Jo kokeneempia ivf/icsi-kävijöitä

Voi ei! Meillä käyty kotona muutaman kerran samantapaisia keskusteluja.. Olen kysynyt mm. mieheltä, että mitä itse pitäisit jos silloin kun sinua on tehty, niin H- hetkenä isäsi olisi sanonut, että ei voi nyt mitään, täytyy käydä esim. katto asentamassa ettei hirret mätäne - ja tämän takia sinua ei olisi olemassa - kumpi tärkeämpää, että jonkun asiakkaan hirret vähän homehtuu, vai se että sinä olet saanut elää ja olet nyt siinä.

No sitten selvitelty aina, että miten niitä lentoja tulee jne. kyllä musta pitäisi saada asiat järjestettyä kun vain laittaa järjestymään.

Luen Aarne Koskimiehen kirjaa Hedelmällinen Rakkaus - toiveena lapsi, ja siinä ainakin siittiöiden pakastusta suositellaan, jos ei ole aina varma saadaanko siittiöitä ko. hetkellä, mutta sitä kauanko sulatus kestää ei sanota.

Eilen oli eka ultra ja ihan ok.
 
Voi ei! Meillä käyty kotona muutaman kerran samantapaisia keskusteluja.. Olen kysynyt mm. mieheltä, että mitä itse pitäisit jos silloin kun sinua on tehty, niin H- hetkenä isäsi olisi sanonut, että ei voi nyt mitään, täytyy käydä esim. katto asentamassa ettei hirret mätäne - ja tämän takia sinua ei olisi olemassa - kumpi tärkeämpää, että jonkun asiakkaan hirret vähän homehtuu, vai se että sinä olet saanut elää ja olet nyt siinä.

No sitten selvitelty aina, että miten niitä lentoja tulee jne. kyllä musta pitäisi saada asiat järjestettyä kun vain laittaa järjestymään.

Luen Aarne Koskimiehen kirjaa Hedelmällinen Rakkaus - toiveena lapsi, ja siinä ainakin siittiöiden pakastusta suositellaan, jos ei ole aina varma saadaanko siittiöitä ko. hetkellä, mutta sitä kauanko sulatus kestää ei sanota.

Eilen oli eka ultra ja ihan ok.
 
voi risis :hug: ei tähän tarvis enää lisää vaikeuksia.

joo meillä tämä oli tässä. Menkat alkoi tänään ja ihan kunnolla ei mitää tuhrutteluja. Heräsin puol kuudelta vessaan ja itkeny kutakuinki siitä asti. Kokosin itseni töihin...
Meitä nämä hoidot ei auttanu, jotaki muuta on keksittävä tämän tilalle..
 
Voi ei nehma.. :hug: niin oisin toivonu teille jo tulosta tästä hoidosta!!


Mulle sanottiin julkisella aiemmin ettei ne pakasta miehen siittiöitä (jollei oo tosi huonoja eli saatu biopsialla tms. vakavaa syytä ), vaan aina pitäs päästä paikalle. Nyt se ei sitten tänään oo edes vaivautunu vastaan mun viesteihinkään että miten on, joten pakko oli alkaa selvittää vaihtoehtoja polin kanssa. Ne kysy tietysti suoraa että onko nyt niin ettei mies edes halua koko hoitoo, ja kai se sitten niin on kun ei järjestä asioita vaikka ois ihan mahdollista, oli mitkä kiireet töissä tahansa. Odottelen lääkärin soittoo että pakastetaanko mun solut vai saisinko käyttää yksityisen kautta lahjasiittiöitä. Loppuun tää alotettu hoito on ainakin vietävä.
Kai nää oli sitten tässä, meidän yhteiset hoidot ainakin... :'(
 
Risis, koeta jaksaa. Voi olla, että miehellesi on iskenyt lapsettomuus-kriisi tai väsymys hoitoihin. Kun teillä on ns. viimeinen hoito, ehkä se rassaa miestäsikin kovasti?? Nämä jutut stressaavat molempia, vaikkei sitä heti uskoisi. Minulta meni vuosia, todellakin vuosia, saada mies mukaan hoitoihin. Joten jarrumiehiä löytyy meiltä muiltakin. :$
 
Sunnuntai 22. elokuuta 2010



~Sitkeät toivojat~


Margit74..............3.IVF....................testi 25.8.
syssy...................2.ICSI/pas...........elokuu
eevi-antero ........3.IVF.....................vko34
Lumipuu..............3:ICSI...................vko34
sannuli-81...........4.IVF.....................vko34
MariAnne-S..........5.IVF...................
toivorikas-72.......4.ICSI..................syyskuu
Miisamari.............4.IVF....................
Arielle75..............3xICSI..................
risupesä..............3.IVF.....................
Miimi78................5xICSI................dna-tutkimukset
olki..............2.ICSI,lahjam.solut.......
nehma................3xICSI..................


