jess, saan varmaan myytyä 10kk vanhan labrikseni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä ite"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä ite"

Vieras
ihanaan perheeseen maalle. koiraa ei ole rekisteröity mutta rokotukset ,madotukset ja sirutus kunnossa.
olen niin onnellinen koiran puolesta..vaikka halvalla lähtikin(300).

Samaa kyselen minäkin, eli miksi myyt? Ja toinen kysymys, miksei koiraa ole rekisteröity? Onko siis ihan puhdas labukka? Reisteröimättömästä ( eli siis "pimeästä" ) koirasta tuo 300 on aivan liikaa!! Itse tosin en missään tapauksessa ostaisi rekisteröimätöntä koiraa, vaikka kuinka olisi rokotukset yms kunnossa... paperiton koira on silti aina paperiton koira!

[QUOTE="minä ite";22214522]ei aika riitä,neljäs lapsi tulossa.[/QUOTE]

Anteeksi tylyn kuuloiset vastaukseni, mutta miksi ihmeessä olet koiran ylipäätään ottanut, jos on ollut tarkoituksena hankkia lisää lapsia???? Tuon ikäinen koira on jo sopeutunut teille, arvaa onko kova paikka joutua ihan vieraaseen paikkaan :-(
Voi kun ihmiset miettisivät koirien ( ja kaikkien muidenkin) eläinten ottamista TODELLAKIN kunnolla, säästyisi moni koira turhalta kodista kotiin-pompottelulta...

Alkuperäinen kirjoittaja Koirien ystävä;22214520:
Samaa kyselen minäkin, eli miksi myyt? Ja toinen kysymys, miksei koiraa ole rekisteröity? Onko siis ihan puhdas labukka? Reisteröimättömästä ( eli siis "pimeästä" ) koirasta tuo 300 on aivan liikaa!! Itse tosin en missään tapauksessa ostaisi rekisteröimätöntä koiraa, vaikka kuinka olisi rokotukset yms kunnossa... paperiton koira on silti aina paperiton koira!

aijjaaha,olet niitä ihmisiä jotka ostaa koiran papereiden takia. Tätä minä en ymmärrä. mutta itse en taas ulkomailta voisi koiraa ostaa.
Ei tosiaan ole rekisteröity,ei tarkoitusta näyttelyihin ym. ainakin myyjä myi puhtaana ja eläinlääkärikin sanoi että labris on.

[QUOTE="minä ite";22214522]ei aika riitä,neljäs lapsi tulossa.[/QUOTE]
Ja tämäkö tuli sitten ihan yllätyksenä? Olisko kannattanut miettiä vähän pidemmälle siinä vaihessa kun koiraa olit hankkimassa? Ja olette ottaneet vielä noin aktiivisen rodun, josta varmasti jo hankkimisvaiheessa tiesit että sen kanssa täytyy harrastaa ja sitä pitää aktivoida PALJON? Koira on ihan oikea elävä olento eikä mikään lelu, jonka voi pistää pois kun sillä ei enää jaksa leikkiä. Ei ole koiraparalle mikään pikkujuttu joutua kodinvaihtajaksi alle vuoden ikäisenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Koirien ystävä;22214557:
Anteeksi tylyn kuuloiset vastaukseni, mutta miksi ihmeessä olet koiran ylipäätään ottanut, jos on ollut tarkoituksena hankkia lisää lapsia???? Tuon ikäinen koira on jo sopeutunut teille, arvaa onko kova paikka joutua ihan vieraaseen paikkaan :-(
Voi kun ihmiset miettisivät koirien ( ja kaikkien muidenkin) eläinten ottamista TODELLAKIN kunnolla, säästyisi moni koira turhalta kodista kotiin-pompottelulta...

aivan samaa mieltä! MUTTA mielestäni ihminen on ihminen ja todellakin arvokkaampi kuin eläin.
mieluummin myyn koiran kun tapan. sori vaan. ja mieluummin pidän lapseni kuin koiran.
sori vaan tyly vastaus.

