Oon niin iloinen!!! Jotenkin olin jo ajatellut ettei tuo lapsi opi kuivaksi ennen armeijaan menoa, mutta oppi kuitenkin.
Lapsi on siis vähän alle 3-vuotias eikä vielä pari viikkoa sitten ollut YHTÄÄN kiinnostunut kuivaksi oppimisesta. Potalla on käytetty jo melkein 2 vuotta ja kakkoja ei ole tehnyt vaippaan varmaan vuoteen. Pissat kuitenkin teki aina vaippaan ja jos pikkareita kokeiltiin niin teki niihin pissat puolen tunnin välein. Ajattelin siis vielä pari viikkoa sitten ettei ole ollenkaan valmis pidättämään. Mutta. Ihmeellistä on lapsen kehitys. Nyt käy pissalla parin tunnin välein ja sanoo itse, että pitää mennä. Oon niiiin onnellinen. Joo, mulla ei oo muuta elämää.
Meillä sama Reilu 2v. huusi aina kuin syötävä kun yritettiin pottailla. Viikko ja herra tekee pissat ja kakat pottaan. Yövaippa ollut saman ajan kuiva.. Olen ihan äimänä vieläkin.. Pitäisköhän se yövaippakin jättää pois? Onnellinen olen minäkin Onnea myös teille!
Ja täällä kolmas iloinen äippä! Pojalla ikää pari kk alle 3v.! Potta tuttu juttu pidemmältä ajalta, mutta mitään ei sinne tehnyt, yleensä ei suostunut edes istumaan siinä. Nyt pari viikkoa tehnyt pissit siihen ja tänään neljäs päivä, kun vaippa koko päivän kuiva. Myös yövaippa ollut parina yönä kuiva, kun vielä pari viikkoa sitten se oli aivan täysi.
Jee, onnea!!! Voin samaistua, ei meilläkään ole pitkä aika kun pikkumies jätti lopullisesti vaipat pois! 2v 9kk jätettiin päivävaippa, muutaman viikon ajan sattui vahinkoja mutta sitten ei ollenkaan. Kakkaa vain pidätti ja välillä oli tosi paha ummetus sen takia, teki sitten kakat aina yövaippaan. Mutta kun kerran sain kakan tehtyä pottaan niin siitä se kakkaamiskammo sitten hävisi, ja päästiin eroon myös yövaipasta. Oli ihan huippufiilis itselläkin, ja pojalla myös silminnähden onnistujafiilis! Nyt on ollut varmaan reilun kuukauden myös yöt ilman vaippaa(ja ikää tasan 3v).
Täällä kanssa yksi onnellinen äiti! Meillä tyttö käynyt potalla 1v2kk iästä tosi hyvin ja vahinkoja ei oo sattunut juuri ollenkaan 1v4kk iästä alkaen. Nyt sit viimein myös yövaipat olleet kuivia ja viime yön lapsi nukkui ilman vaippaa ja sänky oli aamulla kuiva, jee!!!
Hieno juttu! Itse juuri mietin tänään, että olisikohan aika ihan tosissaan kannustaa tyttö (2v4kk) käymään potalla, kun huomasin että neiti oli itse vaihtanut oman vaippansa Viettää jo päivät yleensä kotona ilman vaippaa ja osaa mennä hädän tullen vessaan