Jee, lapsi sai paikan ihanasta päiväkodista!

Olin ajatellut hoitaa kotona nelivuotiaaksi kun siihen oli teoreettinen mahdollisuus, mutta pari kuukautta sitten löysin aivan IHANAN päiväkodin, ja mieli muuttui. Hakemus tehtiin kuitenkin aika myöhään, ja henkilökunta "varoitti", että hakemuksia on tullut useita, joten asennoiduin vielä yhteen koti(lue: säätämis)vuoteen.

Mutta tunti sitten tuli sähköposti, me saatiin se paikka! :heart:

Ei tarvii ihan nälkärajalla kituutella kun voin hyvällä omallatunnolla tehdä jotain töitä (muuta kun lastenhoitoa!) kun lapsella on ihana hoitopaikka.
 
[QUOTE="piipii";23652412]Hienoa :)

Mitä teet työksesi? Tai aiot tehdä?[/QUOTE]

Tähän mennessä olen ollut mm grillillä hampparimyyjänä, siivoojana, kokouspalveluemäntänä ja lastenhoitajana miljoonassa eri muodossa :D Irtisanoudun kokopäivätyöstäni (josta olen hoitovapaalla) ja syksyllä ajattelin tehdä muun muassa koulunkäyntiavustajan sijaisuuksia, nyt kun hoitopaikka varmistui :) Joulukuusta lähtien voisin teoriassa tehdä myös opettajan sijaisuuksia, kun saan ylioppilaslakin päähän, mutta en tiedä vielä uskallanko tai osaisinko :p

Minulla on siis pakollinen "välivuosi" opinnoista, kun kirjotan syksyllä ylioppilaaksi, enkä siten voi hakea yliopistoon heti. Jotain avoimen yliopiston kursseja voisi kyllä katsastaa, ja tietty lukea pääsykokeisiin :)
 
Minkälainen päiväkoti? Ei kunnallinen, oletan?
Juu, yksityinenhän se :) Siellä syödään vain luomuruokaa :D Oli mulle aika tärkeä juttu, lapsi kuitenkin syö ison osan ravinnostaan päivähoidossa. Sen lisäksi siellä on vain yli 3-vuotiaita lapsia ja ryhmäkoko on maksimissaan 14 lasta, plus muutama alakoululainen tulee iltapäivähoitoon sinne. Työntekijät ovat aivan mahtavia, selvästi nauttivat työstään :)
 
Siis sä otat sen sun mukulan mukaan sinne Intiaan? Kuka sitä siellä hoitaa vai hoidatko ihan sun työn ohella? :0
Siellä se pyörinee muitten lasten mukana ;) Lapsi tulee olemaan sen vähän päälle 3v silloin, lastenkodin vanhimmat lapset ovat samanikäisiä. Olen tähänkin mennessä tehnyt ihan palkkatöitä niin, että oma on mukana. Onnistunee siis jatkossakin :)
 
[QUOTE="vieras";23652463]Vau! Itse en varmaan uskaltaisi lähteä. Olenkin aika arka, kun en edes vaihto-oppilaaksi rohjennut nuorena lähteä.[/QUOTE]

Mä pelkään kokoajan, että mä jänistänkin viime tingassa :D Tästä tulee ensimmäinen kerta kun matkaan euroopan ja pohjois-amerikan ulkopuolelle, minulle todella uutta siis. Mutta lippurahat on jo kasassa ja rokotuksia alettu ottamaan, että vissiin tässä ollaan ihan oikeasti lähdössä!
 
[QUOTE="vieras";23652484]Olet rohkea. Tulee varmaan olemaan henkisesti tosi rankkaa.[/QUOTE]

Tulee. Todennäköisesti tulen ensimmäistä kertaa elämässäni esimerkiksi näkemään kuolleen lapsen :( Tähän kotiin kun tuodaan hylättyjä, usein todella huonokuntoisia vauvoja. Suojaisaa elämää viettäneenä tulen kyllä saamaan ihan uutta perspektiiviä elämään, eikä se ilman tuskaa tule.
 
"vieras"
Tulee. Todennäköisesti tulen ensimmäistä kertaa elämässäni esimerkiksi näkemään kuolleen lapsen :( Tähän kotiin kun tuodaan hylättyjä, usein todella huonokuntoisia vauvoja. Suojaisaa elämää viettäneenä tulen kyllä saamaan ihan uutta perspektiiviä elämään, eikä se ilman tuskaa tule.
Toivottavasti henkilökunta saa tukea toisistaan. Tsemppiä!
 
Global
Hienoa! Onnittelut hyvistä uutistista ja kaikkea hyvää tulevaan! Olet rohkea nuori nainen ja pidät pintasi, vaikka saat niskaasi kaikenlaista ikävää täällä palstalla.
 
"vieras"
Ei kyllä minusta olisi lastenkotiin menijäksi. Surullisten uutisten(lasten pahoinpitelyt, hyväksikäytöt ym) lukeminen jo saa voimaan pahoin.

Varmasti mahtava kokemus, saa arvostusta omaan elämään. Tsemppiä!
 
"vieras"
Toivottavasti saat jotenkin käsiteltyä ne tunteet, joita siellä väistämättä tulee eteen. Muilta työntekijöiltä varmaan saa tukea, jos kykenee käsittelemään vaikeita asioita vähän vieraampienkin ihmisten kanssa. Voi olla lapselle rankkaa katsoa vierestä, kun äiti suree niiden orpolasten kohtaloita. Tarkoitus ei ole olla negatiivinen, mutta itse vapaaehtoistyötä tehneenä en enää lähtisi sinne "yksin". Hyvää ja opettavaista reissua sinulle kuitenkin!
 

Yhteistyössä