Jehovan todistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jehovan todistajat ovat sellaisten ihmisten maailmanlaajuinen kristillinen seura, jotka antavat toimeliaasti todistusta Jehova Jumalasta ja hänen ihmiskuntaa koskevista tarkoituksistaan. He perustavat uskomuksensa yksinomaan Raamattuun

Jehovat eivät oo kristittyjä eikä ne ees käytä Raamattua kun niillä on siitä oma vääristelty versionsa joka eroaa merkittävästi oikeasta Raamatusta. Lisäksi Jehovilla ei oo lupa lukea RAamattua vaan he lukevat vartiotornia ja siinä olevia oppeja, joten he perustavat uskomuksensa Vartiotorni-lehteen eivät "raamattuun".

Ei kyllä selkeästikään sellaiseen Jeesukseen, jota raamattu kuvaa.
Miten järjevää on liittyä lahkoon, jota ohjailee tietyt tyypit jossain New Yorkissa?

Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä.

Ovatko Jehovan todistajat lahko tai kultti?
Jotkut määrittelevät lahkon merkitsevän ryhmää, joka on irtautunut jostakin vakiintuneesta uskonnosta. Toiset soveltavat tämän termin ryhmään, joka seuraa jotakuta ihmisjohtajaa tai opettajaa. Sanaa käytetään yleensä halventavassa mielessä. Jehovan todistajat eivät ole minkään kirkon sivuhaara, vaan heidän joukossaan on ihmisiä kaikilta elämän aloilta ja heillä on monenlaisia uskonnollisia taustoja. He eivät pidä ketään ihmistä, vaan Jeesusta Kristusta, johtajanaan.
Kultti on uskonto, jota ei pidetä puhdasoppisena tai joka korostaa määrätyn rituaalin mukaista hartauden harjoitusta. Monet kultit seuraavat elävää ihmisjohtajaa, ja usein niiden kannattajat elävät ryhmissä muusta yhteiskunnasta erillään. Puhdasoppisuuden mittapuun pitäisi kuitenkin olla Jumalan sana, ja Jehovan todistajat pitävät ehdottomasti kiinni Raamatusta. Heidän palvontansa on elämäntapa, ei rituaalista hartaudenharjoitusta. He eivät myöskään seuraa ihmistä eivätkä eristäydy muusta yhteiskunnasta. He elävät ja työskentelevät muiden ihmisten keskellä.

Tämän oot opetellu teokraattisessa palvelukokouksessa ulkoa eikö? Älä viiti puhua raamatusta kun Jehovilla ei oo Raamattu käytössä vaan siitä vääristelty versio joka on kirjoitettu Jehovan todistajien omia oppeja. Kun ei normaali kristillinen RAamattu tue Jehovien omia viritelmiä nii on pitäny tehdä oma käännös. LUeppa ensin sanasta sanaan oikea Raamattu ja teiän raamattu vierekkäin ja mieti eroa niissä. Te ootte harhaoppisia monessa kohdassa.

Tämän oot opetellu teokraattisessa palvelukokouksessa ulkoa eikö? Älä viiti puhua raamatusta kun Jehovilla ei oo Raamattu käytössä vaan siitä vääristelty versio joka on kirjoitettu Jehovan todistajien omia oppeja. Kun ei normaali kristillinen RAamattu tue Jehovien omia viritelmiä nii on pitäny tehdä oma käännös. LUeppa ensin sanasta sanaan oikea Raamattu ja teiän raamattu vierekkäin ja mieti eroa niissä. Te ootte harhaoppisia monessa kohdassa.

Ihan samat asiat löytyy jokaisen Raamatusta.

Tän on PAKKO olla PROVO. Oikeesti.. Kristinusko perustuu Jeesukseen Kristukseen uskomiseen ja jehovat eivät usko Jeesukseen! Jos jo tuosta lauseesta ei tajua ristiriitaa ap:n "uskon" suhteen niin PLAAH!!! :D Että minkäs uskonnon tässä nyt sit valittis, vai? Hah! :D

Ap: Oletko harkinnut järjenkäyttöä uskonnon sijaan?

