V
vieras
Vieras
Viimeinkin ihmisoikeusjärjetö tutkii, loukkaako ehkäisykielto ihmisoikeuksia. Loukkaahan se. Ja vaikka tämä tutkimus ei mihinkään johtais, voisi se edes herättää keskustelu lestadiolaisten parissa.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Miksi se ihmisoikeuksia loukkaisi? Se lestadiolaisrouvakin saa lääkäriltä pillerit tai vaikkapa sterilisaation jos sitä pyytää.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Miksi se ihmisoikeuksia loukkaisi? Se lestadiolaisrouvakin saa lääkäriltä pillerit tai vaikkapa sterilisaation jos sitä pyytää.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Miksi se ihmisoikeuksia loukkaisi? Se lestadiolaisrouvakin saa lääkäriltä pillerit tai vaikkapa sterilisaation jos sitä pyytää.
Saa toki, mutta lestadiolaisrouva tekee noin toimien syntiä ja hänet tuomitaan yhteisön toimesta. Samoin lestadiolaisrouva ei voi ehkäisystään olla mtenkään onnellinen, koska kokee tekevänsä syntiä.
Alkuperäinen kirjoittaja ---:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Miksi se ihmisoikeuksia loukkaisi? Se lestadiolaisrouvakin saa lääkäriltä pillerit tai vaikkapa sterilisaation jos sitä pyytää.
Saa toki, mutta lestadiolaisrouva tekee noin toimien syntiä ja hänet tuomitaan yhteisön toimesta. Samoin lestadiolaisrouva ei voi ehkäisystään olla mtenkään onnellinen, koska kokee tekevänsä syntiä.
ootko 100%:en varma tästä?
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Minusta tuo on todella naurettavaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Siina:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Eli parempi elää näin vaan, ilman muutoksia, ilman tutkimuksia... ? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ei halua kehittyä ja mennä eteenpäin vaan kaikki vaan hiljaa hyväksytään. Ja nyt vastaat että miten mä nyt tosta tälläisen johtopäätöksen vedin... Mutta siltä vaan kuulostaa.
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Mun mielestä toi on myös ihan hullu juttu. Kyllähän lestadiolaisuus on ihan vapaaehtoista ja jokainen tekee päätöksen ehkäistä tai olla ehkäisemättä omasta vapaasta tahdostaan. Eihän sitä nyt tartte pastorille kertoa, jos vaikka kierukka olisikin...
Mun mielestä voisivat ennemmin alkaa syyttää roomalaiskatolista kirkkoa hiv:n levittämisestä!!
Se että tutkitaan loukkaako ihmisoikeuksia. Enempää en ala jankaamaan asiasta, tuo on mun mileipiteeni.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja RouvaRajatapaus:Minusta tuo on todella naurettavaa.
Jaa, mikä on?
Alkuperäinen kirjoittaja Siina:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Eli parempi elää näin vaan, ilman muutoksia, ilman tutkimuksia... ? Mä en ymmärrä ihmisiä jotka ei halua kehittyä ja mennä eteenpäin vaan kaikki vaan hiljaa hyväksytään. Ja nyt vastaat että miten mä nyt tosta tälläisen johtopäätöksen vedin... Mutta siltä vaan kuulostaa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Siina:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Ehei.
Mutta uskonto on sellainen juttu, että vaikka kuinka tutkittaisiin ja pohdittaisiin, niin ei uskovaiset uskomuksistaan luovu. Heillehän uskonasiat ja säännökset ovat olennainen osa elämää. Eli en tajua, mikä hyöty tuosta tutkimuksesta muka on.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja Siina:Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Ja nyt kun asiaa tutkitaan, ja todetaan ehkä että joo onhan tuo ihmisoikeusrikkomus, niin mites se asiaa muuttaa? Ei mitenkään. Ihmiset uskoo edelleen, elää edelleen tavallaan.
Ehei.
Mutta uskonto on sellainen juttu, että vaikka kuinka tutkittaisiin ja pohdittaisiin, niin ei uskovaiset uskomuksistaan luovu. Heillehän uskonasiat ja säännökset ovat olennainen osa elämää. Eli en tajua, mikä hyöty tuosta tutkimuksesta muka on.
Alkuperäinen kirjoittaja -:Siis mä en vaan jaksa käsittää, että miksi ihmeessä se herättää niin hirveästi keskustelua ja paskan puhumista jos joku ei halua ehkästä! Sehän on jokaisen oma asia. Paljon enemmän mua huolettaa esim alkoholistiperheen lapset. Tai perheväkivalta. Ne on jo niitä oikeita ihmisoikeusrikkomuksia. Mun mittapuulla mitattuna...tietenki tostaki voi olla monta mieltä.
Kannattaa jokaisen miettiä kohdallaan, että onko se itseltä pois, jos joku ei ehkäise.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se herättää ainakin keskustelua. Se pakottaa joustamaan, hyväksymään... Tuon uskonnon hyvin tuntien tiedän, että välttämättä mikään ei muutu, mutta ainakin laki on puolella. Kyllä se henkistä selkärankaa antaa muutoksien tuulille. Osa nuorisosta on täysin kyrpiintynyt noihin sääntöihin. se vaikuttaa jollain tapaa. Toivon niin.