Plussat


pohtijatar............2.IVF...................22.9.09
Hope79..............4.IVF/ICSI............24.9.09
Tao74.................3.IVF....................24.9.09
sebu08...............3.IVF...................27.11.09
Sarma.................2.IVF....................4.1.10 (luomu)
SuzyQ69.............3.IVF/pas............27.1.10
kirma...................3.IVF...................9.2.10
Anskubansku80...5.ICSI.................23.2.10
plasebo...............3.ICSI.................12.3.10
tytti82.................2.IVF....................4/10
Annuli5.............9.IVF/ICSI/pas.......kevät-10
lasisiipi.............2.IVF/1.(11.)pas.......kesä-10
Merisiili....6xICSI, lahjasiittiöt+iui....12.6.10
Tyyne73........8xICSI,lahjam.solut....17.8.2010


****

:heart:melliset ONNITTELUT Tyynelle!!!

Tervetuloa ja lohtu:hug:t Ariellelle!
 
En tiedä... tuntuu vaan että sitä ei kiinnosta järjestää koko hommaa kun ei näe tätä niin tärkeenä :'( ois sitten voinu vaan sanoo ajoissa että saattaa perua tollasella syyllä, etten ois turhaan alottanukaan koko riskiä hoitoo.
Siirsin itteni pois ylhäältä, yritetään ne solut sentään pakastaa vaikka eipä sen varaan suuria kannata toivoo että niillä siirtoon joskus pääsis. Lahjasiittiöiden käyttö ei oo mahdollista näin nopeella varotusajalla.
 
Risupesä, :hug: tuollaista ei saisi tapahtua kenellekään ja vielä kaiken sen jälkeen, mitä olet joutunut kokemaan. Kyllä pitäisi tuommoisessa kohdassa miehen ottaa itseään niskasta kiinni eikä pakoilla työkiireiden taakse. Jos on epävarma asiasta, niin se pitää sitten nostaa esille ennen hoitoja, ei tuossa vaiheessa.

Tuli mieleen (en tosiaan yhtään tiedä, kun olen täysin ulkopuolinen ja vieras), mutta eihän sun miestä vaan jännitä se punktio? Kun muistelen, että hän olisi viime kerralla pyörtynyt siellä, vai muistanko väärin?

Jaksamista!!! :hug:
 
Voi Risupesä... :( Oon tosi pahoillani jos miehesi ei tulekaan! Ihan kauhea tilanne. :hug: Pidän kuitenkin peukkuja että hän vielä muuttaisi mielensä. Olisikohan mahdollista että saisitte aikaan sellaisen avoimen keskustelun hyvässä hengessä missä hän pystyisi kertomaan mistä kenkä oikeasti puristaa? En voi uskoa että työmenot olisivat se OIKEA syy. Jokin hänellä taitaa mieltä painaa... Kovasti tsemppiä ja rohkeutta ja onnea sulle matkaan! Toivon tosi kovasti että sun vaivalla kasvatetut solut eivät joudu suoraan pakkaseen, ja jos joutuvatkin niin ainakin selviäisivät sieltä hengissä sitten kun miehesi on valmisi hoitoja jatkamaan.
 
Kiitos kaikille ihanista sanoista :flower: :heart:

Varmasti siinä on jotain muuta(kin) takana ettei halua järjestää sitä vapaata, ja pahempaa kun se viime kerran pyörtyminen. En vaan uskonu että vois ihan tollasella syyllä alkaa oikeesti kieltäytyyn tästä. Eihän se enää aikoihin oo halunnu lasta niin paljoo kun mä, mutta luulin sentään tajuavan että kun hoito alotetaan niin se on vietävä kunnialla loppuunkin. Mut enhän mä sitä sitten aio/voikaan mihkään pakottaa. Jotenkin toivottomalta tuntuu, jollei se ite tajua tän asian suuruutta/tärkeyttä niin kuka sitä sen päähän vois sitten laittaa..
Jos ne solut nyt oikeesti pakastetaan ja selviääkin, niin ei niitä sitten enää ainakaan sen siitiöillä hedelmöitetä. En kysy siltä enää tän jälkeen mitään, tää on kyllä sitten se viimenen niitti. En vaan voi enää sietää enkä jaksa tollasta. Vieläkään ei oo vastannu mitään mun aamusiin viesteihin, että olkoot sitte.
 
