JKL: Lapsiperheen kiva asuinalue

Moi!

Nyt näyttää siltä, että oltais muuttamassa helmikuussa 2010 Jyväskylään (Tampereelta).

Kertokaapa asiasta teitävät, että missä suunnalla lapsiperheen (lapset nyt 2v ja 4kk) olisi kiva/hyvä asua. Kaupunkia tunnen keskusta-alueelta ihan hyvin ja asuinalueitakin osaan kuuleman mukaan vähän kartalle sijoittaa, mutta tuntumaa eri alueiden oloista yms. ei ole tiedossa. Missä olisi paljon lapsiperheitä, puistoissa väkeä, kerhoja ym. toimintaa tms. lähellä. Kertokaa, kiitos!! =)

MUOKS: Niin ja yritin hakua käyttää, mutta ainakin mulla on tuo sikainfluenssamainos siinä siten, että kun koitan hakua käyttää, niin heittää vaan THL:n sivuille! :kieh:
 
.
Itse asuin pienen lapseni kanssa Lutakossa pari vuotta ja se ei oikein ole mukava paikka asustella lapsen kanssa, vaikka järvi olikin ihan vieressä. Messujen ja rallien aikaan katu oli ihan tukossa ja ihmisiä parveili pilvin pimein.
Palokka miellytti mua kovasti, joten jos Jyväskylän suunnalle olisin jäänyt, niin sieltä olisin ehkä katsellut meille asuntoa. Vaajakoskikin olisi ehkä menetellyt.
 
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
 
ditah
Me asutaan Lutakossa ja ollaan tykätty, lähellä keskustaa ja parvekkeelta kun katsoo, niin näkee järven, uimaranta ja leikkipaikkoja alueella. Kaikki Jyväskylän palvelut (koulut ja päiväkodit mukaan lukien) vieressä. Messut ja rallit tietty tuo väkeä sen pari kertaa vuodessa, mut minusta se on vain mukavaa, että on tapahtumia. Ja silloin sitä nyt liikkuu ihan joka paikassa. Palokkaa kehuvat, itse en ehkä kestäisi asua siellä (tai muutenkaan kaukana keskustasta), kaukana yliopistosta ja muista paikoista, joissa liikun päivittäin. Ihan mukava lähteä spontaanisti vaikka kahville tai taidenäyttelyyn, ilman että tarvitsee miettiä kyytejä.
 
Kuokkalaan vaan :)! (Ei ehkä ihan siihen keskustaan, mutta esim. Ainolanranta, Tikka, Kuokkalanpelto jne. on oikein mukavia lapsiperheen kannalta.) Myös esim. Halssila ja Lohikoski ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.

Itse en lähtisi Keltinmäkeen, Myllyjärvelle, Pupuhuhtaan, Huhtasuolle jne.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
Kangaslampea ja pupuhuhtaa ei erota mikään muu kuin nimi. Samanlaisia lähiöitä kumpainenkin. Luontoa löytyy ja päiväkoteja ja koulut, mutta löytyy myös niitä ikäviä puolia yhtäpaljon.
 
jkl-natiivi
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
Kangaslammella on erilaisia "kohtia": on mukava omakoti-/rivitaloalue ja sitten nykyisin tosi paljon maahanmuuttajia sisältäviä kerrostaloja.Onko se sitten huono juttu, on eri asia.

Kaakkolampi ja Sulku on pääosin kivoja. Rakentavat uusia omakotitaloja sinne ja vanhatkin on ihan kivoja.

Mutta siis luontoa ja puistoja riittää, koulut (ala- ja yläkoulu)kilsan päässä, samoin päiväkoti. Perhepäivähoitajiakin alueella on melko paljon. Bussit kulkee tosi hyvin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
Kangaslampea ja pupuhuhtaa ei erota mikään muu kuin nimi. Samanlaisia lähiöitä kumpainenkin. Luontoa löytyy ja päiväkoteja ja koulut, mutta löytyy myös niitä ikäviä puolia yhtäpaljon.
Aijaa... Olen asunut lähes koko ikäni omakotitalossa Kangaslammella ja ihan älyttömän rauhallista on...
 
jkl-natiivi
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Kuokkalaan vaan :)! (Ei ehkä ihan siihen keskustaan, mutta esim. Ainolanranta, Tikka, Kuokkalanpelto jne. on oikein mukavia lapsiperheen kannalta.) Myös esim. Halssila ja Lohikoski ovat varteenotettavia vaihtoehtoja.

Itse en lähtisi Keltinmäkeen, Myllyjärvelle, Pupuhuhtaan, Huhtasuolle jne.
Huhtasuo on ihan sairaan iso alue ja sinne mahtuu niin hörhövuokrataloalueita kuin tosi upeita omakotitaloalueitakin. Rauhallinen paikka se on. Parhaat ulkoilumaastot Jyväskylässä.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
En minäkään Kangaslampea pitäisi kovin hyvänä asuinalueena. Voihan sieltä toki löytyä jokin kivakin "kohta", mutta pääosin huonomaineinen alue tuo Kangaslampi.
Niin, ollu joskus 1960-luvulla. Vai onko tilanne muuttunut? (muutin sieltä pois 3 vuotta sitten).
 