[QUOTE="minä ite";22214572]aijjaaha,olet niitä ihmisiä jotka ostaa koiran papereiden takia. Tätä minä en ymmärrä. mutta itse en taas ulkomailta voisi koiraa ostaa.
Ei tosiaan ole rekisteröity,ei tarkoitusta näyttelyihin ym. ainakin myyjä myi puhtaana ja eläinlääkärikin sanoi että labris on.[/QUOTE]
Totta helkkarissa tulee ostaa rekattu koira! Tällöin ei tue pentutehtailua ja kyseisen pentueen teettämisessä on noudatettu kennelliiton hyväksymiä linjoja, mikä on ihan niiden eläinten hyvinvoinnin kannalta tärkeää! Rekkaamattoman pennun ostaja ei paljon lompakkoaan pidemmälle ajattele. Paitsi että se voikin tulla melkoisen kalliiksi, kun koiralta on jalat sökönä alle vuoden ikäisenä, kun pennutukseen on käytetty koiria joilta ei ole kuvattu lonkkia ja kyynäriä asianmukaisesti.

[QUOTE="minä ite";22214591]aivan samaa mieltä! MUTTA mielestäni ihminen on ihminen ja todellakin arvokkaampi kuin eläin.
mieluummin myyn koiran kun tapan. sori vaan. ja mieluummin pidän lapseni kuin koiran.
sori vaan tyly vastaus.[/QUOTE]

Anteeksi mutta miksei voi olla koira ja vauva? En tajua.

Se ei ole mitenkään jokotai, jos on helvetin laiska ni ei kannata alkujaankaan ottaa elukkaa.

[QUOTE="vieras";22214579]Ja tämäkö tuli sitten ihan yllätyksenä? Olisko kannattanut miettiä vähän pidemmälle siinä vaihessa kun koiraa olit hankkimassa? Ja olette ottaneet vielä noin aktiivisen rodun, josta varmasti jo hankkimisvaiheessa tiesit että sen kanssa täytyy harrastaa ja sitä pitää aktivoida PALJON? Koira on ihan oikea elävä olento eikä mikään lelu, jonka voi pistää pois kun sillä ei enää jaksa leikkiä. Ei ole koiraparalle mikään pikkujuttu joutua kodinvaihtajaksi alle vuoden ikäisenä.[/QUOTE]

lelunapa hyvinkin koiraa olen pitänyt..siis ihan tietämätön kirjoittaja olet.

[QUOTE="jep";22214617]Anteeksi mutta miksei voi olla koira ja vauva? En tajua.

Se ei ole mitenkään jokotai, jos on helvetin laiska ni ei kannata alkujaankaan ottaa elukkaa.[/QUOTE]

itsestäsikö puhut???

[QUOTE="minä ite";22214620]lelunapa hyvinkin koiraa olen pitänyt..siis ihan tietämätön kirjoittaja olet.[/QUOTE]
No kyllähän tuossa on semmoinen fiilis, että koira on joku esine, jonka voi pistää pois kun se ei enää sovikaan elämään. Koiraa ottaessa luulisi jokaisen tajuavan, että se elää todennäköisesti ainakin kymmenisen vuotta ja sinä aikana voi tapahtua monenlaista. Toki sellaistakin voi sattua, että koiraa ei OIKEASTI ole enää mahdollista pitää, mutta vauvan syntyminen ei ole sellainen syy.

Ymmärtäkää nyt, että me kaikki ollaan erilaisia ja elämäntilanteet vaihtelee ja tulee yllättäviäkin juttuja joskus eteen.

Joskus saattaa tulla tilanne, että siitä lemmikistään katsoo parhaimmaksi luopua, ei kukaan voi siihen tulla naama punaisena huutamaan että ei vauva ole mikään hyväksyttävä syy koirasta luopua.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214633:
Miksi ne koiran paperit on aina niin hirmu tärkeet?

Ymmärrän että vältellään pentutehtailijoita tms, mutta siis kun niin useasti vauhkotaan että se on paperiton koira... ?
On ne tärkeät, koska jos koiraa ei ole rekattu siihen on aina joku SYY. Ja ne syyt on sellaisia, että en haluaisi ikinä paperitonta koiraa ostaa.

Meillä on ihan sekarotuinen koira, mutta jos rotukoiran joskus hankin se tulee asianmukaiselta kasvattajalta, joka koiria kasvattaessaan hoitaa asiat nappiin eikä vähän sinne päin, ja koirien rekkaaminen on ehdottomasti yksi niistä perusjutuista. Silloin tietää, että narttua ei ole pennutettu liian usein, että vanhemmat on tarkastettu ja kuvattu asianmukaisesti jne jne. Semmoisia juttuja, joilla varmistetaan nimenomaan se eläinten hyvinvointi kasvatuksessa.

