Jippii, enää ei tartte ite vatkata kermaa ja rahkaa sekaisin, sitä saa nyt purkista!

• Viestiketjun aloittaja Jonna_Äiti harmaana
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26009693:
Ja ei noita sairaat edes käytä vaan laiskat ja terveet :D

Ja eikö saisi ostaa ja käyttää? Kyllä mäkin ostan aina valmiiksi viipaloitua juustoa kun on paljon kätevämpää. Ja keittoihin pakastealtaasta valmiiksi pilkotut perunat.
Ja varmaan tota rahkaakin missä on kerma valmiina seuraavaksi kun tarve tulee.

En mitenkään nauti ruoanlaittohommista ja mielelläni menen yli siitä mistä aita on matalin vaikka sit vähän enemmän maksaisi.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LMAO
Jonna_Äiti harmaana
Ja eikö saisi ostaa ja käyttää? Kyllä mäkin ostan aina valmiiksi viipaloitua juustoa kun on paljon kätevämpää. Ja keittoihin pakastealtaasta valmiiksi pilkotut perunat.
Ja varmaan tota rahkaakin missä on kerma valmiina seuraavaksi kun tarve tulee.

En mitenkään nauti ruoanlaittohommista ja mielelläni menen yli siitä mistä aita on matalin vaikka sit vähän enemmän maksaisi.
Menikö sulla jotenkin yli tää aihe kun pitää puolustella? Ei muakaan esim perunat ihmetytä mutta kaikki muu kun ne ei ole lähelläkään terveellistä.

"perheellinen"
Meillä ostetaan puolivalmista ja valmista ruokaa paljonkin. Meillä on suuri perhe ja olemme katsoneet sen paljon kätevämmäksi ja ei vie aikaa niin paljon kun osa on tehty jo valmiiksi.
Jokainen meistä kaiketi elää ja ostaa ruokaa miten haluaa. Nykyään kun valinnanvaraa on niinmiksi niitä ei voisi käyttää.
Esim. viipaloidussa juustoissako pitäisi lukea,että ei terveille ihmisille :)

hmmmm
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26009767:
Menikö sulla jotenkin yli tää aihe kun pitää puolustella? Ei muakaan esim perunat ihmetytä mutta kaikki muu kun ne ei ole lähelläkään terveellistä.
Aloituksesa ei puhuttu terveellisyydestä mitään vaan pilkattiin valmisruokaa.

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna_Äiti harmaana;26009675:
Joo, varmasti sairaille ihan ok mutta kyllä tämä reumaatikko leikkaa juuston itse ja vakavammin sairaammatkin siihen pystyy, on nimittäin olemassa APUVÄLINEITÄ.
Niin no, mä en näe eroa siinä että missä kohtaa se apu siinä tulee. Että onko se jo tuotekehittelyssä otettu huomioon vai että tehdäänkö sitä apua varten vielä erillinen apuväline jotta asian tekeminen helpottuu. ... ...

Mutta ehkä mä vaan olen sitten terve laiska ihminen.

Ja onhan joku noista valmis maksamaan, vaikka sitten ne laiskat.

"vieras"
mitäs noloa on valmiiksi murennetuissa tuotteissa...ei kaikilla ole aikaa ja viitselijäisyyttä jotakin mariannekarkkeja murskata :D ja valmiiks silputut sipulit on aivan mahtava keksintö...ei vuoda enää mun herkät silmäni ei,jeee!

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
ja jos
[QUOTE="vieras";26009876]mitäs noloa on valmiiksi murennetuissa tuotteissa...ei kaikilla ole aikaa ja viitselijäisyyttä jotakin mariannekarkkeja murskata :D ja valmiiks silputut sipulit on aivan mahtava keksintö...ei vuoda enää mun herkät silmäni ei,jeee![/QUOTE]

ei ole laitetta millä murskata niin onhan se hankalaa ,mutta kätevänpää ostaa valmiina kaupasta, vai millä sitten murskaatte kivikovat karkit?

"pih"
[QUOTE="vieras";26009919]siis voishan karkit murentaa niin että pistää muovipussiin ja nuijii mutta äääh en minä ainakaa viiti ku melki samaan rahaan saa valmiiks murskattujaki =)[/QUOTE]

Ja karkit voisi joku "vahingossa" syödä ennen leipomista tms. mutta murskatut säästyvät =P

ja jos
[QUOTE="vieras";26009919]siis voishan karkit murentaa niin että pistää muovipussiin ja nuijii mutta äääh en minä ainakaa viiti ku melki samaan rahaan saa valmiiks murskattujaki =)[/QUOTE]

Voihan sitä pusia tietty hakata seinäänkin jos nuija on kateissa tai pelkkiä karkkeja ja sit keräillä lattialta valmiit muruset :)

höph
mies toi meille jouluna tota kanelisokeria, vaikka olin kirjoittanut lappuun että kanelia ja sokeria, kyllä me on sitä nyt käytettykkin ja ajattelin seuraavankin paketin ostaa samaa, en käytä kanelia missään muussa ruoassa, joten tuo kaneliokeri on meille ihan hyvä juttu.

