Jernan auton töhrineen lapsen vanhemmat eivät suostuneet sovitteluun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin, lapsethan tekee välillä tuollaisia tyhmyyksiä, esim. uhmassa, tai pahassa olossa. Mutta asia on vanhempien vastuulla, ja tässä olisi nyt kunnollisen vanhemman paikka kasvattaa ja opastaa lasta. Tästä tulee muuten lapselle huonot seuraukset, kyllä 9-vuotiaalla on omatunto, ja nyt häntä opetetaan tukahduttamaan se.

Kai se nyt on sanomattakin selvää, että vanhemmat korvaa kakaransa aiheuttamat vahingot, koska sillä mukulalla nyt sattuneesta syystä ei ole tuloja? Kaikkien idioottien sitä annetaankin lisääntyä. :( Itse ainakin otin vielä vastuuvakuutuksenkin siltä varalta, että kasvatuksesta huolimatta se mukula keksis tehdä jotain typerää jollekin tai jonkun omaisuudelle. No, ei onneks ikinä ole tarvinnu sitäkään vakuutusta, eikä muutenkaan korvata mitään (näin jälkeenpäin tosin vähän harmittaa ne vakuutusmaksut, mutta ikinä et voi tietää...). Siinä ainakin itse onnistunut kasvatuksen suhteen, että tuo toisten kunnioitus menny kaaliin. Mukula täyttää näillä näppäimillä 18 eikä se vieläkään ole saanut päähänsä vahingoittaa muita tai muiden omaisuutta, joten aika hyvin menee mutta menköön. Toivottavasti muistaa lopun elämäänsäkin vielä.

Sama elukoiden kanssa. Mulla on vakuutukset sitä varten, että jos mun koirat (ennen kissat) vahingoittaa jotakuta tai vaikka naarmuttaa jonkun auton. Muuten on aika kallista lystiä maksaa jotain maalausta, vaikka kyseessä olis joku pienikin naarmu, eikä taitais olla ihan koko summaa olla pistää omasta pussista...

• Rakkaus
Reactions: Lispetti
"– Toisaalta 200 euroa on pieni summa lähteä käräjöimään, mutta sitten toisaalta on sellainen olo, että vanhemmat ovat laskeneet sen varaan, ettei kukaan lähde sen takia oikeuteen."

Sen takia omankädenoikeus onkin ainut tapa saada hyvitystä tällaisissa tapauksissa.

Uusimmat

Yhteistyössä