M
mm
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Kiitos, myös sinulle, muista avoin mieli. Sinun tapa ei ole se ainoa oikea tapa uskoa.![]()
Kiitos koodi
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Kiitos, myös sinulle, muista avoin mieli. Sinun tapa ei ole se ainoa oikea tapa uskoa.![]()
Entisenä evluttina en osaa ajatella, että kristinusko olisi väärä tai se ei perustuisi mihinkään todelliseen. Ainoa asia, mikä mua tuossa uskonnossa häiritsee on se, ettei kristityt itsekään pääse yhteisymmärrykseen niinkin tärkeästä asiasta kuin pyhän kirjansa sanomasta.Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Minähän tunnen hänet. Sinun tapasi ei ole se ainoa oikea tapa tuntea Jeesusta. Juuri tämä minua eniten kaikissa uskonnoissa tökkii ja pahasti. Kaikki uskonnot julistavat, että meidän tapa on se oikea, muut ovat vääriä! Suvaitsevaisuutta, kiitos!
Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kaunis kappale.
Jeesus tuli auttamaan ihmisiä valoon maan päällä. Silloin maan päällä vallitsi liikaa pimeys... Jeesuksen opetuksiin uskomalla voi pelastaa maanpäällisen elämänsä. (Myös muilla tavoin...rakkaus on avain.) Kuoleman jälkeinen "taivas" kuuluu kaikille uskosta ja maanpäällisestä elämästä riippumatta. Jeesus rakasti/rakastaa pyyteettä, ihan jokaista, tuli eläväksi esimerkiksi meille, miten meijän kannattais elää.
Miten se menikään se yks sanonta.. "Rakkaus on ainoa asia, joka lisääntyy kun sitä tuhlataan."![]()
Maan päällä vallitsee pimeys nytkin. Ihminen ei ole hyvä. Ja kuka sinun maailmankatsomuksessasi Jeesuksen sitten lähetti?
Jeesus on Jumalan poika, niin kuin me kaikki. Jeesus tuli lihaksi, eläväksi esimerkiksi juuri osoittamaan, miten me voimme elää.
Emme me ole automaattisesti Jumalan poikia tai tyttöjä. Jeesus on paljon enemmän kuin esimerkki.
Minun näkemyksen mukaan olemme.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Mjoo =) liekkö "literaalinen" edes suomenkielen sana mutta kyllä isoin osa sen varmaan ymmärtää.
noh ihmisillä on ongelma se että he haluavat että asiat olisivat selkeitä, että olisi valmis näppärä laki mitä noudattaa.
Ja kun tätä selkeää lakia noudattaa niin automaattisesti saa palkinnon siitä.
Homoseksuaalisuuden kanssa on ongelma se että monet muuten fiksut ihmiset rupeavat tulkitsemaan raamattua kirjaimellisesti tämän ongelman kohdalla, ja kun tähän yhdistetään vielä henkilökohtainen vastenmielisyyden tunne (pelko tuntematonta kohtaan jne jne ) niin onkin helppo käyttää jumalaa suojakilpenä kun tuomitsee homoseksuaalisuuden.
Mitenkä raamattua pitäisi tulkita ? Ken tietää, mutta sen tiedän miten sitä ei pidä tulkita.
Miksi ns "homoseksuaalinen" akti on pelkästään kielletty ? eikä suinkaan homoseksuaalisuutta ?
Miksi siitä "aktista" puhutaan aina erikoisessa kontekstissa, kuten epäjumalanpalvomisen yhteydessä.
Aikaisempi linkki yritti selittää että homoseksuaalisuus johtuu nimenomaan siitä, mutta tuskinpa tälläinen tulkinta kestää lähempää tarkastelua.
Eiköhän se ole niin että raamatun kirjoittajat näkivät homoseksuaalisen aktin vihollisheimojen ja väärien jumalien palvomisen ominaisuutena.
Missään kohti raamattu ei käsittele homoseksuaalisuutta kuten me sen ymmärrämme, eli rakkaudesta tulevana. Vaan Himona ja sen sellaisena.
Ja näin moni uskovainen ymmärtää asian olevan edelleenkin.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Entisenä evluttina en osaa ajatella, että kristinusko olisi väärä tai se ei perustuisi mihinkään todelliseen. Ainoa asia, mikä mua tuossa uskonnossa häiritsee on se, ettei kristityt itsekään pääse yhteisymmärrykseen niinkin tärkeästä asiasta kuin pyhän kirjansa sanomasta.Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Minähän tunnen hänet. Sinun tapasi ei ole se ainoa oikea tapa tuntea Jeesusta. Juuri tämä minua eniten kaikissa uskonnoissa tökkii ja pahasti. Kaikki uskonnot julistavat, että meidän tapa on se oikea, muut ovat vääriä! Suvaitsevaisuutta, kiitos!