Miksi muuten pitää naureskella noille valmiille tuotteille? onko se joku äityden tai himisyyden paremmuusmittari, että kluka tekee vaikeimman kautta ruoat?

itse ainakin nopeutan arkeani käyttämällä välillä puolivalmisteita tai noita muita.
Mökillä olen käyttänyt noita lettujauhopusseja, ei tarvitse sinne raahata jauhoja sun muita tykötarpeita.

pakastealtaan valmiiksi pilkotut sipulikuutiot sopivat mulle erittäin mainiosti, silmäni ovat todella herkät sipulille ja se sipulin pilkkominen oikeasti tekee kipeää, miksi siis kiusaisin itseäni, kun valmiinakin saa?

onpa mukava tulla töistä kotiin ja heittää kattilaan nakkia,keittojuureksia ja perunaa ja odotella puolisen tuntia ja avot ruoka valmis :)

• Tykkää
Reactions: NaapurinAkka
"vieras"
Siivutetut, pilkotut jne. tuotteet ovat varmasti tosi käteviä vanhuksille, reumaatikoille jne., ja itse voisin ajatella että jossain retkellä niistä saisi helposti ruokaa, tai jos mulla olis toimitilat muualla (on oma yritys) niin ostaisin sinne lounastarpeiksi kaikkea helppoa.

Mutta nämä kaneli-sokerijutut on kyllä älyttömiä. Tulee mieleen, että joku on niin paniikissa esim. siitä, missä suhteessa sitä kanelia ja sokeria pitää olla, että ostaa sitten varmuuden vuoksi valmiina :D

hik
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Jokuaika sitten yksi mamma kertoi täällä että kun juustopalaa ei voi viipaloida juustohöylällä loppuun niin se jämä menee roskiin :)
meilläkin saattaa mennä roskiin, en laita kamalan moniin ruokiin juustoa, mitä siis teen kuivalla juustonkäntyllä kaapissani?

"hah"
[QUOTE="vieras";26010003]Siivutetut, pilkotut jne. tuotteet ovat varmasti tosi käteviä vanhuksille, reumaatikoille jne., ja itse voisin ajatella että jossain retkellä niistä saisi helposti ruokaa, tai jos mulla olis toimitilat muualla (on oma yritys) niin ostaisin sinne lounastarpeiksi kaikkea helppoa.

Mutta nämä kaneli-sokerijutut on kyllä älyttömiä. Tulee mieleen, että joku on niin paniikissa esim. siitä, missä suhteessa sitä kanelia ja sokeria pitää olla, että ostaa sitten varmuuden vuoksi valmiina :D[/QUOTE]

vai voisko joku ostaa sitä kanelisokeria ihan vain siksi, kun se on kätevä? ei tarvitse ostaa kanelia erikseen? mitä pahaa noissa tuotteissa on? mä en ymmärrä tota naureskelua ja ihmettelyä?

Mäkin voisin ihmetellä kun joku mamma ei osaa kutoa lapselleen sukkia vaan ostaa ne kaupasta, tai joku mies ei osaa vaihtaa autonrenkaita vaan vie ne pajalle yms. yms. tai joku toinen teettää remontin remppafirmalla, kyllähän jokainen nyt maalata osaa hei!"

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Ngöhf;26009650:
ValmiJauhe kastikkeet ymmärrän, mut eilen näin valmiskaatikkeen pussissa jossa oli jo se vesikin mukana :D pitää vain lämmittää :)
Mitäs ihmeellistä tässä on? Onhan esimerkiksi bearnaise-kastiketta ollut jo pitkään tetrassa ja siinä se on muuten paljon parempaa kuin Knorrin pussista tehtynä!

• Tykkää
uraäiti
Ostan minä välillä valmista juustoraastettakin (vaikka se omasta mielestänikin vähän hassu tuote onkin). Mutta varsinkin arkena/kiireessä on välillä mukava mennä siitä, missä aita on matalin.
Muutenkin aika paljon erialisia puolivalmisteita tulee käytettyä vaikka ns kotiruokaa tykkäänkin lapsilleni tarjota.

• Tykkää

Yhteistyössä