Minäkin kannattaisin tätä, varsinkin kun olet jo tajunnut, että kirkko on rahastuspaikka. Jatka sillä tiellä niin tajuat vielä, ettet tarvitse mitään vanhoja paimentolaistarinoita elämän ohjenuoraksi.

Jos kuvittelet, että maailmassa ei olisi sotia jos kaikki lukisivat Raamattua, suosittelen tutustumaan Vanhaan testamenttiin. Ja eikun kaikki joukolla kivittämään.

Tän on PAKKO olla PROVO. Oikeesti.. Kristinusko perustuu Jeesukseen Kristukseen uskomiseen ja jehovat eivät usko Jeesukseen! Jos jo tuosta lauseesta ei tajua ristiriitaa ap:n "uskon" suhteen niin PLAAH!!! :D Että minkäs uskonnon tässä nyt sit valittis, vai? Hah! :D

Jeesus on Jumalan poika ja Jeesuksen
ihmiselämä annettiin
lunnaiksi tottelevaisten
ihmisten puolesta

Ihan samat asiat löytyy jokaisen Raamatusta.

Ehdin laittaa vain pari kohtaa kun on lasten nukkumaanmenoaika, mutta tässä.

Ef 4:30 "älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä". Apt 13:2 "Pyhä Henki SANOI: erottakaa minulle Barnabas ja saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." Room 8:26: "Henki itse rukoilee meidän puolestamme." Jos Pyhä Henki ei ole persoona vaan persoonaton voima, niin miten Hän silloin voi tulla murheelliseksi, puhua, rukoilla jne? Tässä siis vain pari kohtaa mitä Pyhä Henki tekee. Tässä yksi ero teiän ja kristittyjen Raamatun välillä. Kristityillä on Pyhä Henki joka on persoona, teillä Hän on vain persoonaton voima. katsopa tarkkaan sanamuotoa noissa kohdin omaa "raamattuasi". Eroaa, eikö.

Matteus 24:30: "silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla ja silloin KAIKKI MAAN SUKUKUNNAT parkuvat; ja he näkevät ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella." Te opetatte että Kristuksen tullessa vain 144tuhatta käsittävä pieni lauma näkee hänet, mutta kristittyjen Raamattu opettaa, että KAIKKI näkevät hänet. Taas yksi ero. Myös Ilm 1:7 sanoo: "Hän tulee pilvissä ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ HÄNET, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan." MItenkä tämä kohta menee teiän raamatussa, katsopa.

Tässä vain pari esimerkkiä, en ehdi enempää nyt laittaa. Joka tapauksessa itse oon perehtyny teiän oppiin ja "raamattuun" ja siellä on moni kristilliselle uskolle oleellinen asia muunnettu mukailemaan teiän oppejanne joten teiän "raamatun" ydinsanoma on täysin eri kuin kristityillä. Ei pahalla. Musta on ärsyttävää että mainostatte itseänne kristittyinä kun te ette ole.

[QUOTE="aapee";22817436]Tiedän toki ja on tosissaan asioita mitä en tiedä voinko toteuttaa.
Esim.Jehovan todistajat eivät saa ottaa verta,joten kuolevat siihen.Voisinko antaa lapseni kuolla,vaikka voisi sillä verellä pelastua??EN.
Mutta niin se vaan on raamatussa kiellettyä ja ottaisitko sitä alkoholia suoraan suoneen,jos lääkäri olisi sinua kieltänyt juomasta alkoholia??
Jos vertaamaan alkaa,ni löytyyhän näitä puolia.[/QUOTE]

Verensiirto tehdään hiton hyvästä syystä - alkoholin ruuttaaminen suoneen taas ei ole yhtään hyvä idea. Ja jos lääkäri joutuu kieltämään alkoholin juonnin, todennäköisesti on alun perin kyse alkoholiongelmasta. Siitä seuraa, että on mahdollista jossakin vaiheessa retkahtaa alkoholiin. Ja jos juo jotakin mitälie itsetehtyä "viinaa", myrkytys on mahdollinen (metanoli ja etanoli ovat eri asioita) Näin ollen myrkytystila voidaan yrittää hallita sillä alkoholilla jota antaa lääkäri - yhtä hyvästä syystä.

