Jeesuskeskeisen uskon inflaatio omassa elämässäni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kastanja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kastanja

Jäsen
01.01.1970
996
0
16
Helsinki
Tarkoitan tällä sitä, että jos inflaatio-käsitettä voisi käyttää oman itselle aiemmin rakkaan ehdottoman totuuden arvon menetyksenä, juuri niin tässä asiassa on minulle käynyt. Samoin ostovoimani on tätä myöten heikentynyt asian suhteen, eikä hinta-laatusuhde ole kohdillaan :( Se mitä tarjotaan, on kovin suppea ja ahdistava ja tuomitseva näkemys. Näin ollen olen laajentanut ostomarkkinoita vähäisillä varoillani ja saanut vähän näkemyksiä muualtakin, näkemyksiä jotka ovat arvollisempia ja armollisempia verrattuna siihen mikä minulle ennen oli kultaakin kalliimpaa. Olenko myynyt sieluni paholaiselle?:|

• Tykkää
Reactions: sciurus vulgaris
[QUOTE="Uskis";25390418]Kuvaat kyllä asian aika mielenkiintoisilla termeillä. Mut lillukanvarret sikseen...eli mistä kenkä puristaa uskossasi?[/QUOTE]

Puristaa todella monesta kohtaa. En jaksa niitä nyt alkaa enempää tässä analysoimaan. Mutta ne selviää kyllä aiemmista kirjoituksistani. Kunhan vähän päästin pohdintojani ulos. Mutta kiitos sulle!

Minkalaistakohan oppia olet syönyt, jos oksettaa niin olet syönyt vääränläistä ravintoa. Etsi jotain muuta!
Sen armollisempaa ei olekaan jos sen oikean löydät. Se aito lähde ja oikea Jeesus on sellainen johon ei tule inflaatiota ikinä.

• Tykkää
Reactions: Dynamiitti
[QUOTE="hmm";25390546]mitä sä odotat että sulle täällä vastattas?[/QUOTE]

Ei mitään varsinaisesti tarvii vastata, mutta kiitos kun olette mukana kuiteskin :) Itse vain mietin lähinnä, kun uskovaiset sanoo että ihminen ei voi nähdä henkiä yms. Kuitenkin usein juuri nimenomaan lapset näkevät niitä. uskovaiset sanoo, että ne on pahat henget jotka tekeytyy vaikkapa tapauksesta riippuen isoäidiksi tai paapaksi, ja kertoo kaiken olevan hyvin. Huoh! Mulle tuo käsitys ei istu millään. Mielestäni lapsi on VIATON ja sitä kautta ei voi olla altis kommunikoimaan pahojen henkien kanssa. Toisaalta olen nähnyt kyllä niin paljon kaikenlaista myös kristittyjen piirissä että en enää ihmettele oikeastaan mitään.

Puristaa todella monesta kohtaa. En jaksa niitä nyt alkaa enempää tässä analysoimaan. Mutta ne selviää kyllä aiemmista kirjoituksistani. Kunhan vähän päästin pohdintojani ulos. Mutta kiitos sulle!

Ok, en ole seurannut kirjoituksiasi joten en tiedä. :-)
Toronton siunauksesta kyllä tekee mieli sanoa, että sen alku varmasti oli Jumalasta, mutta ihmiset pilasivat sen kaavamaisuudella ja menestyksen vaatimisella...eli siihen tuli liikaa psyykestä kumpuavia "intoiluja" Jumalan työn sijaan. Sen piirissä on ihmiset saaneet paljon hyvää, mutta paljon on luvattu ihmisille semmoista mitä Jeesus ei ole koskaan luvannut, ja monet ihmiset ovat myös pettyneet.

Ei mitään varsinaisesti tarvii vastata, mutta kiitos kun olette mukana kuiteskin :) Itse vain mietin lähinnä, kun uskovaiset sanoo että ihminen ei voi nähdä henkiä yms. Kuitenkin usein juuri nimenomaan lapset näkevät niitä. uskovaiset sanoo, että ne on pahat henget jotka tekeytyy vaikkapa tapauksesta riippuen isoäidiksi tai paapaksi, ja kertoo kaiken olevan hyvin. Huoh! Mulle tuo käsitys ei istu millään. Mielestäni lapsi on VIATON ja sitä kautta ei voi olla altis kommunikoimaan pahojen henkien kanssa. Toisaalta olen nähnyt kyllä niin paljon kaikenlaista myös kristittyjen piirissä että en enää ihmettele oikeastaan mitään.
Useimmat uskovaiset puhuvat niinkuin heidat on opetettu.
Se oma kanta on usein aika heikko, puhutaan vain ,mita on kuultu muiden puhuvan.

