Jehovien kommuuni, mitä ajatuksia herättää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aika omituista
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos et tiennyt niin Jehova on Jumalan nimi eli Todistajat eivät ole Jehovia. itä tuon pitäisi herättää? Itse olen tutkimassa Jehovan Todistajien kanssa Raamattua, käyn kokouksissa ja olen tavannut paljon Todistajia. he ovat aina niin hyväntuulisia ja mukavia ihmisiä. Aikomuksena on joku päivä käydä tutustumassa kyseisessä Beetelissä.

[QUOTE="joopajoo";28304656]Jos et tiennyt niin Jehova on Jumalan nimi eli Todistajat eivät ole Jehovia. itä tuon pitäisi herättää? Itse olen tutkimassa Jehovan Todistajien kanssa Raamattua, käyn kokouksissa ja olen tavannut paljon Todistajia. he ovat aina niin hyväntuulisia ja mukavia ihmisiä. Aikomuksena on joku päivä käydä tutustumassa kyseisessä Beetelissä.[/QUOTE]

eli olet siis itsekin jehovan todistaja. tervemenoa vaan 'paratiisiin'

En ole vielä Jehovan Todistaja, aikomus kyllä on. Mistä luulet siis ihmisten tulevan ellei Jumala ole meitä luonut, apinoista vai? Pyydä joskus jotain Todistajaa tutkimaan kanssasi Raamattua niin voisit ehkä itsekin kiinnostua. Niin monta ihmistä on ollut tätä uskontoa vastaan kunnes on Todistajia on käynyt heidän luonaan ja tänä päivänä he ovat onnellisia iloisia Todistajia. :) Todistajat kertovat mielellään Raamatusta ja voit vertailla samalla myös kirkkoraamattua ja katsoa kumpi vaikuttaa järkevämmältä.

[QUOTE="joopajoo";28304692]En ole vielä Jehovan Todistaja, aikomus kyllä on. Mistä luulet siis ihmisten tulevan ellei Jumala ole meitä luonut, apinoista vai? Pyydä joskus jotain Todistajaa tutkimaan kanssasi Raamattua niin voisit ehkä itsekin kiinnostua. Niin monta ihmistä on ollut tätä uskontoa vastaan kunnes on Todistajia on käynyt heidän luonaan ja tänä päivänä he ovat onnellisia iloisia Todistajia. :) Todistajat kertovat mielellään Raamatusta ja voit vertailla samalla myös kirkkoraamattua ja katsoa kumpi vaikuttaa järkevämmältä.[/QUOTE]

noh, mä oon ateisti, että hullun hommaa kaiken puolin oli mikä uskontokunta tahansa.

No mut se on sun valintas. Hyvimpä on tähän asti Raamatun ennustuksia toteutunut. Eikä ihmiset mistään apinoista oo tullut, kylhän niitä "puoliapinoita" ois vielä tänäpäivänäkin. Kaikkea hyvää sinulle, toivottavasti joskus ilmestyisit vaikkapa konventtiin ! =)

[QUOTE="joopajoo";28304692]En ole vielä Jehovan Todistaja, aikomus kyllä on. Mistä luulet siis ihmisten tulevan ellei Jumala ole meitä luonut, apinoista vai? Pyydä joskus jotain Todistajaa tutkimaan kanssasi Raamattua niin voisit ehkä itsekin kiinnostua. Niin monta ihmistä on ollut tätä uskontoa vastaan kunnes on Todistajia on käynyt heidän luonaan ja tänä päivänä he ovat onnellisia iloisia Todistajia. :) Todistajat kertovat mielellään Raamatusta ja voit vertailla samalla myös kirkkoraamattua ja katsoa kumpi vaikuttaa järkevämmältä.[/QUOTE]

Jehovat tyrkyttääja myy uskoaa mitä ei ev.lut usko tee ;) Jokinen joka haluaa saa tullaherrain huoneeseenja jokaista autetaan, jehovilla ei toteudu ;)
Jehovat auttaa omaa yhteisöään ja omiaan mutta ei muita, mutta kylläheille vastavuoroisesti apu taas meiltä kelpaa.

No monesti oot Jehovan Todistajille maksanut? Vertaappas joskus huvikses kirkkoraamattua ja uuden maailman käännöstä. Monesti kirkkoraamatussa mainitaan Jumalan nimi? Siellä lukee joka kohdassa "Herra" jne.. Jopa minä tiedän enemmän Raamatusta kuin moni pappi!!

Jehovan todistajat eivät HYVÄKSY Raamattua sellaisena kuin se on alunperin kirjoitettu. Miettisin vielä toisen kerran kannattaako heihin "liittyä". Rukoile, että Jumala näyttää sulle sen oman paikan. JT:t eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan!

[QUOTE="vieras";28304822]Jehovan todistajat eivät HYVÄKSY Raamattua sellaisena kuin se on alunperin kirjoitettu. Miettisin vielä toisen kerran kannattaako heihin "liittyä". Rukoile, että Jumala näyttää sulle sen oman paikan. JT:t eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan![/QUOTE]

Luetko itse alunperin kirjoitettua raamattua? Kirjakääröistä? Millä kielellä?

Luetko itse alunperin kirjoitettua raamattua? Kirjakääröistä? Millä kielellä?

En lue kirjakääröistä.Luen 1938 ja Raamattu Kansalle käännöstä. Tosin tunnen lähipiirissä paljon ihmisiä, jotka lukevat /käyttävät alkukieltä (esim. kreikkaa) apuna mm. asiayhteys tulee paremmin esiin monissa kohdissa. Jehovantodistajat valikoi Raamattua. Sekoittavat asiayhteyksiä. Kannattaa viel ottaa selvää muualtakin kuin vain heiltä tulevaa tietoa.

Yhteistyössä