan teen käsitöitä ja yritän etsiä itseni uudelleen:)
 
Yksin, niin yksin
Ja mistä helvatasta mä saan mahdollisuuden tollaiseen, kun on pieniä lapsia ja niiden isä on häipynyt. En mä nauti varmaan yhtään sen enempää, ku täällä neljän seinän sisälläkään kun noi mukelot on oltava koko ajan mukana
 
vakavasti masentunut ei yksinkertaisesti jaksa lähteä sinne lenkille, ei kykene siihen. Koska kaikki mielenkiinto entisiäkin lempipuuhiaan kohtaan on mennyt.

tottakai ihmisen pitää itse tehdä se työ parantuakseen, mutta noin yksinkertaista se ei kuitenkaan ole sairaan ihmisen kohdalla.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja mie vain:
Jos täällä joku kokee masennusta niin älköön heti lääkepurkkiin turvautuko. Itse olen sitä mieltä ja saan toki olla mitä mieltä tahansa, hullu kun olen joka tapauksessa ;-D että paras lääke masennukseen on kunnon liikunta, ihmissuhteet, rentoutuminen liikunnan jälkeen. Kyllä maistuu unikin hyvälle. Tänäänkin kävelin 1½ tuntia rivakkaa vauhtia metsässä sauvojen tahdittamana, sitten perheen kanssa saunaan ja hyvä iltapala. Nyt on raukea olo ja masentuneesta olosta ei enää tietoakaan. Ruumillinen rääkki ja sen jälkeen itselle sopiva rentoutumismuoto on paras torjuntalääke masennusta vastaan :)
Jos olisit itse kokenut masennuksen, ymmärtäisit ja tietäisit siis mitä on olla masentunut, et kirjoittaisi tuommoista tekstiä. Jutustasi paistaa läpi tietämättömyys asiasta.
 

Yhteistyössä