• Tykkää
Reactions: Kastanja
[QUOTE="Uskis";25390608]Ok, en ole seurannut kirjoituksiasi joten en tiedä. :-)
Toronton siunauksesta kyllä tekee mieli sanoa, että sen alku varmasti oli Jumalasta, mutta ihmiset pilasivat sen kaavamaisuudella ja menestyksen vaatimisella...eli siihen tuli liikaa psyykestä kumpuavia "intoiluja" Jumalan työn sijaan. Sen piirissä on ihmiset saaneet paljon hyvää, mutta paljon on luvattu ihmisille semmoista mitä Jeesus ei ole koskaan luvannut, ja monet ihmiset ovat myös pettyneet.[/QUOTE]

Itse ajattelen, että edes sen alku ei ollut Jumalan tarkoitus. Niin paljon pahaa ei Jumala tekisi. Olen kuullut ja lukenut, että taustalla vaikuttaa Kundalini-henkivalta. Tiedä tuosta sitten.

mulla ei jeesus ole kärsinyt inflaatiota, mutta kylläkin kaikki karismaattinen kristillisyys. ihminen ei voi kovinkaan hyvin määritellä jumalaa. mietiskely, hiljaisuus, retriitit yms. mahtuvat hyvin mun nykyiseen armolliseen uskonkäsitykseeni.

• Tykkää
Reactions: Kastanja

minä en kyllä ylestäisi tuolla tavalla, että uskovat sanoo niin tai näin. Monista asioista kun voidaan ajatella ja kokea eri tavoin. Onko se henkien näkeminen siis jotain toivottavaa? Miksi niitä pitäisi/ei pitäisi nähdä?

[QUOTE="zzz";25390683]mulla ei jeesus ole kärsinyt inflaatiota, mutta kylläkin kaikki karismaattinen kristillisyys. ihminen ei voi kovinkaan hyvin määritellä jumalaa. mietiskely, hiljaisuus, retriitit yms. mahtuvat hyvin mun nykyiseen armolliseen uskonkäsitykseeni.[/QUOTE]

Muotoilit asian oikein. Ei mullakaan Jeesus itsessään ole kärsinyt inflaatiota, vaan nimenomaan se kaikki touhu siinä ympärillä. Jeesus oli oikeesti hyvä tyyppi!

Itse ajattelen, että edes sen alku ei ollut Jumalan tarkoitus. Niin paljon pahaa ei Jumala tekisi. Olen kuullut ja lukenut, että taustalla vaikuttaa Kundalini-henkivalta. Tiedä tuosta sitten.

Niin, varsinaisista henkivalloista en uskalla sanoa, mutta ainakin tuollaisissa "ömeöricän"-herätyksissä on ihmisen omaa kohkaamista mukana. Helposti tapahtuu niin, että jos joku on kerran kaatunut oikeasta Jumalan voimasta, niin uskovat tekevät siitä melkein jonkun opin, ja vetävät johtopäätöksen että kaikkien pitää kaatua joka kokouksessa.
Onneksi Jumala on suvereenimpi ja spontaanimpi eikä aina suostu ihmisten kaavoihin, Hän hoitaa ja koskettaa ihmistä mitä moninaisimmilla tavoilla. Milloin ihan arjen kautta, milloin muiden ihmisten kautta, milloin sitten jossain karismaattisessa kokouksessa. Milloin ollaan taas ihan erämaassa ja takki on tyhjä, mutta sekin vaihe elämässä voi olla Jumalan työtä.

itse oon koko ikäni ollut ev.lut kirkossa, mutta sen sisälle mahtuu kyllä todella monenlaista suuntausta. nuorempana liikuin karismaattisissa piireissä, mutta nyt saan niistä miltei allergisen reaktion ;) olen löytänyt kirkon sisältä hiljaisuuden messut ja retriitit. ehkäpä ajan myötä sisältäni kuoriutuu körtti.

Yhteistyössä