jenkkakahvat

juu piilossa se on mullaki mutta nyt päätin vihdoin alkaa etsimään sitä tuolta jostain =)
nyt oon aloittanu tekeen vatsalihaksia sillai että istun lattialla jalat koukussa ja takanojassa, noin 30sek kerrallaan ja palautus. toistoja 4.
mut jotai muuta pitäs keksiä lisäksi. toki vatsalihastreenin vastapainoksi selkälihastreeni 20kpl ja 3 toistoa
 
jenkkakahvoihin erityisesti auttaa kun vahvistaa poikittaisia vatsalihaksia.
mutta kun treenaa kaikki lihaksia niin saa tasasen litteän vatsan :D
esimerkkejä hyvästä sarjasta:
1.jalkojen nosto (15toistoa,2sarjaa)
2.vatsalihasliike polvet taivutettuina (15toistoa,2sarjaa)
3.vatsalihasliike jalat ristissä (2x12toistoa,2sarjaa)
4.linkkuveitsi (12toistoa,2sarjaa)
5.sakset (12toistoa,2sarjaa)
 
laitan tähän vähän tarkemmin ohjeet noista liikkeistä jos nyt jotakin kiinnostaa... :) liikkeet tehdään 2krt/vko ja litteä vatsa luvataan 9viikossa ;) kaikki liikkeet pitää tehdä huolella ja niillä vatsalihaksilla.pitää osata jännittää niitä oikein,kokoajan ja hengittää oikein.muuten ei tuloksia tule.

1. jalkojen nosto
-asetu selinmakuulle.vie kädet pakaroiden (ei selän) alle.nosta jalat 90asteen kulmaan ja jännitä vatsalihakset puolittain.laske jalat 60asteen kulmaan ja nosta ne sitten takaisin pystyasentoon.
vältä:älä laske jalkoja liian alas,jottei lantio jännittyisi liikaa
vaikutus:suorat ja poikittaiset lihakset.

2.vatsalihasliike polvet taivutettuina
-asetu selinmakuulle jalat taivutettuina ja kantapäät lattiassa.nosta lonkat irti lattiastavie kädet korviin ja nosta vatsalihasten avulla hartioita varovasti ylös- ja eteenpäinpalaa alkuasentoon ja toista liike.
vältä:älä taivuta niskaa eteenpäin.älä nosta niskaa kun laskeudut takaisin alas
vaikutus:suorat ja poikittaiset vatsalihakset.

3.vatsalihakset jalat ristissä
-asetu selinmakuulle niin että oikea nilkka koskettaa vasenta polvea.pidä oikea käsi lattiassa ja vasen pään takana korvan korkeudella.nosta hartioita ylös- ja eteenpäin niin että vasen olkapää lähestyy oikeaa polvea.palaa alkuasentoon.tee koko sarja samassa asennossa ja vaihda sitten puolta.
vältä:älä nosta päätä kädelläsi.vatsan on tehtävä kaikki työ.
vaikutus:ulommat vinot vatsalihakset ja osittain suorat vatsalihakset.

4.linkkuveitsi
-istu takakenoon lattialle ja tue kädet leveästi lattiaantakanasi.nosta jalat hieman irti lattiasta.vedä vatsa sisään.nosta yläkehoa ja vedä samalla polvia kohti rintaa.palaa alkuasentoon.
vältä:älä nojaa alussa liikaa taaksepäin.älä jännitä selkää kun laskeudut alas
vaikutus: poikittaiset ja suorat vatsalihakset

5.sakset
-asetu selinmakuulle ja vie kädet takamuksen alle.jännitä vatsalihaksia koko liikkeen ajan.aktivoi alavatsa ja nosta jalat 90asteen kulmaan.tee jaloilla saksiliikettä ylös ja alas,jalat saavat ala-asennossa koskettaa kevyesti lattiaa
vältä:älä ojenna jalkaa,kun lasket sen alas.pidä alavatsan lihakset kokoajan jännittyneinä
vaikutus: alavatsan lihakset ja poikittaiset vatsalihakset.
 
tämä on kopsattu kunto plus lehdestä:

onko vatsalihasten vahvistamisesta mitään hyötyä jos vatsassa on jo valmiiksi liikaa rasvaa?lihaksianihan ei silloin kukaan huomaa kuitenkaan?

Julian Fenix vastaa:
vatsaharjoittelusta on hyötyä erityisesti silloin.kun teet vatsalihaksistasi vahvat,voit tehdä kaikki mahdolliset harjoitukset js liikkeet aijempaa paremmin ja tehokkaammin.siten voit kuluttaa kaloreita ja polttaa myös vatsasi rasvaa entistä enemmän.

jos ylipainoa on paljon,sinun täytyy täydentää voimaharjoittelua kestävyysliikunnalla,jotta saisit poltettua merkittävästi rasvaa.

olen kuitenkin erimieltä kuin ne asiantuntiat jotka väittävät,ettei rasvaa voi polttaa tietystä kehonosasta vaan ainoastaan tasaisesti kauttaaltaan.
voin sanoa vuosien kokemuksella että vatsalihasten tehokas kuormittaminen tekee vatsasta paljon nopeammin hoikan ja kiinteän kuin pelkkä kestävyysharjoittelu.myös monet uudet tutkimustulokset tukevat sitä käsitystä että aivan erityiset säännöt ohjailevat sekä rasvan sijoittumista vatsaan että siitä eroon pääsemistä.
 
Jane81
Hyvä juttu! Loit uskoa minunkin vatsalihas harjoitteluun. Olen aina ajatellut että se on turhaa rutistamista, ja sitä täytyy tehdä niin kovin pitkään ennen kuin jotain tuloksia voisi edes odotella.. Mulla on ne tehokkaat jumppanarut joilla voi vahvistaa juuri syviä vatsalihaksia ja twiststepperi vinoille ja pakara/reisi seudulle. Jos olen tarkka ja harjoittelen säännöllisesti niin ehkäpä minäkin saan tuloksia.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.11.2006 klo 10:39 Jane81 kirjoitti:
Hyvä juttu! Loit uskoa minunkin vatsalihas harjoitteluun. Olen aina ajatellut että se on turhaa rutistamista, ja sitä täytyy tehdä niin kovin pitkään ennen kuin jotain tuloksia voisi edes odotella.. Mulla on ne tehokkaat jumppanarut joilla voi vahvistaa juuri syviä vatsalihaksia ja twiststepperi vinoille ja pakara/reisi seudulle. Jos olen tarkka ja harjoittelen säännöllisesti niin ehkäpä minäkin saan tuloksia.
varmasti saat tuloksia kun kovasti yrität :) etkä tee siitä "pakkopullaa".ikinä mikään liikunta ei ole turhaa,tsemppiä =) :flower:
 

Yhteistyössä