jogurttia?

• Viestiketjun aloittaja hiivaan
  • Ensimmäinen viesti
hiivaan
Elikkäs tuosta jogurtin käytöstä hiivaan tai hiivan ehkäisyyn haluaisin tietoa. Onko joku käyttänyt? Olen joskus kuullut että maustamatonta jogurttia voisi sivellä alapäähän ja se auttaisi hiivaan tai ainakin hiivan ehkäisyyn. Mulla tuntuu taas, että ois vähän hiivaa, mutta en haluaisi heti mennä apteekkiin. Miten olette käyttäneet jogurttia te ketkä sitä olette käyttäneet? Kuinka kauan pitäneet ennen kuin poispesu? Onko väliä mikä jogurtti?

miss jogurtti
Moi vaan! Luin myös jostakin,että maustamaton jogurtti auttaisi hiivaan.No,siitä en kyllä ole varma miten sitä käytetään.Päätin kuitenkin kokeilla,kun itselläni oli hiivaa.Sivelin sitä alapäähäni yöksi ja aamulla oli huomattavasti mukavempi olo.En siis käynyt lääkärissä ja hiiva oli poissa.Kannattaa kokeilla.Eipä ole kallista lääkettä,jos auttaa.

Pirjo-Liisa
Olen laittanut bulgarian jogurttia yöksi emättimeen asettimella, jonka olen saanut jonkun hiivalääkkeen mukana apteekista. Sen jälkeen en ole apteekin hiivalääkkeitä tarvinnutkaan.

ap.
Laitoin siis viime yöksi maustamatonta Rainbow -jogurttia. Kastoin tamponin jogurtissa ja ei muuta kun sisään :) Sivelin sitten vielä ulkopinnoille jogurttia ja aamulla pesin pois, ja on muuten nyt huomattavasti paljon parempi tunne!

ella
Kyllä minä mielummin kuitenkin testaan ensin""luonnonmenetelmää"" kuin haen heti kättelyssä lääkkeitä apteekista. Lisäksi kannattaa tietty käyttää ensimmäisenä aamulla ja viimeisenä illalla nautittavia Asidofilus-tuotteita.

**
Onkohan muita turvallisia keinoja tuon hiivan ehkäisyyn tai ihan hoitoon? niin kuin ap:kin kirjoitti ei viitsisi aina niitä puikkoja käyttää (epämiellyttäviä, valuu sitä massaa monta päivää pikkareihin :/). Pitääpä testata tuota maustamatonta jugurttia, jos ei kerran kenelläkään ole huonoja kokemuksia...?

Daphnia
Olen käyttänyt usein. Syön aika paljon maustamatonta jugurttia joten sitä on yleensä jäkaapissa valmiina. Jos alkaa kutista (eikä välttämättä tarvitse olla hiivaa), laitan ensimmäiseksi jugurttia ja se yleensä auttaa. Olen vaan kastanut sormen jugurttiin ja työntänyt sisäpuolelle niin paljon kuin saa ja sivellyt ulkopuolellekin yöksi. Joku vastaaja oli käyttänyt asetinta, se olisi varmaan tosi kätevä.

Yhteistyössä