Jehovan todistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja evita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

evita

Aktiivinen jäsen
12.07.2005
5 371
24
38
Ihan semmosta ajattelin tässä päivällä kun näin yhden jehovan todistajan ostavan kaupasta olutta, että eikö niillä ole mitenkään "kiellettyä" se?
Mulla on jääny semmone kuva niistä että ne olis jotaki "kiihkouskovaisia"..Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä..
Meiän oven takana on monesti käyny semmone nuori nainen "sanaa levittämässä" ja minusta ei jehovan todistajaa saa tekemälläkään. Pari kertaa olen kiltisti kuunnellut mitä sillä on kerrottavaa ja ottanut niitä lappuja siltä. :saint: Mutta viimeksi kun se taas kerran tuli oven taakse kesken lapsen syöttämisen sanoin sille et nyt ei ole hyvä hetki. Hän kysyi että voiko tulla joku toinen kerta ihan ajan kanssa juttelemaan, minä nätisti vaan että ei tarvi tulla =) ei mulla oikein kiinnosta nämä jutut. Suuttui tietty. Näyttää pitkää naamaa kun vastaan kävelee.

Ei ole kielletty alkoholin käyttö.Saa juoda kohtuudella, mutta ei humaltumis tarkoituksella.

Loppuun en osaa vastata muuta kuin, että kaikki ihmiset ovat erillaisia. =)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:22 JANICATAR kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:20 Mä kirjoitti:
:laugh: :laugh: Laita se siihen ovees vaan jos osaat...

Mullekko sanoit?? Joo se voi olla parein niin... :D

Niin kun kattelin vähän aikaa sun touhujas :D Mutta paremmin se varmaan siinä ovessa toimii karkottimena

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:25 Mä kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:22 JANICATAR kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 00:20 Mä kirjoitti:
:laugh: :laugh: Laita se siihen ovees vaan jos osaat...

Mullekko sanoit?? Joo se voi olla parein niin... :D

Niin kun kattelin vähän aikaa sun touhujas :D Mutta paremmin se varmaan siinä ovessa toimii karkottimena

:laugh: Joo, onneksi ei oo vielä tarvinu laittaa.. B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:15 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:12 Alice kirjoitti:
Saavat juoda alkoholipitoisia mutta juoppoutta eivät hyväksy, sellaista juomista mistä on haittaa itselle tai muille. Näin olen ymmärtänyt.
joo näin se menee.

no mä kyllä tiedän tapauksia jotka juomisellaan muitakin vahingoittaa..mutta niinhän se aina ja kaikilla tuppaa olemaan että älä tee niinkuin minä teen vaan tee niinkuin minä käsken.siis eli kaikista ihmisryhmistähän näitä tekopyhyyksiä löytää :/

joskus aiemmin kyselin mielestäni ihan asiallisesti sitä kun jehovantodistajat ei hyväksy vierasta verta, niin miltä äidistä sit tuntuu jos lapsi on siinä tilassa että verensiirrolla pelastuisi, mut ilman siirtoa kuolee. Mä en voi ymmärtää että joku äiti antaa lapsensa kuolla uskonnon takia. Voisko joku valaista mua tässä asiassa. Vaikka yynä jos täällä tulee sota tästä. En tuomitse ketään tms mut tää on mun mielipide ja tahtosin vaan tietää.

saahan ne vähän juoda, mutta on niissäkin alkoholisteja.. :whistle:

Ja minähän inhoan kaikenlaista tuputusta, varsinkin mitä tulee uskontoihin. Mutta kohteliaana tyttönä oon aina pari sanaa niille rupatellu ja ottanu ne läpyskät. Mutta jehovantodistaja-ystäväni kanssa on joskus menny hermo. meillä on sellainen hiljainen yhteisymmärrys että uskonnoista ei puhuta, mutta silti se joskus innostuu selittämään. yläasteiässä antoi mulle niiden kirjojakin. Nyt aikusella iällä kun se joskus on oikein innostunut saarnaamaan, en ole sanonut rumasti, mutten vain sitten ole vähään aikaan jaksanu vastata sen yhteydenottoihin. hajurakoa, etten sano rumasti. :snotty:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:24 JuiceFani kirjoitti:
joskus aiemmin kyselin mielestäni ihan asiallisesti sitä kun jehovantodistajat ei hyväksy vierasta verta, niin miltä äidistä sit tuntuu jos lapsi on siinä tilassa että verensiirrolla pelastuisi, mut ilman siirtoa kuolee. Mä en voi ymmärtää että joku äiti antaa lapsensa kuolla uskonnon takia. Voisko joku valaista mua tässä asiassa. Vaikka yynä jos täällä tulee sota tästä. En tuomitse ketään tms mut tää on mun mielipide ja tahtosin vaan tietää.