VT on mielestäni selkeä ja johdonmukainen. Kirja, jonka oppeja - jos olisi kristitty - olisi varsin yksinkertaista noudattaa. UT taas sekoitti pakkaa, vaikkei sekään yksistään tee mielestäni Raamattua sen vaikeaselkoisemmaksi kuin mitä on vaikkapa kansanterveyslaki. Sen sijaan tähän pyhään kirjaan uskovat tulkitsevat kirjaa niin monin erilaisin tavoin, että se Jumalan "punainen lanka" ainakin meikäläisen mielestä katoaa ihan tyystin.
Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Kiitos, myös sinulle, muista avoin mieli. Sinun tapa ei ole se ainoa oikea tapa uskoa.![]()
Kiitos koodi. Olen kyllä kokeillut monta muutakin tapaa, ja huonoksi todennut =)!
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Kiitos, myös sinulle, muista avoin mieli. Sinun tapa ei ole se ainoa oikea tapa uskoa.![]()
Kiitos koodi. Olen kyllä kokeillut monta muutakin tapaa, ja huonoksi todennut =)!
Minä en tätä kirjoittanut, ihan vaan huomautuksena :saint:
Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja kooditon:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kaunis kappale.
Jeesus tuli auttamaan ihmisiä valoon maan päällä. Silloin maan päällä vallitsi liikaa pimeys... Jeesuksen opetuksiin uskomalla voi pelastaa maanpäällisen elämänsä. (Myös muilla tavoin...rakkaus on avain.) Kuoleman jälkeinen "taivas" kuuluu kaikille uskosta ja maanpäällisestä elämästä riippumatta (toisin sanoen kuolemaa ei olekaan, se on vain portti kotiin). Jeesus rakasti/rakastaa pyyteettä, ihan jokaista, tuli eläväksi esimerkiksi meille, miten meijän kannattais elää.
Miten se menikään se yks sanonta.. "Rakkaus on ainoa asia, joka lisääntyy kun sitä tuhlataan."![]()
Me olemme kaikki yhtä. Sen minkä teet yhdelle noista vähimmistä, teet minulle.
On olemassa persoonallinen hyvä ja paha. Ihminen kuuluu automaattisesti pahan puolelle koska on perisyntinen. Jeesus tuli vapauttamaan sitä, rakkaudessaan. Me olemme kaikki luotuja Jumalan kuvaksi, mutta synti tuli ja rikkoi se "kuvan", yhteyden. Jeesus palauttaa sen. Mutta ihmisen tulee nöytyä ja tunnustaa syntisyytensä, ottaa Jeesus vastaan.
En usko perisyntiin.
Siitä kuitenkin johtuu kaikki paha, uskoit tai et.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Kaunis kappale.
Jeesus tuli auttamaan ihmisiä valoon maan päällä. Silloin maan päällä vallitsi liikaa pimeys... Jeesuksen opetuksiin uskomalla voi pelastaa maanpäällisen elämänsä. (Myös muilla tavoin...rakkaus on avain.) Kuoleman jälkeinen "taivas" kuuluu kaikille uskosta ja maanpäällisestä elämästä riippumatta. Jeesus rakasti/rakastaa pyyteettä, ihan jokaista, tuli eläväksi esimerkiksi meille, miten meijän kannattais elää.
Maan päällä vallitsee pimeys nytkin. Ihminen ei ole hyvä. Ja kuka sinun maailmankatsomuksessasi Jeesuksen sitten lähetti?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Mä kiinnitin huomioni esimerkiksi klo 23:46 kirjoitettuun viestiin. Olin ymmärtävinäni, että siinä kaikki kirjoittajat uskoivat Jeesukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Tässä ketjussa on ainakin muutama, joka vaikuttaa New Age:n kannattajilta, itse en ole oikeastaan tässä ketjussa vielä huomannut, että kristityt nahistelisivat keskenään. Tai sitten olen lukenut kursiivisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Tässä ketjussa on ainakin muutama, joka vaikuttaa New Age:n kannattajilta, itse en ole oikeastaan tässä ketjussa vielä huomannut, että kristityt nahistelisivat keskenään. Tai sitten olen lukenut kursiivisesti.
