Johan mies repäisi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsissi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä en laskisi pulloja, en kaataisi juomia pois...antaisin miehen valita, jatkaako elämäänsä meidän kanssamme ilman alkoholia, vai alkoholin kanssa ilman meitä. Jos valitsisi jälkimmäisen, niin eikun lusikat jakoon vaan ja katse kohti tulevaisuutta.

Ap, yritä jaksella :hug:

Taitaa olla monta pakosta selvän juhannuksen viettänyttä miestä tai sit katkeraa "ukko joi koko juhannuksen" -naista täällä vastailemassa :D Tai sit on yks ja sama vieras, joka noita laukoo. Sehän on yks nimimerkki per keskustelu vai miten se oli?

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Mä en laskisi pulloja, en kaataisi juomia pois...antaisin miehen valita, jatkaako elämäänsä meidän kanssamme ilman alkoholia, vai alkoholin kanssa ilman meitä. Jos valitsisi jälkimmäisen, niin eikun lusikat jakoon vaan ja katse kohti tulevaisuutta.

Ap, yritä jaksella :hug:

Mä peesailen Åboa.
Sitäpaitsi se on hengenvaarallista kaataa alkoholistin viinoja pois, eikä mikään ole sen suurempaa rahan tuhlausta. Se kuitenkin hankkii ne juomat, rahaa menee vaan enemmän, kun ekat kaadetaan pois.
Salaa se ukko juo, koska on alkoholisti, ne kun monesti juovat salaa itseltäänkin.

Alkuperäinen kirjoittaja mielipide:
Ota ero. Et voi olla miehesi äiti. Ei tuollainen suhde oel hyväksi kummallekaan osapuolelle, sinulle tai miehelle. Eikä lapsille. Haluatko olla alkksiäijän tyrannisoiva ja holhoava kiukkuinen muija?

allekirjoitan tämän ihan täysin

Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:
Mikä tuossa juomisessa on taustalla, oletko kysynyt? Mikä on ajanut miehen alkoholismiin? Tai oikeastaan sairastuttanut hänet siihen? Ajattelin ettei usein ole helppo olla juomatta tai yrittää lopettaa jos se perimmäinen ongelma on vielä olemassa. Suomalainen mies kun ei paljoa puhu, mieluummin siis hukuttaa surunsa/ongelmansa pulloon.
Esim. onko miehellä harrastuksia, näkeekö ystäviään, stressaako jokin, parisuhde kunnossa... jne.
Kun perimmäinen ongelma selviää on helpompi alkaa "parantumaan" alkoholismista.

Alkoholistihan juo. Ja syyksi kelpaa mikä tahansa. On myönnettävä, että on ongelma, ettei voi ottaa pisaraakaan enää. Taipumus on geeneissä, ja jokin voi laukaista tilanteen, mutta juomisen syyn etsintä on turhaa.

Alkoholisti juo kun akka nalkuttaa, kun työssä on stressiä, kun kalsarit ovat väärinpäin jalassa, kun ihan mitä vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja miesasiamies:
No haloo 6-pack ei ole kuin kaksi isoa tuoppia, kyllä raavas mies sen kestää. Ja jos vaimo olisi ymmärtäväinen niin mies varmaan joisikin vähemmän.

Mistäs lähtien baarissa iso tuoppi on ollut litran kokoinen. Kyllä mun matikan mukaan kyseessä on neljä isoa kaljaa.

Ja kyseessä on suurkuluttaja, joten suosittelen ap:tä keskustelemaan miehen kanssa vakavasti. Anna hänen valita joko perhe tai viina. Sinä et pysty hänen puolestaan lopettamaan juomista, vaikka kuinka haluaisit.

Halaus ap:lle.

nimenomaan ei kannata kysyä mikä saa sut juomaan,alkoholisti keksii mitä vaan. ainakin mun äiti,milloin mitäkin,ei ole syönyt, töissä rankkaa, riidellyt, joku soitti ikävän puhellun. alkoholisti valehtelee jotta saa syyn juoda.

voimia ap. ootko miettiny al-anon omaisten ryhmässä käyntiä. se vois auttaa sua että itse jaksaisit paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja haloo:
No haloo 6-pack ei ole kuin kaksi isoa tuoppia, kyllä raavas mies sen kestää. Ja jos vaimo olisi ymmärtäväinen niin mies varmaan joisikin vähemmän.

KOMPPAUS!

nalkuttava vaimohan se tosiaan on syypää siihen miehen juomiseen....

Ja sit kun se akka ottaa ja lähtee, niin sit se vasta juokin kun se saatanan akka lähti!

kaksi isoa tuoppia joka ikinen päivä, ja viikonloppuna vielä tuplasti enemmän. Tervetuloa maksakirroosi! Suosittelen sinuakin käymään tarkistamassa omat maksa- ja muut arvosi lääkärissä!

Yhteistyössä