juu ei ne huoli. mieluummin ne kuolee tai antaa lapsensa kuolla.. :whistle: ei ne halua saastuttaa sitä lasta.. :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:25 Ria La Vida Loca kirjoitti:
\

juu ei ne huoli. mieluummin ne kuolee tai antaa lapsensa kuolla.. :whistle: ei ne halua saastuttaa sitä lasta.. :'(

Niin. Just tätä mä en ymmärrä että miten joku äiti voi antaa lapsensa kuolla, mun mielestä "turhaan". ja haluaisin vaan tietää että onko kaikki jehovaäidit oikeesti tota mieltä. Eikö kukaan edes mieti että jos sittenki antais sitä verta?? Ja siis en pahalla sano enkä tappele. :flower: =)

kokemuksesta tiedän;

saa juoda alkoholijuomia mutta kohtuudella, ei humaltumismielessä!
esim. ruokajuomana ja saunajuomana, seurajuomana mutta itse pitää tietää milloin riittää!

ihmisiä on monenlaisia, itse jäin pois jehovantodistajien "matkasta" ihmisten takia! joukosta löytyy mitä sydämmellisimpiä ja sitten taas niitä kaikkein ilkeimpiäkin ihmisiä, kyseisessä seurakunnassa oli niitä ilkeämielisiä enemmän.

helluntailaisista vois taas sitten sanoa että meidän häissä ei eräät helluntailaiset voineet edes tervetuliaismaljaa juoda joka oli tuota kaupan siideriä (pullossa 1,2% alkoholia...) jättivät juomatta, mun mielestä oli jotenkin loukkaavaa! kun taas heidän lapsensa saavat jousta ympäri kyliä tekemässä pahuutta kännipäissään! saavat anteeksi kaiken rukoilemalla,eivät ole siten tehneet mitään pahaa! :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:28 JuiceFani kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:25 Ria La Vida Loca kirjoitti:
\

Niin. Just tätä mä en ymmärrä että miten joku äiti voi antaa lapsensa kuolla, mun mielestä "turhaan". ja haluaisin vaan tietää että onko kaikki jehovaäidit oikeesti tota mieltä. Eikö kukaan edes mieti että jos sittenki antais sitä verta?? Ja siis en pahalla sano enkä tappele. :flower: =)

Mutta mutta jos lapsi on esim leikkauksessa ja tarvii verta niin tuskin se jätetään antamatta. Minä en usko että lääkärit sitä hyväksyy :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.05.2007 klo 15:29 jeps kirjoitti:
kokemuksesta tiedän;

saa juoda alkoholijuomia mutta kohtuudella, ei humaltumismielessä!
esim. ruokajuomana ja saunajuomana, seurajuomana mutta itse pitää tietää milloin riittää!

ihmisiä on monenlaisia, itse jäin pois jehovantodistajien "matkasta" ihmisten takia! joukosta löytyy mitä sydämmellisimpiä ja sitten taas niitä kaikkein ilkeimpiäkin ihmisiä, kyseisessä seurakunnassa oli niitä ilkeämielisiä enemmän.

helluntailaisista vois taas sitten sanoa että meidän häissä ei eräät helluntailaiset voineet edes tervetuliaismaljaa juoda joka oli tuota kaupan siideriä (pullossa 1,2% alkoholia...) jättivät juomatta, mun mielestä oli jotenkin loukkaavaa! kun taas heidän lapsensa saavat jousta ympäri kyliä tekemässä pahuutta kännipäissään! saavat anteeksi kaiken rukoilemalla,eivät ole siten tehneet mitään pahaa! :/

Tuosta tervetuliaismaljasta, että mie luterilainen en myöskään ota, paitsi jos on alkoholiton juoma tarjolla. Oon vakaasti päättäny etten alkoholiin koske.

\

Noh älkää huoliko tästä. EI kuole lapsi jos veri pelastaa. Lapsi otetaan huostaan ja annetaan sitä verta ja tehdän tarvittavat toimenpiteet. Näin , pysyy usko puhtaana ja lapsi pelastuu . Tä on musta suuri edistysaskel lääkäreiltä.

Yhteistyössä