Ehkä hän nyt tarvitsee vaan miettimisaikaa... Jospa kaikki vielä kääntyisi parhain päin. Jos hän saa olla rauhassa ja selvitellä ajatuksiaan ja tunteitaan, eihän sitä tiedä vaikka lähteekin punktiopäivänä mukaan. Varmasti isot kysymykset hänellä pyörii mielessä eikä ehkä osaa sinulle nyt sanoa yhtään mitään. Olisi tosi hyvä jos hän pystyisi puhumaan tilanteesta jonkun ulkopuolisen kanssa, esim luotettavan ystävän tai sukulaisen kanssa.

Olet kyllä tosi urhea, ja hienoa että olet jo miettynyt sitäkin että haluat ehkä koittaa luovutetuilla siittiöillä. Jos pakastamiseen päädytään, sinulla on hyvin aikaa päättää mitä tehdä.

Lähetän vielä lisää haleja sulle: :hug: :hug: :hug:
 
Risupesä, onpa mies tehnyt ohrasesti jos tässä vaiheessa alkaa peruuttaa.
Entä jos kyse on siitä pyörtymisestä? Jos on yhtään machoilutaipumuksia, niin voihan tuollainen ottaa enemmän ylpeyden päälle kuin kehtaa myöntääkään?
Yritä onkia vähän että mikä siellä taustalla, jos vaikka saisitte asiat parhain päin.
Voimia!
 
RISUPESÄ: Voi ei! Toivottavasti kaikki kuitenkin järjestyy parhain päin...

).( pp11 Testasin Clearbluen digitestillä sanat Gravid Raskaana, Veritesti oli 48 eli aika alhainen. Huomenna uusinta verikoe.

Meillä siis hoitona tällä kertaa luovutetut pakastealkiot. Eli ei kummankaan biologinen. Kaksi siirrettiin 5.8.2010
 
Aivan upeita uutisia siellä suunnalla Tyyne!! Kaikki bd ylhäällä nyt että se arvo vaan nousis vähä hitaanlaisesti =) ja eikös toi oo tosi aikanen testausaikakin, että voisko paljoo enempää ollakaan vielä?!


Tossa ollaan nyt tekstailtu, mutta eipä tää taida vaan mihinkään enää muuttua :( tuntuu se itekin tajuavan että tällästä ei yleensä peruta millään noin hepposilla syin, mutta kun me ei tälläsessä etäsuhteessa olla sen mielestä kunnolla parisuhteessa ja sen takia ilmeisesti ei oo valmis tekeen niin paljoo! Ja vaikka tosiaan mitään työpaikan menetyksen vaaraa ei edes ois, ei kai ne mitään vois sanoo jos kertoo että on mentävä sairaalaan ja tuo siitä todistuksenkin?
Mun mielestä toi vaan kertoo siitä minkä (paskan, jos senkään) arvosena se pitää mua, koko suhdetta ja tätä yritystä.. en kyllä jaksa kattella enää tollasta pelleilyä kaiken muunkin lisäks!
 
Voi Tyyne!!! Aivan mahtavaa! Pidän kovasti peukkuja että plussa vahvistuu. Mikä sen luvun pitäisi olla että olisi ok? Oliko sulla yhtään plussaa aiemmista hoidoista, onko tämä ihka ensimmäinen? Kerro mistä teidän lahja-alkiot olivat, onko niitä suomalaisilla klinikoilla saatavana?

risupesä, ymmärrän kyllä täysin sun ajatukset. MInäkään en suvaitsisi moista epäkunnoittavaa käytöstä, ainakaan kovin pitkään. Tuo on todella törkeästi tehty, olisi pitänyt uskaltaa avata suunsa ennen kuin hoito aloitetaan. Toisaalta olen kuullut useista miehistä jotka meinaavat jänistää kesken hoidon kun alkavat jostain panikoimaan, ja sitten ovat kuitenkin palanneet ruotuun parin päivän sisään. Jotenkin tuntuu että miehillä tämä lasten hankinta-ajatus vaan kypsyy niin hitaasti ja välillä se epävarmuus tulee vielä pitkänkin ajan päästä pintaan. Kovasti toivotan voimia sulle tuohon raskaaseen tilanteeseen.

