Jee, mä pystyn sittenkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja läskeistä eroon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

läskeistä eroon

Vieras
Syömistavat on olleet viime aikoina vähän huonoja. Tai itse asiassa jo vähän pitempään. Lasten päikkäriaikaan olen istuskellut tässä koneella mussuttaen milloin karkkia, milloin keksejä. Hyvin alkanut laihdutus tyssäsi alkuunsa, kun en saanutkaan mässäilyä kuriin. Viikonloppuna tulin sovittaneeksi viimevuotisia kesävaatteita ja järkytyin. Päätin, että on pakko tehdä jotain. Sunnuntaina aloitin. Lisää liikuntaa ja kaikki mässäily pois. Tänään sain aikaiseksi koneella istumisen sijaan pyyhkiä crosstrainerin päältä pölyt ja pitkästä aikaa käytin sitä. Sen jälkeen kevyt välipala ja nyt on hyvä mieli. Ei tee yhtään mieli herkkuja, vaikka nyt tässä koneella istunkin. Ehkä mä pystyn sittenkin, jess!

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
muutama kilo on raskauksista jäänyt. Ja vaikka kuinka haluaisin ni ne ei ota tippuakseen. tosin, eipä mulla ole ollut tahdonvoimaakaan niitä tiputella :D
mut tsemppiä sinulle!

Joo, "muutama" kilo olis mullakin ja lasten jälkeen on jääneet. Ennen ensimmäistä raskautta painoin melkein 10 kg vähemmän kuin nyt. Painoindeksi on normaalin ylärajoilla, ellei jo vähän ylikin, ja jotain pitäisi tehdä. Pienten lasten kanssa vaan on niin äärettömän hankalaa syödä säännöllisesti ja liikkua tarpeeksi. Omaa aikaa on välillä tosi vähän ja sitten kun on, ei välttämättä enää jaksa kaikkien kotitöiden ja muiden jälkeen lähteä kuntoilemaan. Monesti ruokakin ehtii monta kertaa jähtyä lautasella ennen kuin ehtii syödä sen kokonaan. Nälkäisenä mun tulee napsittua suuhun sitä sun tätä. Kun ei ole tarpeeksi itsekuria, niin ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja nahe:
kauanko jaksat sillä sun laitteella kuntoilla ku mulla on se orbitrekki enkä jaksa ku pari min kerralla :ashamed: onko vinkkejä?

Mä jaksoin joskus aikaisemmin n 40 min, mutta enää en pysty niin kauan. 20 min tein tänään ja siinä oli tarpeeksi näin rapakuntoiselle. Annan sulle sellaisen vinkin, että hanki sykemittari ja seuraa sen lukemia. Opit tekemään tarpeeksi matalalla sykkeellä, jolloin jaksat paljon pitempään. Mun ongelma oli aluksi, että rehkin täysillä ja tosiaan jo muutaman minuutin kuluttua alkoi tuntua tuskaiselta. Sykemittari paljasti, että teho oli mun kuntotasolle aivan liian suuri. Tahtia hidastamalla ja vastusta pienentämällä jaksaoin pitempään. Aikaa lisäsin pikku hiljaa 5 min kerrallaan kunnes jaksoin 40 min. Sen jälkeen tulikin lopahdus kuntoiluintoon ja muutama hävinnyt kilo takaisin :kieh:

Yhteistyössä