Tutkipa huviksesi todistajien kanssa ja yritä ottaa sen jälkeen etäisyyttä, huomaat itsekin, mikä "rakkauden" määrä siellä piilee. Joko käännyttäminen saa pakottamisen piirteitä tai sinusta paskat nakkaavat. Olen testannut asian itse.

Ehdin laittaa vain pari kohtaa kun on lasten nukkumaanmenoaika, mutta tässä.

Ef 4:30 "älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä". Apt 13:2 "Pyhä Henki SANOI: erottakaa minulle Barnabas ja saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut." Room 8:26: "Henki itse rukoilee meidän puolestamme." Jos Pyhä Henki ei ole persoona vaan persoonaton voima, niin miten Hän silloin voi tulla murheelliseksi, puhua, rukoilla jne? Tässä siis vain pari kohtaa mitä Pyhä Henki tekee. Tässä yksi ero teiän ja kristittyjen Raamatun välillä. Kristityillä on Pyhä Henki joka on persoona, teillä Hän on vain persoonaton voima. katsopa tarkkaan sanamuotoa noissa kohdin omaa "raamattuasi". Eroaa, eikö.

Matteus 24:30: "silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla ja silloin KAIKKI MAAN SUKUKUNNAT parkuvat; ja he näkevät ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella." Te opetatte että Kristuksen tullessa vain 144tuhatta käsittävä pieni lauma näkee hänet, mutta kristittyjen Raamattu opettaa, että KAIKKI näkevät hänet. Taas yksi ero. Myös Ilm 1:7 sanoo: "Hän tulee pilvissä ja KAIKKI SILMÄT SAAVAT NÄHDÄ HÄNET, niidenkin, jotka hänet lävistivät, ja kaikki maan sukukunnat vaikeroivat hänen tullessaan." MItenkä tämä kohta menee teiän raamatussa, katsopa.

Tässä vain pari esimerkkiä, en ehdi enempää nyt laittaa. Joka tapauksessa itse oon perehtyny teiän oppiin ja "raamattuun" ja siellä on moni kristilliselle uskolle oleellinen asia muunnettu mukailemaan teiän oppejanne joten teiän "raamatun" ydinsanoma on täysin eri kuin kristityillä. Ei pahalla. Musta on ärsyttävää että mainostatte itseänne kristittyinä kun te ette ole.

Uuden maailman käännös
on täsmällinen, suurelta osin kirjaimellinen käännös alkukielistä. Se ei ole vapaa mukaelma, jossa kääntäjät jättävät pois yksityiskohtia, jotka eivät heidän mielestään ole tärkeitä, ja lisäävät ajatuksia, joista he ajattelevat olevan apua. Tutkijoiden avuksi monissa laitoksissa on runsaasti alaviitteitä, joista ilmenee erilaisia lukutapoja, kun ilmaukset voidaan oikeutetusti kääntää useammalla kuin yhdellä tavalla, ja niissä luetellaan myös nimenomaisia muinaisia käsikirjoituksia, joihin eri käännökset perustuvat.

Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;22835753:
Jehovan todistajilla tuntuu olevan välillä ongelmana se että keskusteluihin vastataan valmiilla vastauksilla. Useimmiten suorilla sitaateilla heidän raamatusta. Kai uskonto kieltää oman ja vapaan ajattelun.
Jep, tuossakin mielessä ovat aivan samanlainen uskonto kuin muutkin.

Yhteistyössä