Jes, vihdoinkin loppui opintotuella köyhäily, mä valmistuin:)

• Viestiketjun aloittaja aikansa se otti
  • Ensimmäinen viesti
FM (tkt)
Missä opiskellaan FM:ksi tietotekniikasta? Itse olen tietojenkäsittelytieteen FM, enkä ole kuullut tietotekniikan opintosuunnista muualla kuin teknillisissä tiedekunnissa joista taas tulee DI:tä. Miten koulutuksesi eroaa DI opinnoista? Olen siis kiinnostunut, koska ko. koulutussuunta on minulle uusi tieto :).

"aapee"
Missä opiskellaan FM:ksi tietotekniikasta? Itse olen tietojenkäsittelytieteen FM, enkä ole kuullut tietotekniikan opintosuunnista muualla kuin teknillisissä tiedekunnissa joista taas tulee DI:tä. Miten koulutuksesi eroaa DI opinnoista? Olen siis kiinnostunut, koska ko. koulutussuunta on minulle uusi tieto :).
Meidän yliopistossa on informaatioteknologian tiedekunnassa tietotekniikan laitos. DI-koulutuksesta en tiedä.

Informaatioteknologian maisteriksi voi opiskella ihan yliopistossa (Turussa vaikkapa) ja Dippainssit taas valmistuu teknillisestä korkeakoulusta (esim. Aalto-yliopiston teknillinen puoli). Eroa on jonkun verran sekä työtehtävissä että koulutuksessa.

FM (tkt)
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä;25769343:
Informaatioteknologian maisteriksi voi opiskella ihan yliopistossa (Turussa vaikkapa) ja Dippainssit taas valmistuu teknillisestä korkeakoulusta (esim. Aalto-yliopiston teknillinen puoli). Eroa on jonkun verran sekä työtehtävissä että koulutuksessa.
Kyseessähän ei ollut Informaatioteknologian maisteri, vaan FM jolla on ollut pääaineena tietotekniikka. Itse en ollut tuosta yhdistelmästä kuullut aiemmin, ja siksi kysyin.

Tiedän kyllä mistä DI:t valmistuvat, ja nimenomaanhan kysyin että MIKÄ se ero mahtaa olla koulutuksen suhteen DI:llä ja tietotekniikan FM:llä. Vai onko jälkimmäinen vaan sen takia FM ettei ko. yliopistossa ole teknistä tiedekuntaa, vaikka koulutus olisikin sisällöllisesti suunnilleen sama... Vastaus kysymykseen "mitä eroa" ei ole "eroa on" ;).

Työtehtävissä ei kyllä saman suuntauksen DI:llä ja FM:llä ole mitään eroa. Ei ole ainakaan ollut niissä työpaikoissa joissa itse olen työskennellyt.

Yhteistyössä