Jee, ei ole mulla mitään pahanlaatuista kasvainta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Suzyanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Suzyanne

Vieras
Viittaan tähän aiempaan ketjuun joss kerroin löytäneeni kipeän möykyn alakropastani:

http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1933413-mulla-taas-kasvain-alakropassa/

Kävin lääkärissä juuri, ja mulla on endometrioosi. Ei sekään kiva ole, kivulias voi olla, (kuten mulla) ja vaatia leikkaushoitoa, mutta ei kuolemaksi ainakaan ole. Aina sitä vaan tulee ne pahatkin jutut mieleen, kun jotain patteja jostain löytää. Varsinkin kun on jo ollut kaikenlaista. : /

Onko jollain endometrioosia, saa kertoa kokemuksiaan siitä!

[QUOTE="vieras";23280902]no hyvä! mut onko se varmasti sit noin, yhdellä vilkaisulla teki sen diagnoosin? ei ottanu mitään näytteitä?[/QUOTE]

Ultrasi. Ja ei ole oireitakaan muusta. Mutta kyllä otti papan.

Niin ja eihän mikään tietty ole koskaan täysin varmaa. Mutta erittäin hyvä ja kokenut lääkäri oli, asiansa osaava.

Helsinkiläisille naisille tiedoksi, Kari Ylinen Munkkivuoren Dextrassa on ihan loistava lääkäri, en mene enää muulle!! Nallekarhumainen olemus, sympaattinen, asiansa osaava, tutkimuksen aikana jutusteli mukavia. Ihan paras kyllä tähän asti, suosittelen lämpimästi, jos joku etsii hyvää gynegologia Helsingistä!

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itseltäni leikattiin pari vuotta sitten, melko helppo leikkaus oli, mutta ei kyllä ollut mikään kauhean pahana tautikaan, eli vaihtelee paljon.

Ainakin itselläni tehtiin laparoskopia niin, että jollain kaasulla (en muista mitä) nostetaan mahanahkaa ja suolia, mikä oli ehkä koko operaation eniten ongelmia aiheuttava osuus. Maha oli useamman päivän aika turvonnut ja vähän arka, mutta ei siis mitään ihmeempiä kipuja tai muuta sellaista.

Oi miten hyvä uutinen :)

Ajattelin itse asiassa sua & aamuista avaustasi kun tänään kävelin kohti Tyksin sädehoito-osastoa. Onneksi oli 'vain' endometrioosia eikä jotain pahempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23280977:
Totta, mutta kyllä tyypillisin oirein sen saa lähes 100% varmaksi kun mikään muu tauti ei samoin oireile.

Siis jos on kunnon endometrioosi ja kunnon oireet. Jos on lievä niin sitähän ei sitten tiedä miksi masu on joskus pipi.

Itseltäni leikattiin pari vuotta sitten, melko helppo leikkaus oli, mutta ei kyllä ollut mikään kauhean pahana tautikaan, eli vaihtelee paljon.

Ainakin itselläni tehtiin laparoskopia niin, että jollain kaasulla (en muista mitä) nostetaan mahanahkaa ja suolia, mikä oli ehkä koko operaation eniten ongelmia aiheuttava osuus. Maha oli useamman päivän aika turvonnut ja vähän arka, mutta ei siis mitään ihmeempiä kipuja tai muuta sellaista.

Mulla kuulemma suht paha. : / Joo mulle on tehty pari laparoskopiaa, ikävintä siinä oli juurikin se kaasu, varsinkin jälkikäteen. : / Muuten ihan helppo toimenpide.

Isoin kysta multa poistettiin avoleikkauksella, tuli yhtä iso arpi kuin sektiosta, vaakatasoon. Se oli kauan kipeä, ja kun mulla on lisäksi sairaus jonka takia haavat vuotaa kauan, paranee huonosti ja tulehtuu helposti.

Joo mulla oli kuulemma sijaintipaikkaa myöten kaikki ihan tyypilliset oireet.

Tyypillisenä endo on mun siskolla. Itselläni taas ei niinkään tyypillisenä koska minulla endo on valloittanut jo nuorena munasarjat ja virtsarakon alueen, mutta kohtu ei ole kelvannut ja niinpä tyypilliset kivut ovat aina olleet poissa. Sen sijaan munasarjakipua on ollut senkin edestä, tiedän valitettavan tarkasti missä sarjani sijaitsevat :D

Pari kertaa olen ollut laparoskopiassa tämän vuoksi.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;23281035:
Tyypillisenä endo on mun siskolla. Itselläni taas ei niinkään tyypillisenä koska minulla endo on valloittanut jo nuorena munasarjat ja virtsarakon alueen, mutta kohtu ei ole kelvannut ja niinpä tyypilliset kivut ovat aina olleet poissa. Sen sijaan munasarjakipua on ollut senkin edestä, tiedän valitettavan tarkasti missä sarjani sijaitsevat :D

Pari kertaa olen ollut laparoskopiassa tämän vuoksi.

Heh no mulla se hyvä puoli ettei ole kipua munasarjoissa, tai mitään ennen menkkoja tulevia kipuja. Kun en omista kumpiakaan. :D

hyvä juttu että selkeni mikä on ja ettei ollu mitää kasvainta.

mulla on taas toukokuussa koepaloihin meno... pelottaa jo valmiiksi, ei se koepalojen otto vaan tulosten oottaminen. kohdunkaulansyöpä :/

Yhteistyössä