Jauhopeukalot apua!! (: Pitäis joku äärihelppo leivonnainen keksiä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antileipuri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antileipuri

Vieras
Meillä on iltapalaveri keskiviikkona töissä ja juhlistamme samalla yhtä juttua ja mun kontolle tuli valmistaa joku makea tarjottava kahvin kanssa.
Meitä tulee 10-20 eli tuohon 20 pitää varautua...

Ongelma on se, että mulla on siinä ennen palaveria tunti aikaa valmistaa tarjottavat, kotona en rupea kyllä iltani "iloksi" leipomaan kun en leipomisesta yhtään pidä :xmas:

Ja joku sellanen ohje mielellään et olis ihan perusaineksia.. :)

SUURKIITOS jos joku tuon juuri mulle spivan ohjeen keksii! :)

(Kukan ei ainakaan toistaiseksi ole ilmoittanut mitään allergioita, mutta hylana ajattelin jokatapauksessa tehdä -mikäli ohjeeseen edes tulisi maitoa.. :) )

uusimmassa k-kaupan ruokalehdessä jonka saa kaupasta oli rahkasitruunapiirakka. Se on helppo tehdä ja nopea. Ei tarvi vatkata. Siinä käsketään viipaloida sitruunankuori mut raastamalla kuoren raastimella saa kätevämmin.
Tämän maku vaan paranee vanhetessaan.

Osta kaupan valmista murotaikinaa, sulata se kohmeiseksi. Leikkaa terävällä veitsellä taikinalevystä sellaisia sentin paksuisia viipaleita. Asettele väljästi pellille ja paista muutama minuutti. Sit dippaat jäähtyneet murotangot puoliksi sulaan suklaaseen ja pistät pellille ja hetkeks vaikka jääkaappiin.¨

Helppoa, nopeaa ja näyttävää :)

Käy ostamassa Sunnuntai:n valmiita suklaamuffinssijauhoja. Epäilevänä ostin niitä kun piti äkkiä saada jotain herkkuja tehtyä ja ne yllättäen olikin ihan SIKA hyviä! Ihania, kuohkeita, ei liian makeita, siis toDella herkullisia. Ei pitänyt lisätä kuin vettä ja öljyä. NAM!

Yhteistyössä