jee jee jehova...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamistus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikö se ole tavallaan kotirauhanrikkomista? tai siltä ainakin tuntuu kun tulevat aina kun olen saanut lapsen unille rinkuttamaan kelloa.

Ei...ovikellosi soittaminen ei riko kotirauhaa.
Meillä muuten on ovikellosta patterit pois, ei pääse kukaan herättämään mun lapsia kesken unien :whistle: =)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:
Miks se jumalan nimi pitää siinä olla jehova?!? Pelkääkö ne jumalaa niin paljon, et pitää keksiä "armahtavaisempi" nimi?

Eikös jossain ikivanhoissa teksteissä Jumalasta käytetä nimitystä Jahve tai Jehova, riippuu siitä mihin kohtaan mitkäkin vokaalit tungetaan?
Näin mä muistelisin...

Se taidettiin kirjottaa ilman vokaaleita. JHV. Kai.

Joo, tuota mä tarkoitin =). Ja sitten siihen lisättiin vokaalit, jolloin siitä tuli sana Jehova tai Jahve.
*muoks* http://fi.wikipedia.org/wiki/Jahve :)

Miks se jumalan nimi pitää siinä olla jehova?!? Pelkääkö ne jumalaa niin paljon, et pitää keksiä "armahtavaisempi" nimi?

Eikös jossain ikivanhoissa teksteissä Jumalasta käytetä nimitystä Jahve tai Jehova, riippuu siitä mihin kohtaan mitkäkin vokaalit tungetaan?
Näin mä muistelisin...

Joo, tuota mä tarkoitin =). Ja sitten siihen lisättiin vokaalit, jolloin siitä tuli sana Jehova tai Jahve.

Olisko se kirjotettu noin siksi, ettei sitä pystynyt sitten lausumaan. Ku ei saa turhaan lausua. Saatan kyllä puhua ihan läpiä päähäni nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja jehovan ystävä:
Jehovathan lukee raamattua itsekin, että mä en nyt ihan tajunnu että miten raamatun lukeminen niitä kaikottaa... :/

se raamattu oo Raamattua nähnytkään :D

mulla on jehovantodistajia lähisuvussa ja kyllä heillä ihan tavallinen raamattu on. Siinä vain käytetään jumalasta nimeä Jehova. Ja kyllä he lukevat koko raamattua, he tulkitsevat sitä oikeaksi katsomallaan tavalla. Sehän se uskontojen ero usein on, ihmiset käsittävät asioita erilailla.

Kaikki tuntemani jehovantodistajat ovat oikein mukavia ja ystävällisiä ihmisiä ja ymmärtävät kyllä kääntyä ovelta, jos heille niin sanotaan. Varmasti heikäläisissäkin on paskapäitä niinkuin kaikissa uskonnoissa ja kategorioissa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Jehovan_todistajat

JHV tulee hepreasta, jossa ei silloin aikaa sitten ollut vokaaleja. Tarkkaa lausunta-asua ei siis kyseiselle sanalle tiedetä. Tutkimustulosten mukaan todennäköisintä on, että se lausuttiin Jahve eli Jehovan todistajilla on tavallaan käännösvirhe...Kukin taplaa tavallaan..

Alkuperäinen kirjoittaja mamistus:
Siis voi noita jehovalaisia. Mulla menee hermot...
Meillä vauva nukkuu ulkona ja tos ulkooven vieressä. Äsken sit kaks akkaa tuli ovelle ja menin avaamaan. Siinä sitte saarnattiin niitä niitten saarnoja ja sanoin, et ei vois vähempää kiinnostaa ja sitäpaitsi vauva nukkuu tuossa ni nyt ollaan hiljaa.
Sain oven kiinni ni sit itkuhälyyttinestä kuulu et "aika pimeä rouva talossa ku ei ymmärrä asioita" Avasin oven ja sanoin, et kiitti kehuista, mut painukaa helv... siitä meidän ovelta. Lähtivät ja sanoivat palaavansa viel asiaan.
Noita eukkoja käy melkein joka viikko kauppaamassa omaa uskontoaan.

Mitä niille pitäis sanoa, et ne ymmärtäis pysyä siellä mistä ovat tulleetkin????

No pimeähän sä olet, joten olipa rouvatki kerran ainaki oikeassa

Näin mä muistelisin...

Olisko se kirjotettu noin siksi, ettei sitä pystynyt sitten lausumaan. Ku ei saa turhaan lausua. Saatan kyllä puhua ihan läpiä päähäni nyt.

Se kirjoitettiin JHVH tai JHWH.

Myös luterilaisesta raamatusta löytyy seuraavasta kohti Jumalan nimi
2.Mooseksen kirja 3:15 ja 2.Mooseksen kirja 6:3.

eikö se ole tavallaan kotirauhanrikkomista? tai siltä ainakin tuntuu kun tulevat aina kun olen saanut lapsen unille rinkuttamaan kelloa.

