Jes. Tunnen yhden äidin, jonka on pakko saada ne reimatecit, vaikkei ole rahaakaan. Mummu sitten maksaa ne.

• Viestiketjun aloittaja Voi Raivo!
  • Ensimmäinen viesti
Voi Raivo!
Ja tämä äiti kolkuttelee jo kolmeakymmentä ikävuotta! :0
En tajua en. Lassiet ei kelpaa, mikään muu ei kelpaa, vaan se Reimatec sen olla pitää. Siis vaikka ei ole rahaakaan. Onneks on tämä mummukulta, joka sen reimatecin sitte maksaa. Voi äly!

Ja muutenkin, minun mielipiteeni on se, että on todella noloa, jos aikuisten ihmisten pitää ostattaa vaatteet lapsilleen omilla vanhemmillaan. Siis lahjaksihan saa ostaa, mutta kun tämä ko äiti kertoo, että "täytyykin sanoa mummulle, että meille tarvittas vähä collegepukuja, tai juhlavaatteita". Koulutus löytyy ja mies on töissä, vasta ostettu omakotitalo yms yms. Miten sitten kehdataan ostattaa lasten vaatteet ynnämuut vanhemmilla? Siis eikö kolmekymppisten pitäisi jo kyetä hoitamaan omat lapsensa??? Tää asia ei mene mulla jakeluun, ei ei ei. Eikä siltikään, vaikka joku tähän sanoo, että isovanhemmilla on enemmän rahaa. Joo, ehkä on, mutta kyse onkin siitä, että kyllä kolmekymppisten pitäisi jo osata ja voida omat lapsensa pukea. Ja olla aikuisia. Eikä marista niitä kamppeita omilta vanhemmiltaan.

Mun mielestä ois tosi noloa, jos pitäisi pyytää rahaa lasten kamppiesiin. :0
no tapansa kullakin.....

mistä tiedät että pyytää mummoa ostamaan?jos mummo itse tarjoutuu?
ja meillä anoppi aina kyselee et tarviiko joku jotain jos hän pitää silmänsä auki ja nytkin laskiaisena mietin anopilla et onkohan noi meidän likan kengät hieman liian pienet kun valittaa niin usein et jalat palelee jne..ja eilen kun käytiin oli anoppi ostanut uudet goretex kengät,enkä tod.ollu ees pyytänyt.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ädä:
ja meillä anoppi aina kyselee et tarviiko joku jotain jos hän pitää silmänsä auki ja nytkin laskiaisena mietin anopilla et onkohan noi meidän likan kengät hieman liian pienet kun valittaa niin usein et jalat palelee jne..ja eilen kun käytiin oli anoppi ostanut uudet goretex kengät,enkä tod.ollu ees pyytänyt.
Sanoisin, että ei kiitos! Siis todellakaan en ostattaisi äidilläni tai anopilla. Sen verran itsenäisyyttä täytyy olla Aikuisilla Vanhemmilla. Ymmärtäisin tämän ns teiniäideiltä.

ap
Ja kyllä, nimenomaan pyytää.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Sanoisin, että ei kiitos! Siis todellakaan en ostattaisi äidilläni tai anopilla. Sen verran itsenäisyyttä täytyy olla Aikuisilla Vanhemmilla. Ymmärtäisin tämän ns teiniäideiltä.

:LOL: :LOL: :LOL:

Kyllä isovanhemmilla on oikeus lapsenlapsilleen ostaa esim. vaatteita.

ap
Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:

No todellakin on! Mutta kuka kehtaa pyytää ja ostattaa?? Kyllä mua sellaiset aikuiset naurattaa ihan väkisellä!

Ja voin lisätä, että meilläkin isovanhemmat ovat tarjonneet rahaa tai kysyneet tarvitsisiko jotian, mutta haloo! Me olemme omien lastemme vanhemmat, me kyllä hoidamme heidän menonsa. Isovanhemmat voivat rauhassa käyttää rahansa itseensä, lahjaksi saa sitten tuoda mitä haluaa.

Me olemme aikuisia. =)
Ja edelleen olen sitä mieltä että isoVANHEMMAT saavat lapsenlapsilleen ostaa vaikkapa vaatteita.

Te olette mielestäni itsekkäitä aikuisia.

Alkuperäinen kirjoittaja Honostooppari:

No todellakin on! Mutta kuka kehtaa pyytää ja ostattaa?? Kyllä mua sellaiset aikuiset naurattaa ihan väkisellä!

Kyllä mä kehtaisin pyytää jos olis tukala rahatilanne ja joku pakollinen ostos. Onneks ei ole tarvinnut pyytää.

vieras
Jos mummo otti vinkkinä sun puheet?

harmaja

Me olemme aikuisia. =)
jaa mekin ollaan aikuisia mutta silti kun käydään mummolassa tai ne käy täällä niin aina ne tuo vaatteita vaikkei pyydetä, seuraavalla kerralla pitää sanoa että sori vies vaattees vaikka kirpparille myyntiin me ei oteta kun ollaan aikuisia ja itse ostamme lapsillemme kaiken............. Niin ja meil monesti sovitaan synttäreillä tai jouluna ettei lahjoja vaan mummo ostaa sit haalarin ku tarvitsemme ja sit mie kilautan että nyt ois se aika.....

