Jo oli kauppareissu eikä paremmaksi muuttunut kotonakaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Esikoinen oli todella villillä tuulella kaupassa; juoksenteli pikkukärryjen kanssa edestakasin, otti hyllystä tavaroita kärryynsä (ilman lupaa) ja kaikkein pahin: kiipesi kaljapakettien päälle! Siinä vaiheessa ku mä sen näin, niin kävin nostamassa pojan pois sieltä ja sanoin hyvin vihaisella äänellä, et sinne ei saa mennä. Ja mitä tekee poika?!? Kiipeää sinne uudestaan, koska haluaa tulla ite sieltä pois! |O Sit poika lähti pois ja mä perässä. Jäin odottamaan pillimehuhyllyn luo poikaa, koska pojan kärryssä oli mehuja ja ne piti laittaa takas hyllyyn. Siinä sit käytiin hyvinkin äänekäs keskustelu, miksei niitä mehuja oteta. Sanoin vielä, että sen kiipeemisjutun takia kotona ei sit katsota dvd:tä minkä lainasin kirjastosta. Mua ei ole ikinä ennen nolottanut lasten takia, mut nyt kyllä olin varmaan ihan punanen. :ashamed:
Sit ku tultiin kotiin niin poika oli jo valmiiksi vihanen. Sain sit syötettyä kuopukselle välipalaa, purettua kauppakassit ja esikoinenkin kävi kääntymässä sylissä. Sit aloin vaihtaa kuopuksen vaippaa ja samaan aikaan esikoinen "huusi" jotain ja kuopuskin piti jotain älämölöä. Sit kuului makuuhuoneesta miehen karjaisu: "HILJAA"!!! Mä tiedän, et miehen pitäis nukkua, mut kyllä pitäis tajuta, ettei kahta kiukkusta lasta pidetä hiljaa.
Nyt on sellanen olo, et vois ottaa taas aikalisän ja lähtee yksin johonkin. :/

Uhkaat jatkossa, että lapsi joutuu autoon istumaan, jos temppuilee kaupassa tai että kauppaan ei pääse enää jatkossa mukaan ollenkaan. Meillä tehoaa jo pari vuotiaallakin, kun sanoin kerran kaupassa, että kärryyn laitettu lelu palautetaan takaisin hyllyyn, enkä ostakaan sitä jos hän temppuilee kaupassa. Temppuilun alkaessa kysyin vienkö lelun pois vai onko nätisti ja valitsi jälkimmäisen. Uhkaukset pitää myös toteuttaa eli ei sitten sitä dvd:tä oikeasti katsella kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Uhkaat jatkossa, että lapsi joutuu autoon istumaan, jos temppuilee kaupassa tai että kauppaan ei pääse enää jatkossa mukaan ollenkaan. Meillä tehoaa jo pari vuotiaallakin, kun sanoin kerran kaupassa, että kärryyn laitettu lelu palautetaan takaisin hyllyyn, enkä ostakaan sitä jos hän temppuilee kaupassa. Temppuilun alkaessa kysyin vienkö lelun pois vai onko nätisti ja valitsi jälkimmäisen. Uhkaukset pitää myös toteuttaa eli ei sitten sitä dvd:tä oikeasti katsella kotona.

Poika rupes kattoo sitä salaa sillä aikaa kun syötin kuopusta, mut kävin ottamassa sen pois ja piilotin.

Mä sanon sulle samoin, kuin sanoin hetki sitten meidän neitosellekin - kyllä niitä parempiakin päiviä vielä tulee =) Koitahan jaksaa :hug: Voisitko lähteä lasten kanssa vaikka kyläilemään, jos miehen pitää nukkua?

Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:
Mä sanon sulle samoin, kuin sanoin hetki sitten meidän neitosellekin - kyllä niitä parempiakin päiviä vielä tulee =) Koitahan jaksaa :hug: Voisitko lähteä lasten kanssa vaikka kyläilemään, jos miehen pitää nukkua?