Ei...ovikellosi soittaminen ei riko kotirauhaa.
Meillä muuten on ovikellosta patterit pois, ei pääse kukaan herättämään mun lapsia kesken unien :whistle: =)

jep, ei riko ei. kun pysyy ovenavaajan kynnyksen ulkopuolella, niin kauan ei riko kotirauhaa. toki sisään saa mennä jos pyydetään ;)

Meillä ei ole jehovat käyneet sen jälkeen, kun kerroin olevani ateisti ja uskovani ihan johonkin muuhun kuin Jumalan olemassaoloon. Yrittivät kyllä vielä tuon jälkeen kysyä, että enkö ajattele ollenkaan, mitä minulle tulee kuoileman jälkeen tapahtumaan. Sanoin, että on tässä hieman muutakin ajateltavaa viiden pienen lapsen kanssa.

Tän talon entinen omistaja (mies) oli eräänä krapula aamuna, kun naisia oli ovelle tullut niin vetänyt itsensä alasti heidän edessään ( oli ollut vain aamutakki päällä)
:whistle:
Eipä ollut sen jälkeen naisia näkyny :laugh:

Meidän tässä asuessa on kerran käynyt, kun naapuri oli vakuutellu ,ettei meidän koirat oo vihasia. Joskus tossa on joku auto kääntymässä, muttei oo uskaltanu nousta autosta, kun koirat on ollu vastassa B)

kyllähän Jumalan nimi löytyy myös Kirkkoraamatusta ja monien kirkkojen seinämaalauksista.
ihmisillä jokaisella on nimi, josta meidät tunnistaa, miksei sitten jumalalla?

Meillä ei ole käynyt. Siis kerran kävi, sillon kun meillä oli vielä miehen sukunimi. Nyt ei käy, kun on minun sukunimi ovessa. Lapsuudenkodin oven päällä on vieläkin niiden piirtämä merkki, ettei meille kannata tulla. Sukunimi on harvinainen, joten en tiedä, jos se liittyy siihen.

Meillä kai oli alettu keskustelemaan ja luettu raamatusta ja ne oli kai siihen sit turhautunut. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja uuno kai?!:
Hei eikö täälä oo yhtään jehovaa, joka tulis selventämään meille näitä asioita?!? Käyhän vl-äititki täälä "puolustamassa" itseään. Vai eivätkö uskalla paljastaa olevansa jehovia...

hei se auttas varmaan ihan sairaasti.. jos on ennakkoluuloja eikä halua kuunnella eikä uskoa muuta kuin huhuja ja perättömyyksiä heistä, MIKSI selventää??

Meillä ei ole käynyt. Siis kerran kävi, sillon kun meillä oli vielä miehen sukunimi. Nyt ei käy, kun on minun sukunimi ovessa. Lapsuudenkodin oven päällä on vieläkin niiden piirtämä merkki, ettei meille kannata tulla. Sukunimi on harvinainen, joten en tiedä, jos se liittyy siihen.

Meillä kai oli alettu keskustelemaan ja luettu raamatusta ja ne oli kai siihen sit turhautunut. :whistle:

tuo on kyllä aika vanha virsi että kirjoittelevat oviin ja täysin perätön juttu!!
paperia on jehovan todistajillakin olemassa mihin kirjoittaa...

Alkuperäinen kirjoittaja höpsis:

tuo on kyllä aika vanha virsi että kirjoittelevat oviin ja täysin perätön juttu!!

Ei ole perätön juttu, koska merkki on siinä oven päällä. Nähtävissä.

Alkuperäinen kirjoittaja uuno kai?!:
Hei eikö täälä oo yhtään jehovaa, joka tulis selventämään meille näitä asioita?!? Käyhän vl-äititki täälä "puolustamassa" itseään. Vai eivätkö uskalla paljastaa olevansa jehovia...

Siis miks kenenkään pitäs yhtään mitään täälä selittää tai puolustella sulle tai kellekkään? Sulle pitää varmaan kaikkien "erilasiten" selitellä?? Homojen ja lesbojenki..vai oletko niin tekopyhä että uskovaiset kelpaa vaan kohteeks?

Alkuperäinen kirjoittaja hömötönttis:
Meillä ei ole jehovat käyneet sen jälkeen, kun kerroin olevani ateisti ja uskovani ihan johonkin muuhun kuin Jumalan olemassaoloon. Yrittivät kyllä vielä tuon jälkeen kysyä, että enkö ajattele ollenkaan, mitä minulle tulee kuoileman jälkeen tapahtumaan. Sanoin, että on tässä hieman muutakin ajateltavaa viiden pienen lapsen kanssa.

mun tietääkseni jehovan todistajat uskovat vain yhteen jumalaan ja se on Jehova. Eli mitenkään ei voinut Jehova tai jehovat tulla sinun tai muidenkaan ovelle ;)

ja millään ilveellä ei kukaan muu sitä merkkiä siihen ole voinut kirjoittaa...

Ihan oikeasti eivät piirrä merkkejä mihinkään ovien pieliin.

ja millään ilveellä ei kukaan muu sitä merkkiä siihen ole voinut kirjoittaa...

Ai heti sen jälkeen, kun ne oli käyneet?

Yhteistyössä