Ja mä en kyllä ymmärrä että miten se on sun päänsärkys jos kaveris pyytää isovanhemmiltaan.... kateus...........

Mun äiti ostaa myös aika paljon lapsille vaatteita. Hän aina sanoo, että mihinkäs muuhun sitä rahansa käyttäisi, kuin niiden hyväksi, jotka ovat maailmassa tärkeimpiä. Ja sanoo vielä, että nyt ostetuista vaatteista ei edes mene perintöveroa:LOL:

Minusta on ihan ok, että isovanhemmat ostavat, jos heillä todellakin on ylimääräistä rahaa. Mutta se ei ole ok, jos vain yhdelle ostetaan ja muut jäävät ilman.

meillä näin
Meilläpä mummo haluaa välttämättä ostaa komelle lapselleni Reimatecit. On sen luontoinen ettei ota kieltoja kuuleviin korviinsa.
En tosin valita että mummo nuo haalarit ostaa. :)

vieras
Niin no, meillä on vara ostaa reimatecit itse, mutta äitini ostaa ne silti. Ja siitä syystä, että hän ei osta leluja ym turhaa rompetta vaan sitä mitä lapset tarvii. Ja mitä sitten jos ne on reimateciä tai tripptarppia tms.. Saatiin vaunuihinkin rahaa vanhemmiltani, vaikka olisi kyllä itsekin voitu ostaa.
On noita muita mummuja meillä mitkä kantaa aina sitä turhaa roinaa lapsille, joka menee rikki ja roskiin! Mielummin otan sitä mitä tarvitaan ja jolle on käyttöä!

Me olemme aikuisia. =)
Entäs siinä tapauksessa, jos isovanhemmat eivät halua käyttää rahaa itseensä, vaan saavat enemmän iloa ostaessaan lapsenlapsilleen?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos mummo otti vinkkinä sun puheet?
no se nyt tuo noille aina vaatteita pyytämättä ja kyllä,meillä on varaa vaatettaa iitsekkin lapsemme..mummo nyt vaan tuntuu nauttivan esim.alennusmyynneistä tehtyjen löytöjen antamisesta meidän mukeloille tjn,.

vieras
Meidän pojalla on keväällä synttärit ja koska äitini on maailman käytännöllisin ihminen niin hän haluaa ostaa lapsellekin lahjaksi jotain käytännöllistä =)
Usein se on ollut haalari/ulkoilupuku. En "ostata" äidilläni kalleinta mahdollista vaan yhdessä ollaan ostoksilla käyty ja Reimateciäkin on mukaan tarttunut. Äitini haluaa ostaa kestävän ja kunnollisen ja kuulemma "köyhän ei kannata ostaa halpaa"

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meidän pojalla on keväällä synttärit ja koska äitini on maailman käytännöllisin ihminen niin hän haluaa ostaa lapsellekin lahjaksi jotain käytännöllistä =)
Usein se on ollut haalari/ulkoilupuku. En "ostata" äidilläni kalleinta mahdollista vaan yhdessä ollaan ostoksilla käyty ja Reimateciäkin on mukaan tarttunut. Äitini haluaa ostaa kestävän ja kunnollisen ja kuulemma "köyhän ei kannata ostaa halpaa"
Niin ja lisäys vielä: Äiti ei käytä viimeisiä pennosiaan poikamme vaatteisiin eikä osta niitä siksi että meillä ei olisi varaa ostaa!!!!

olen sitä mieltä että kun ottaa oikealla asenteella vastaan annetut "lahjat" ja ei ota niin itseensä jos mummut tahtoo auttaa niin eihän siinä mitään pahaa ole.ainahan se on sit yks rahan meno vähemmän. meidän naperot on aina joskus saanut jotain pientä ja isompaa ja hyvin on äitillekin kelvannut =)

vieras
Meillä isovanhemmat ostavat lapsille paljon vaatteita ja tarpeellista tavaraa. Ja kyllä, rahaa on itselläkin. Mummit ja vaarit kuitenkin haluavat ostella. Miksi sitä kieltämään? En tajua. Luulenpa, että nämä "omillaan pärjääminen on meille kunnia-asia" -ihmiset taitavat vaan olla kateellisia.

papuneiti harmaana
Kyllä meillä isovanhemmat ostelee vaatteita ym. välillä omasta ehdotuksesta ja välillä pyydetään jotain. Ei tossa musta ole mitään outoa. Kyllä mäkin voisin hyvin pyytää ostamaan reimatecit!

Yhteistyössä