Jee, me muutetaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Ollaan 5kk etsitty asuntoa ja vihdoinkin sen saamme. Vuokra-asunnosta tosin kyse, mutta semmonenhan meillä olikin hakusessa.

Eipä mulla muuta tällä kertaa, piti vaan hehkuttaa :laugh:

Tosin kaikki vinkit siihen muuttorumbaan otetaan vastaan!
Mitä kannattaa/mitä ei kannata tehdä, jotta pakkaus, muutto ja purku sujuu näppärästi?

Nimimerkillä: muutosta jo taas vähän aikaa, eikä kaikki enää tuoreessa muistissa.

Kaikki turha suoraan kaatikselle tai kirpparille... Kaikki samaa sarjaa olevat yhteen laatikkoon, jotta on helppo uudessa paikkaa purkaa ja kirjoita laatikoiden päälle mitä sisältää. Aloita ajoissa niin ei tule kiire! Meillä sama rumba alkaa joulun jälkeen... tammikuun lopussa muutto.

Mä hain viime muuttoon Kodin1:ltä ilmaiset muuttolaatikot ja pakkasin niihen. Ne oli hyviä. Kestivät ja sai kasata monta päällekäin. Itse pakkaan myös aina tavarat sanomalehtiin (ennemmin kuin pyyhkeisiin), koska tuntuu, et pyyhkeet menee sit ihan likaisiks ja ryppysiks ja sit ne pitäs pestä... Lehdet voi nakkasta roskiin. :D Matkalaukkuun on hyvä pakata lakanat yms. Eivät mene ihan solmuun eikä tarvitse vetää ja letitellä uudestaan.

Meillä muuttopäivä ei vielä tiedossa. Kämppä vapaa jo nyt, mutta vuorasopimus meille alkaa kaiketi tammikuun 1. tai toivottavasti 15, jottei jouduta maksamaan 2 kokonaista vuokraa päällekäin.

Eli jätesäkkejä kaatistavaraa varten on nro 1 :laugh:

Olen laittanut vaatteet henkareineen laatikoihin/jätesäkkiin.
Ja kanssa kirjoittanut laatikoihin mitä niissä on tai mihin huoneeseen menee.Jätesäkkeihin olen laittanut maalarinteipin.Ja turhat tavarat johonkin muualle kuin uuteen.Tulee aina kivasti tehtyä inventaari muuton yhteydessä :)

Ja jätesäkkeihin voi pakata myös vaatteita! :wave: (selvennän vielä, et mulla oli noihin Kodin1:n laatikkoihin semmonen lappu.. siis olin sopivasti saanu niiltä sen postissa. Muuten ne maksaa kai jonkun verran. Tai siis maksoin mäkin 10 e pantin, mut sain sen takas, kun palautin laatikot.)

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Meillä muuttopäivä ei vielä tiedossa. Kämppä vapaa jo nyt, mutta vuorasopimus meille alkaa kaiketi tammikuun 1. tai toivottavasti 15, jottei jouduta maksamaan 2 kokonaista vuokraa päällekäin.

Eli jätesäkkejä kaatistavaraa varten on nro 1 :laugh:

Jos asunto samalta vuokranantajalta niin voi olla ettette joudu maksamaan kahta kokonaista vuokraa päällekkäin jos muuttopäivä olisi 1.1.Tai sitten muuttopäivä voi olla se tammikuun puoliväli.
Aika nopsaa muutto tulisi jos tammikuun eka pääsisitte muuttaan.Tai onhan siihen parisen viikkoa :)

Pakkaat pikku hiljaa. Kaikki samat samaan laatikkoon. Kiireessä tulee viskeltyä sieltä ja täältä loput samaan ja sitten saa kirota, että kaikki on siellä ja täällä ja mitään ei löydy (kun siis ootte muuttanu).

Kaikki mitä et tarvii, kierrätykseen, kirppikselle, Uff:iin tai kaatikselle. Se on jämpti. Ja sitten kun viette tavaraa, sano muutomiehille, mitkä päällimmäiseks tai kirjota kylkeen, että särkyvää, ei ne miehet mitään tajua.

Nimim. Kokemusta on tauluista alimmaisena laatikkokasassa. :headwall:

Kirjat painavat synkästi. Älä pakkaa kirjoja laatikon täydeltä, tai putoaa pohja kannettaessa. Ja tosiaan kirjoita vaikka lyhentein laatikon päälle sen huoneen nimi, josta laatikon sisältö on, ja sen huoneen nimi, jonne laatikko menossa.

Yhteistyössä