Jos ja kun ap ei pysty mitenkään perustelemaan sitä, että ottaa koiran ja antaakin sen ihan vaan uuden perheenjäsenen takia pois ni ihan turha alkaa vastaajia mollaamaan. "aika ei riitä" ei ole mikään perustelu.

Törkeetä käytöstä eikä tasan kieli muusta kuin laiskuudesta!!!!

Olet itsekäs, toivottavasti et enää myöhemmin hanki uutta koiraa kun et osaa sitoutua muihin kuin omiin ailahtelevaisiin mielihaluihisi.
Ja jos lemmikin haluat myöhemmin niin ole fiksu ja ota hamsteri tai vaikkapa kissa jos isomman otuksen haluat. Kissat ovat itsenäisiä ja rauhallisia, labradorinnoutajat ovat energisiä ja turhautuvat jos eivät saa riittäävästi ulkoilua ja tekemistä. Ihan älytön idea ottaa 3-lapsiseen perheeseen noutaja jos aika ja jaksaminen on noin kortilla...

Toivottavasti koira saa hyvän, välittävän perheen joka osaa sitoutua siihen eikä toimi yhtä välinpitämättömästi kuin sinä. Tunnut väheksyvän tekemisiesi vaikutusta koiraan, ihan kuin se olisi joku lelu jonka voi viedä kierrätykseen kun se viekin liikaa tilaa...

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214645:
Ymmärtäkää nyt, että me kaikki ollaan erilaisia ja elämäntilanteet vaihtelee ja tulee yllättäviäkin juttuja joskus eteen.

Joskus saattaa tulla tilanne, että siitä lemmikistään katsoo parhaimmaksi luopua, ei kukaan voi siihen tulla naama punaisena huutamaan että ei vauva ole mikään hyväksyttävä syy koirasta luopua.

no kyllä koiran laitto pitäis olla niin loppuun asti mietitty että sitä ei joku lapsen saanti muuttais. eri asia sitten jos sattuis jotain , esim. läheisten kuolemia, sairastumisia ym.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214645:

kiitos.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22214633:
Miksi ne koiran paperit on aina niin hirmu tärkeet?

Ymmärrän että vältellään pentutehtailijoita tms, mutta siis kun niin useasti vauhkotaan että se on paperiton koira... ?

no just noitten pentutehtailijoitten takia, ja senkin vuoksi että olisi asianmukaisesti koira terveeksi todettu, lonkat ym.

[QUOTE="vieras";22214651]On ne tärkeät, koska jos koiraa ei ole rekattu siihen on aina joku SYY. Ja ne syyt on sellaisia, että en haluaisi ikinä paperitonta koiraa ostaa.

Meillä on ihan sekarotuinen koira, mutta jos rotukoiran joskus hankin se tulee asianmukaiselta kasvattajalta, joka koiria kasvattaessaan hoitaa asiat nappiin eikä vähän sinne päin, ja koirien rekkaaminen on ehdottomasti yksi niistä perusjutuista. Silloin tietää, että narttua ei ole pennutettu liian usein, että vanhemmat on tarkastettu ja kuvattu asianmukaisesti jne jne. Semmoisia juttuja, joilla varmistetaan nimenomaan se eläinten hyvinvointi kasvatuksessa.[/QUOTE]

Ok.

Mutta se, että papereilla varmistetaan elukan hyvinvointi ja asiallinen jalostus, ei ole mitään takeita silti. Ei Suomessa nyt niin vielä 'jalosteta' kuin vaikkapa Englannissa, mutta jalostetaan yhtä kaikki.

Mutta en ala riidellä enkä sitä aja takaa.

Olen vain hiukan erimieltä, mutta vain hiukan. Siitä asian huipulta murran pienen palasen :D

no kyllä koiran laitto pitäis olla niin loppuun asti mietitty että sitä ei joku lapsen saanti muuttais. eri asia sitten jos sattuis jotain , esim. läheisten kuolemia, sairastumisia ym.

No ei yhtään kummempi syy, että joku kuolee tai sairastuu, koira on perheenjäsen silloinkin... mun logiikallani.

Aina ei muitten asiat mene kuitenkaan sillain kuin itsellä menis.

Yhteistyössä