 
Mikäs Tyynen tilanne on? Joko vois siirtää alempaan listaan :D

Punktio meni tällä kertaa vähemmillä kivuin, ja tuloksena 30 solua!! Onneks toi paikka (ainoona koko maassa) pakastaa myös munasoluja, muuten ois tosiaan päätyny suoraa roskiin! Hyperin vaara on edelleen ja oon koittanu väkisinkin saada kitattua litratolkulla vettä vaikka välillä on vähän huonoo oloo..
Seuraavaks otan yhteyttä yksityiseen puoleen, ilmeisesti psykologin keskustelun merkeissä.
Vetäydyn täältä taustalle nyt joksikin aikaa, kunnes taas homma pyörii johonkin suuntaan.. pitäkäähän, urheat toverit, ketjua pystyssä.. vaikka tietysti toivon ettei kenenkään kauaa enää tarviskaan täällä olla :wave:
 
Risupesä, aivan mahtawa saalis!!! Onnea! Sulla on sydämessä ja mielessä varmasti nyt melkoinen myllerrys...mutta onneksi munikset tallessa pakkasessa.
Mulla huomenna eka ultra, tämä viikko pistelty. Jännittää ihan kauheasti (pelottaa että hoito jää kesken, että vaste ei riitä...).
 
Eilen hcg oli 109 eli on tuplaantunut,... nyt vain varovaisesti päivä kerrallaan =)

MIISAMARI: Mulla takana 8 ICSIä omilla soluilla, joista 3 tuulimunaraskautta. Nyt eka luovutettu siirto tehtiin Virossa. Suomessakin niitä tehdään mutta pitkät jonot on.
 
Risupesä tosi kurja tilanne sinulla nyt, en osaa edes kuvitella tuntemuksiasi :hug: Tsemppiä sinulle kovasti ja onnittelut aivan hurjasta saaliista! Vau!

Tyyne73 Onnea sinulle vino pino!!! Aivan ihanaa :) Onnellinen puolestasi. Kävin toissa iltana vain pikaisesti vilkaisemassa palstaa ja mietinkin jos pp11 arvo lähes 50 niin onhan se testipäivänä jo yli sata = hyvin raskaana. Jee. Hyvä!

ON: Piinailee. Eilen oli rinnat kipeät, lugeista (?), no tänään ei (olen ottanut luget :)). Tänään on tuntunut useaan otteeseen kipua, ei juilintaa, nippailua vaan kipua kohdussa! Ei menkkamaista tunnetta, en osaa tätä selittää kuin että kohtuun sattuu, ajoittain oli levossa tai menossa.Ei mulla aikaisemmin ole tuntunut tältä, kipu viime syksyisessä keskenmenossa oli sata kertaa voimakkaampaa. Ehkä keho valmistuu menkkoihin, blaah.
 
Pikainen tiedote omista jutuista - tulin just ultrasta, folleja oli vasemmalla 5 ja oikealla 3 kunnollista ja 2 pienempää. Punktio tiistaina 24. päivä ja siirto ilmeisesti perjantaina 27.9.

Tyyne73, MAHTAVAA!!!

Risupesä, voimia sulle ja toivottavasti saatte miehen kanssa jotenkin setvittyä tilanteen. Toivoisin niin kovin sulle hyvää.

Lumipuu ja Sannuli, missäs menette?
 
Täällä ultrassa käyty tänään ja tiistaina punktio. Kasvatellaan vielä muutama päivä muniksia ja sitten punktio. Kasvamassa oli ihan hyvä saalis. Samoissa mennään eevi-anteron kanssa. =)

tyyne73, Onnea!!!!

risupesä, Voimia!


 
Täällä ollaan :wave:

Masennuin keskiviikon ultrasta kun vaan 4 rakkulaa bongattiin ja meni toivo tän hoidon onnistumisesta aika pieneen...vaikka tiedänhän sen että yksi vain tarvitaan, mutta todennäköisyydet että saisi sen yhden pienenee kun ei ole soluja mitä hedelmöittää. Punktio on maanantaina ja siirto JOS jotain sattuis sinne asti jaksamaan keskiviikkona.

Tyyne ihanaa kun sait vihdoin onnistua!!! Kyllä lukemat ainakin on hienot, eiköhän noilla porskuteta ihan lopuun saakka, onnea!

eevi-antero ja sannuli, onnittelut hyvistä saaliista! Toivotaan että meitä on sitten kolmen kopla piinailemassa ihan samoilla päivillä!

Mites Miisamarin ultrakuulumiset?
 
Lumipuu, kiitos kun kyselit, lämmitti mieltä. :) Halaus sulle!
Tilanne on täällä suurin piirtein sellainen kuin pelkäsinkin, rakkuloita on kovin vähän, vain neljä kunnollista ja kourallinen pieniä joista tuskin mitään tulee. toinen munasarja ei vaan ole lähtenyt stimuloitumaan, mistä lie syystä. Ei tätä lääkärin mielestä kuitenkaan kannata keskeyttää, eli maanantaina toinen ultra ja punktio ensi viikolla ke-pe. Tuskinpa siis taaskaan saadaan paljon mitään kunnon alkioita aikaseksi. Masentaa jo valmiiksi. :(
 

Yhteistyössä