Kuopus meni nukkumaan ja kohta pitää mennä tekee ruokaa.

mun mielestä pahinta tossa kauppareissussa oli kyllä lapsen (lasten) äiti
siis mitä sä teit että lapses ehti tuonne? ja annoit vielä kiivetä uudelleen.
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
...kiipesi kaljapakettien päälle! Siinä vaiheessa ku mä sen näin, niin kävin nostamassa pojan pois sieltä ja sanoin hyvin vihaisella äänellä, et sinne ei saa mennä. Ja mitä tekee poika?!? Kiipeää sinne uudestaan, koska haluaa tulla ite sieltä pois!
sitten menet jonnekin odottelemaan että lapsi tulee perässä:
Jäin odottamaan pillimehuhyllyn luo poikaa, koska pojan kärryssä oli mehuja ja ne piti laittaa takas hyllyyn.

Harmaalle: Mä lastasin tavaroita kärryyn, niin kuin yleensä kaupassa tehdään! Pojan oli määrä hakea maidot sillä aikaa. Enkä antanut kiivetä uudelleen, ehti vaan ku käänsin selkäni ottaakseni viilejä. Ja se on niin, että poika todellakin tulee itse tuomaan ne mehut sinne hyllyyn, mä en lähde sen perään juoksemaan. Ja miksen olisi odottanut siinä, poikahan tuli siihen kuitenkin itse???

Alkuperäinen kirjoittaja ei millään pahalla:

Luulisin, että äiti hoiti ostosten tekoa. Kun on kaksi lasta, ei kyllä äitikään kahdeksi repeä kahteen paikkaan samaan aikaan.

...kiipesi kaljapakettien päälle! Siinä vaiheessa ku mä sen näin, niin kävin nostamassa pojan pois sieltä ja sanoin hyvin vihaisella äänellä, et sinne ei saa mennä. Ja mitä tekee poika?!? Kiipeää sinne uudestaan, koska haluaa tulla ite sieltä pois!

Ihan oikeesti, lapsi on ihminen. Osaa siis kävellä aikuisen edessä tai perässä. Ei heitä kuljeteta hihnassa.

Jäin odottamaan pillimehuhyllyn luo poikaa, koska pojan kärryssä oli mehuja ja ne piti laittaa takas hyllyyn.

Ota nyt kommentoija järki käteen ja avaudu vasta kun sulla on oikeesti jotain järkevää sanottavaa.

Tsemppiä =) Mutta mitäs tapahtuikaan meidän kauppareissulla toissa iltana...meidän pojat villaantuivat ihan totaalisesti :o Leikkivät jotain piilosta hyllyjen väleissä ym "kivaa"...ei siinä mitään mutta kun toinen poika on jo ekalla luokalla :o :kieh: Noh,minä menin huutoni säestämänä autoon poikien kanssa ja mies hoiti ostokset. Rangaistuksesksi meillä ei pelattu tietokoneella koko iltana vaikka mies oli juuri hankkinut tollasen ratin tietsikkaan ja se kiinnosti poikia kovasti...mutta kun ei niin ei |O

Juu noita sattuu mutta kun sattuu omalle kohalle niin nolottaa kyllä..Muistan vielä selkeesti viime joulun aatonaaton ruokaostosreisun,silloin vannotin etten enää koskaan ota jouluruokaostoksille lapsia mutta olen tainnut unohtaa miten karmaiseva kokemus se oli :laugh:

Ihana lukea että muillakin kun meillä joskus neidit nousee sellaseen villiin ettei tosiaankaan tee mieli ottaa niitä kauppaan mukaan. Nyt ovat onneksi vähän järkiintyneet ja useinmiten kauppareissut ovat ihan siedettäviä. Minkäs ikäsestä kaverista oli kyse?

Alkuperäinen kirjoittaja ei millään pahalla:

Juuri tämän takia en mene lapsen kanssa kahdestaan kauppaan. Olen liikuntavammainen, enkä millään ehdi perässä.

Yhteistyössä