Ymmärrän enkä oikeastaan tarkoittanutkaan tuota. Olen vaan seurannut tätä ketjua ja olen ollut ainakin ymmärtävinäni, että tässä ketjussa on useampi Jeesukseen uskova, joiden näkemykset kuitenkin eroavat toisistaan.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Sana kristitty nimenomaan tarkoittaa Jeesuksen seuraajaa. On eri asia ola seurakunnan jäsen ja maksaa jäsenmaksua, kuin olla oikeasti Jeesuksen seuraaja. Se, että kuulut vaikka ev lut kirkkoon ei tee susta uudestisyntynyttä kristittyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:Nykyään valoa on maailmassa enemmän kuin pimeyttä.Tulette kaikki vielä huomaamaan...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä kiinnitin huomioni esimerkiksi klo 23:46 kirjoitettuun viestiin. Olin ymmärtävinäni, että siinä kaikki kirjoittajat uskoivat Jeesukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Tässä ketjussa on ainakin muutama, joka vaikuttaa New Age:n kannattajilta, itse en ole oikeastaan tässä ketjussa vielä huomannut, että kristityt nahistelisivat keskenään. Tai sitten olen lukenut kursiivisesti.
Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Sana kristitty nimenomaan tarkoittaa Jeesuksen seuraajaa. On eri asia ola seurakunnan jäsen ja maksaa jäsenmaksua, kuin olla oikeasti Jeesuksen seuraaja. Se, että kuulut vaikka ev lut kirkkoon ei tee susta uudestisyntynyttä kristittyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Ymmärrän enkä oikeastaan tarkoittanutkaan tuota. Olen vaan seurannut tätä ketjua ja olen ollut ainakin ymmärtävinäni, että tässä ketjussa on useampi Jeesukseen uskova, joiden näkemykset kuitenkin eroavat toisistaan.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Sana kristitty nimenomaan tarkoittaa Jeesuksen seuraajaa. On eri asia ola seurakunnan jäsen ja maksaa jäsenmaksua, kuin olla oikeasti Jeesuksen seuraaja. Se, että kuulut vaikka ev lut kirkkoon ei tee susta uudestisyntynyttä kristittyä.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mä kiinnitin huomioni esimerkiksi klo 23:46 kirjoitettuun viestiin. Olin ymmärtävinäni, että siinä kaikki kirjoittajat uskoivat Jeesukseen.Alkuperäinen kirjoittaja Koodi:Tässä ketjussa on ainakin muutama, joka vaikuttaa New Age:n kannattajilta, itse en ole oikeastaan tässä ketjussa vielä huomannut, että kristityt nahistelisivat keskenään. Tai sitten olen lukenut kursiivisesti.
OukeiAlkuperäinen kirjoittaja mm:Hmmm..kuinkahan sen selittäisi. Voi sanoa uskovansa Jeesukseen, olematta kristitty. Nuo opit, joita siinä käytiin läpi, ovat New age-oppeja.
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Sana kristitty nimenomaan tarkoittaa Jeesuksen seuraajaa. On eri asia ola seurakunnan jäsen ja maksaa jäsenmaksua, kuin olla oikeasti Jeesuksen seuraaja. Se, että kuulut vaikka ev lut kirkkoon ei tee susta uudestisyntynyttä kristittyä.
Eikä se että henkilö sanoo olevansa uudestisyntynyt kristitty, tee hänestä sellaista.
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:OukeiAlkuperäinen kirjoittaja mm:Hmmm..kuinkahan sen selittäisi. Voi sanoa uskovansa Jeesukseen, olematta kristitty. Nuo opit, joita siinä käytiin läpi, ovat New age-oppeja.Mitenköhän muuten on...onko olemassa perisynti vai ei?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:OukeiAlkuperäinen kirjoittaja mm:Hmmm..kuinkahan sen selittäisi. Voi sanoa uskovansa Jeesukseen, olematta kristitty. Nuo opit, joita siinä käytiin läpi, ovat New age-oppeja.Mitenköhän muuten on...onko olemassa perisynti vai ei?
Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:Alkuperäinen kirjoittaja mm:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Mutta entä kristittyjen? Tarkoitan tällä sitä, että jos nyt olisin vaikka ekaa kertaa tälle planeetalle laskeutunut ja lukisin tätäkin ketjua, jossa kristityt nahistelevat keskenään, niin mun olisi aika vaikea hahmottaa, mikä on se oikea tapa uskoa. Koska kristiytyt ihan keskenäänkin ovat eri mieltä asiasta.Alkuperäinen kirjoittaja mm:Raamatun punainen lanka ihan lyhyesti on Jeesus. Hän on siellä Mooseksen kirjan alkusivuilta ihan loppuun asti.
Eikä se että henkilö sanoo olevansa uudestisyntynyt kristitty, tee hänestä sellaista.
On näppärä määritellä "new age " opiksi kaikki sellainen mikä ei tue omaa näkemystä tai perinteistä Jumala kuvaa mikä ihmisillä on ja siitä sikiävää vääristynyttä raamatun ymmärtämistä