tuug
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
En minäkään Kangaslampea pitäisi kovin hyvänä asuinalueena. Voihan sieltä toki löytyä jokin kivakin "kohta", mutta pääosin huonomaineinen alue tuo Kangaslampi.
Niin, ollu joskus 1960-luvulla. Vai onko tilanne muuttunut? (muutin sieltä pois 3 vuotta sitten).
Mielestäni on huonomaineinen nykyisinkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
En minäkään Kangaslampea pitäisi kovin hyvänä asuinalueena. Voihan sieltä toki löytyä jokin kivakin "kohta", mutta pääosin huonomaineinen alue tuo Kangaslampi.
Niin, ollu joskus 1960-luvulla. Vai onko tilanne muuttunut? (muutin sieltä pois 3 vuotta sitten).
Mielestäni on huonomaineinen nykyisinkin.
On se.
 
vieras
Keltinmäkeä joku ehti jo mollata. Ehkä aiemmin asuinalueella on ollut huono maine, mutta me asutaan täällä 9kk ikäisen vauvan kanssa ja erittäin rauhallista ollut. Keskustaankaan ei mikään mahdoton matka . Päiväkodit ja koulukin on tuossa lähellä, kauppakin on, ei tarvitse välttämättä marketeille lähteä. Lapsiperheitä tuntuu olevan paljonkin alueella. Pari puistoakin lapsille löytyy. Mä tykkään ennemmin tästä pienestä asuinalueesta, kuin Kuokkalasta missä aiemmin asuttiin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
Kangaslampea ja pupuhuhtaa ei erota mikään muu kuin nimi. Samanlaisia lähiöitä kumpainenkin. Luontoa löytyy ja päiväkoteja ja koulut, mutta löytyy myös niitä ikäviä puolia yhtäpaljon.
Aijaa... Olen asunut lähes koko ikäni omakotitalossa Kangaslammella ja ihan älyttömän rauhallista on...
No tämä kertookin siitä, että et ole asunut kerrostalossa, joita kangaslammella on 80-90% taloista.
 
tuug
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Keltinmäkeä joku ehti jo mollata. Ehkä aiemmin asuinalueella on ollut huono maine, mutta me asutaan täällä 9kk ikäisen vauvan kanssa ja erittäin rauhallista ollut. Keskustaankaan ei mikään mahdoton matka . Päiväkodit ja koulukin on tuossa lähellä, kauppakin on, ei tarvitse välttämättä marketeille lähteä. Lapsiperheitä tuntuu olevan paljonkin alueella. Pari puistoakin lapsille löytyy. Mä tykkään ennemmin tästä pienestä asuinalueesta, kuin Kuokkalasta missä aiemmin asuttiin.
Keltinmäessä asuu myös paljon opiskelijoita/nuoria (jotka rellestävät) sekä puliukkeleita/-akkeleita. Itse kutsun Keltinmäkeä "slummialueeksi" :D Vaikka kyllä sieltäkin varmasti löytyy rauhallisempia paikkoja asua, mutta pääosin aika lähiömeininkiä... Tämä on vain minun mielipiteeni asiasta:)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
En minäkään Kangaslampea pitäisi kovin hyvänä asuinalueena. Voihan sieltä toki löytyä jokin kivakin "kohta", mutta pääosin huonomaineinen alue tuo Kangaslampi.
Niin, ollu joskus 1960-luvulla. Vai onko tilanne muuttunut? (muutin sieltä pois 3 vuotta sitten).
Mielestäni on huonomaineinen nykyisinkin.
Olet ilmeisesti asunut Varikolla. Sillä on hyvä maine. Se on toisella puolella tietä ja sillä on merkitystä ilmeisesti... ;)
 
jkl
Alkuperäinen kirjoittaja tuug:
Hyviä alueita:
Palokka, Mäyrämäki, Mustalampi, Heinälampi...

Huonoja alueita:
Myllyjärvi, Keltinmäki, Pupuhuhta...
Mitä vikaa myllyjärvessä??
Okt-aluetta ja ihan viihtyisää mun mielestä, itse kolme v asunut siellä eikä ollut valittamista..

Mustalammella ei mitään palveluita ja lähin koulukin kaukana.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Pupuhuhtaan en muuttaisi lapsen kanssa ikinä.Kagaslampi on kiva paikka asua,lähel kaikki tarvittavat palvelut(paitsi tietyt pankit keskustas) ja lähimaastos erilaista luontoo,uus hyvä iso leikkipuisto ja uimapaikkoja,päiväkoteja ja koulut lähellä ym...
Kangaslampea ja pupuhuhtaa ei erota mikään muu kuin nimi. Samanlaisia lähiöitä kumpainenkin. Luontoa löytyy ja päiväkoteja ja koulut, mutta löytyy myös niitä ikäviä puolia yhtäpaljon.
Aijaa... Olen asunut lähes koko ikäni omakotitalossa Kangaslammella ja ihan älyttömän rauhallista on...
No tämä kertookin siitä, että et ole asunut kerrostalossa, joita kangaslammella on 80-90% taloista.
Meillä KERROSTALOSSA on ollut tosi rauhallista. Taloyhtiössä asuu ainoastaan vanhempaa porukkaa, pari lapsiperhettä. Spurguista ei tietoa. Puiston vieressä asutaan.. Hyvä taloyhtiö ja mukavat naapurit :) EI valittamista
 

Yhteistyössä