jauhotoukat

kevytmelankolia

Aktiivinen jäsen
19.04.2007
2 529
0
36
Mistä niitä tulee? Miten ne saa pois?
Avaamaton jauhopussi oli ja kun sen avasin, niin siellä oli pieniä toukkia ja ne oli siis just noita jauhotoukkia ja sitten niitä oli makaronipussissakin.
Pitääkö mun nyt hävittää kaikki jauhot, makaronit yms... kaapista?
Voi yökötys :x :x

Suosittelen pistämään kaikki kuiva-aine tarvikkeet roskiin. Meillä niitä oli jopa lihaliemikuutioissa. Ja ne oli pesiytyny jopa hyllyjen väleihin. Myrkyttää piti koko keittiö.

Meiltä löytyy silloin tällöin riisihäröja vaikka myrkytän ja pidän kaapit puhtaina. En tajua mistä niitä tulee....aloin jo epäillä että tulevat pistorasiasta naapurin puolelta, voisko sellainen olla mahdollista?

Muutin 1,5kk sitten uuteen asuntoon.
Viikko sitten huomasin ruoka rasioissa+ 3 kaappia vilisevän näitä riisihäröjä.
Myrkytin ens alkuun käsidesi-vesi seoksella ja myöhemmin muurahais raidilla.
Sitten huomasin ala kaapeissakin olevan ja myrkytin.
Sitten huomasin alimman hyllyn alla lattialla ja kyprokseinän välistä (alaraosta) niiden vilistävän
(ehkä siis sielä se pesä)myrkytin senkin ja kohta huomasin toukkien tulevan suojalistan välistä pois ja myrkytin senkin ja huomena soitan uudelleen vuokran antajalle että niiden on tultava myrkyttään ainakin keittiö.
Kiukutti tuo kaikkien kuiva ruokien hävitys mutta viä enempi kun ei voi uudesta asunnostaan nauttia.
Siirsin keittiön pöydänkin vallan olkkariin,jotta keittiö tuulettuu myrkystä.
Monet ottaa kevyesti tuon elukka asian mutta neuvoisin jo 1 nähtyä tekeen siistiminen ja käyttään tiiviitä rasioita vaikka toukkia ei olisikaan.
Tulipa vain mieleeni että voisiko nämä toukat tykätä kyprokseinästä kun kiviseinän puoleisissa kaapeissa en ole nähnyt?

Meilla kans alkanut tulemaan jauhotoukkia jauhoihin ym. (olen asunut kämpässä kohta 3 vuotta, JA VASTA NYTTEN ALKANUT TULEMAAN.. OUTOA) MISTÄ VOIS JOHTUA??

nYT HEITIN KAIKEN POIS JA MYRKYTIN KAAPIN.. YÖK YÖK..

Itse huomasin noita ötököitä puurohiutaleiden joukossa keittäessäni puuroa. Sen verran laiska olin, etten jaksanut alkaa keitellä uutta puuroa, joten noukin ötökät (keitettäessä olivat kuolleet) vaan pois puuroni joukosta ja söin puuroni hyvillä mielin :) Kai ne "saastuneet" elintarvikkeet pitäis aina heittää pois, mutta eipä noihin nyt kuole...saa samalla vähän proteiinia ruokaansa :D

Yhteistyössä