Jo vain oli tylsä leffa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rukoilijasirkka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Otetaas huomuoon et se on tehty 70 vuotta sitten, se on klassikko, kirja on klassikko. Klassikkojen teho tulee muualta kuin waltawista erikoistehosteista ja muusta sonnasta.

Mä tykkään edelleen, ja aion kattoa jatko-osankin. Sehän tulee 4-osasena sarjana alkaen ens viikolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Mä tykkään edelleen, ja aion kattoa jatko-osankin. Sehän tulee 4-osasena sarjana alkaen ens viikolla.
Eiiiii, älä tee sitä! Älä katso sitä!

Se karmea ruskeasilmäinen kaakattaja Timothy Daltonin kainalossa.

Vaikka se kirja oli ihan käsittämättömän huono, en olisi uskonut, että siitä voisi saada noin huonon filmatisoinnin.

Mä en oo koskaan nähnyt enkä nytkään jaksanut alkaa katsoo... mutta mä taas oon ihmetellyt kun kaikki hehkuttaa kuinka iiiiihana leffa on Englantilainen potilas. Ehkä tylsin ja pitkäveteisin leffa jonka koskaan oon nähnyt

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Mä en oo koskaan nähnyt enkä nytkään jaksanut alkaa katsoo... mutta mä taas oon ihmetellyt kun kaikki hehkuttaa kuinka iiiiihana leffa on Englantilainen potilas. Ehkä tylsin ja pitkäveteisin leffa jonka koskaan oon nähnyt

Joo, sekin. Ihan kakkaa.

Siis mä haluaisin kyllä kuulla joskus MIKÄ on se juttu MIKSI tuosta tekeleestä niin tykätään? Olen ihan ymmälläni tämän kanssa. Voisiko joku kertoa edes hieman, mitä minulta jää näkemättä?

Mä rakastan sitä kirjaa. Luin sen ensimmäisen kerran ihan nuorena ja myöhemmin pari kertaa uudestaan. Elokuvaa katsoessani tietysti harmittelen elokuvan puutteita kirjaan verrattuna. En tiedä mikä siinä kiehtoo, ehkä toi Scarlettin pakkomielle väärää miestä kohtaan ja miehekkään Rhettin suhtautuminen ja kiinnostus Scarlettiin. Loppuratkaisu on tietysti väärä, mutta jättää tunteen siitä, että Scarlett ei koskaan luovuta ja ehkä vielä joskus. Romantiikannälkäiselle kirja ja elokuvakin on ihan mainio pakoretki todellisuudesta.
Elokuva ei minun mielestäni yllä monenkaan klassikon tasolle, eikä Tuulen viemää-kirjakaan ole mitään Austenia tms. mutta ihan hienoja silti.

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Siis mä haluaisin kyllä kuulla joskus MIKÄ on se juttu MIKSI tuosta tekeleestä niin tykätään? Olen ihan ymmälläni tämän kanssa. Voisiko joku kertoa edes hieman, mitä minulta jää näkemättä?

Nähtävästi et ole kokenut intohimosta suhdetta.. etkä paljon muutakaan elämässä.
Myös värit ja kaikki ovat herkulliset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä rakastan sitä kirjaa. Luin sen ensimmäisen kerran ihan nuorena ja myöhemmin pari kertaa uudestaan. Elokuvaa katsoessani tietysti harmittelen elokuvan puutteita kirjaan verrattuna. En tiedä mikä siinä kiehtoo, ehkä toi Scarlettin pakkomielle väärää miestä kohtaan ja miehekkään Rhettin suhtautuminen ja kiinnostus Scarlettiin. Loppuratkaisu on tietysti väärä, mutta jättää tunteen siitä, että Scarlett ei koskaan luovuta ja ehkä vielä joskus. Romantiikannälkäiselle kirja ja elokuvakin on ihan mainio pakoretki todellisuudesta.
Elokuva ei minun mielestäni yllä monenkaan klassikon tasolle, eikä Tuulen viemää-kirjakaan ole mitään Austenia tms. mutta ihan hienoja silti.

Tämä oli siis ensimmäinen kerta kun tuon näin ja kirjaa en tietenkään ole lukenut. Minusta elokuva on ärsyttävän naiivi (ja otan huomioon tekoajankohdan) ja pahinta kaikesta että pääosaksi on kirjoitettu narsistisesta persoonallisuuus häiriöstä kärsivä tyyppi. En näe pätkääkään romantiikkaa tuossa elokuvassa.

Alkuperäinen kirjoittaja h:

Nähtävästi et ole kokenut intohimosta suhdetta.. etkä paljon muutakaan elämässä.

No en paljon enempää kyllä perusteluilta odottanutkaan. Puhumme siis elokuvasta. =)

Mun suosikkileffa, olen nähnyt varmaan ainakin 10 kertaa.. Osaan vuorosanat ulkoa ja ne onkin mainiot :) Esteettisesti ihan huippuluokkaa ja siinä on sellaista viattomuutta, jota ei nykyään enää leffoissa tapaa. Jatko-osista en perusta yhtään, vaikka oonkin kirjan lukenut ja sarjan kattonut. Vivien Leigh on ainoa oikea Scarlett..

Alkuperäinen kirjoittaja h:

Naurettava perustelu. :laugh: Mua rassaa kattoo parii, jotka vaan tappelee ja intohimoa todistaa muutama satunnainen suukko ja se että akka on parikertaa raskaana. Plääh.

Yhteistyössä