Jimmy ja Noomi, kyllä taas nimellä paiskattu..

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Musta Noomi on kaunis nimi.. Ja kun joku sanoi tuon että varmaan jonkun näyttelijän mukaan annettu niin kyseistä näyttelijää en ollut ikinä kuullutkaan :whistle:

Noomi nimen olen kyllä jostain muusta kuullut. Istuu hyvin myös Suomalaiseen suuhun. Jimmy taas.. no en tykkää sitä kuitenkin sanotaan Jimiksi.. Tai sitten huudellaan että Jimmyyyy Jimmyyyy.... Noomi kaunis, Jimmy ei. =)
 
[QUOTE="vieras";25479808]Oli juuret kristillisyydessä tai ei, veikkaisin että lapsen nimi on kyllä valittu näyttelijä Noomi Rapacen perusteella. Mitä julkkikset edellä, sitä tavikset perässä. Ja mikäs siinä, kaunis nimi.[/QUOTE]

Miksi ajattelet että näyttelijän eikä vaikka isoäidin tai isoisoäidin?
 
No niin nyt tiiän näyttelijä Noominkin Ruotsista.. En kyllä ole häntä missään elokuvassa huomannut mutta tiedämpähän nyt tämänkin :D Edelleen Noomi nimi on minulle tunnetumpi aivan jostain muusta :)
 
"tiinuliina"
Hah hahah!! Meillä on Noomi, eikä kyllä ole ruotsalaisen näyttelijän Noomi Rapacen mukaan nimetty!!! :D Itseasiassa meidän Noomi sai nimen, ennen kuin Noomi Rapace nousi julkisuuteen.

Ihan vain tiedoksi, että muissa pohjoismaissa Noomi on hyvin hyvin yleinen naisen nimi.

Minulle Noomi oli selvä valinta lapsen nimeksi, koska olen saanut paljon uskoa ja luottamusta rakkauteen juuri Ruutin kirjasta raamatusta. Noomihan oli raamatussa Ruutin anoppi, joka sai miniältään nykysuomeksi käännettynä tällaisen rakkaudentunnustuksen: "Minne sinä menet, sinne minäkin menen. Minne sinä jäät, sinne jään minä myös. SInun kansasi on minun kansani.Missä sinä kuolet, siellä minäkin tahdon kuolla ja sinne minut pitää haudata."
 
La Paset
noomi on vanha suomalainen nimi. minun suvussani ollut monella. ja jos vielä tyttö saadaan niin noomi varmaan nimeksi tulee.
Noomi ei ole alkujaan vanha, suomalainen nimi, ei ollut edes Suomen almanakassa. Meidän almanakassamme oli 1871-1889 muoto Naema, 1867-1870 ja 1890-1928 Naima, 1929-1949 Naimi. Nykyisissä raamatunkäännöksissä tämä Ruutin anoppi mainitaan nimellä Noomi.
Noomihan menetti kaiken, edustaa syntistä, joka harhaili epätoivoissaan vieraassa maassa, jonne hän oli päätynyt miehensä viemänä, nälänhätää pakoon...
 
goiu
Musta Noomi on kaunis nimi.. Ja kun joku sanoi tuon että varmaan jonkun näyttelijän mukaan annettu niin kyseistä näyttelijää en ollut ikinä kuullutkaan :whistle:

Noomi nimen olen kyllä jostain muusta kuullut. Istuu hyvin myös Suomalaiseen suuhun. Jimmy taas.. no en tykkää sitä kuitenkin sanotaan Jimiksi.. Tai sitten huudellaan että Jimmyyyy Jimmyyyy.... Noomi kaunis, Jimmy ei. =)
Samaa mieltä. Noomi on kaunis nimi, mutta Jimmy... Ei helvata mikä wt-nimi. Ei ehkä pahimmasta päästä, mut kuitenkin.

Tuon näyttelijän tunnistan nyt kun kuvan joku laittoi, hyvä näyttelijä onkin.
 

Yhteistyössä