Jelppiä verkkopankin kanssa äkkiä kiitos!

• Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
ap
Laitoin nordean nettipankki-tunnukset vahingossa kahdesti väärin, kun en muista missä tunnuksessa olen menossa. Onko siinä joku tietty määrä kuinka monesti saa mennä väärin peräkkäin? En uskalla enää arvata. Ennen jos on väärin laittanut niin ilmoitti että nyt ollaan menossa numerossa 13, nyt tuli vaan että "tunnusluku ja salasana eivät täsmää".

Ja kyllä, viivaan YLEENSÄ yli sen tunnuksen minkä olen käyttänyt, nyt on ilmeisesti jäänyt laittamata :(

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyllä, viivaan YLEENSÄ yli sen tunnuksen minkä olen käyttänyt, nyt on ilmeisesti jäänyt laittamata :(
Eikös nimenomaan ole KIELLETTY yliviivaamasta jo käytettyä tunnusta. Sehän helpottaa mahdollisia väärinkäyttäjiä kokeilemaan oikeaa tunnusta. Tälläinen käytäntö ainakin Osuuspankin kanssa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Loneliness:
kyllä, viivaan YLEENSÄ yli sen tunnuksen minkä olen käyttänyt, nyt on ilmeisesti jäänyt laittamata :(
Eikös nimenomaan ole KIELLETTY yliviivaamasta jo käytettyä tunnusta. Sehän helpottaa mahdollisia väärinkäyttäjiä kokeilemaan oikeaa tunnusta. Tälläinen käytäntö ainakin Osuuspankin kanssa.
Niin no mutta mitäpä ne sillä kortilla tekisivät kun käyttäjätunnus on vain ja ainoastaan minun päässä?

Osuuspankissa pitää ensin kirjautua etusivulla laittamalla käyttäjätunnus ja salasana. Sitten seuraavaksi kysytään pankin avainluku, joka katsotaan listasta. Onko siis Nordeassa sama käytäntö? Näitä avainlukuja nimenomaan ei saa yliviivata.

ap
No mistä te sitten muistatte missä luvussa olette menossa? Nordeallahan nuo menee numerojärjestyksessä, meneekö op:lla sitten jotenkin erilailla? Ja ei ole muuta kuin se käyttäjätunnus ja tunnusluku nordealla.

nordean asiakas
Joskus olen takonut listaa melko pitkään läpi kun en ole muistanut mihin kohtaan olen jäänyt. Ei siis mene lukkoon.
Ilmoittaa kyllä kun olet kahden tai yhden päässä oikeasta numerosta että "seuraavan tunnusluvun nro on..." eli eiku näpyttelemään. Ja vaikka vaan joka toinen nro, pitäis riittää...

vieras
Niillä on ihan eri systeemit. Nordeassa pitää syöttää ne avainluvut järjestyksessä ja lopuksi nettipankki haluaa vielä tietyn kirjaimen tunnuksen, mitkä on listattu noiden lukujen perään.

Ja saa ne lukkoon tarpeeksi monta kertaa väärin kokeilemalla. Mies joutui hakemaan uuden lukulistan ennen kesälomalle lähtöä, kun sähläsi jotain niiden lukujen kanssa.

ei mulla
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niillä on ihan eri systeemit. Nordeassa pitää syöttää ne avainluvut järjestyksessä ja lopuksi nettipankki haluaa vielä tietyn kirjaimen tunnuksen, mitkä on listattu noiden lukujen perään.

Ja saa ne lukkoon tarpeeksi monta kertaa väärin kokeilemalla. Mies joutui hakemaan uuden lukulistan ennen kesälomalle lähtöä, kun sähläsi jotain niiden lukujen kanssa.
ei mulla oo noin vaikka nordeassa tili ja solo :eek:

vieras
No mistä te sitten muistatte missä luvussa olette menossa? Nordeallahan nuo menee numerojärjestyksessä, meneekö op:lla sitten jotenkin erilailla? Ja ei ole muuta kuin se käyttäjätunnus ja tunnusluku nordealla.
OP:ssa on käyttäjätunnus ja salasana. Sen jälkeen pyytää numerolla jonkin niistä sadasta tunnusluvusta, sama juttu on S-pankin kanssa. Mitään kirjainvarmennetta lopuksi ei ole kuten Nordealla.

vieras
Mun mielestä Nordea menee lukkoon, olisko kolmannen yrityksen jälkeen, aukeaa seuraavana päivänä.

Oletko voinut saada uuden koodilapun, mä sain kerran koneen jumiin kun olin unohtanut siirtyä uusiin tunnuslukuihin.

Ja Nordealla "kuuluu yliviivata" käytetty tunnusluku.

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
http://www.nordea.fi/Henkil%C3%B6asiakkaat/Internet+ja+puhelin/Neuvoja+Internet-+ja+puhelinpalveluista/Mit%C3%A4+teen+kun+k%C3%A4ytt%C3%A4j%C3%A4tunnus+ja+tunnusluku+eiv%C3%A4t+t%C3%A4sm%C3%A4%C3%A4+pankkitunnukset/991202.html

5 yritystä ja lukossa.
Ja seuraavana päivänä taas toimii.

Yhteistyössä