Jauho liikkuu (pikku ötököitä)

siis eihän se jauho liiku... ...mutta siivoilin aamupalan jälkeen pöytää ja katoin että miehen ruisleivistä on tippunu sitä pintajauhoa pöydälle, aloin pyyhkimään mutta mitä ihmettä! sieltä seasta lähti sellanen about mannaryynin kokonen piste liikkeelle - aloin tutkimaan niin niitä oli jokunen myös keittiön työtasolla.

Vaalea se oli - oikeasti näytti kuin jauhoryyni liikkuisi, oli niin pieni että en oikein voi sanoa muuta kuin vaalea ehkä 0.5-1mm pitkula se oli...

Mitä ihmeitä ne on?
 
"jojo"
En tiedä nimeä mutta meille niitä tuli kaupasta jauhopussin mukana. Kun avasin pussin, niitä oli jo tullut pussista uloskin ja niitä asui monessa pakkauksessa jauhokaapissa. Heitin kaiken asutun pihalle ja pakkasin loput muoveihin, pesin ja imuroin kaapin. Vielä ei ole näkynyt uusia, toista viikkoa on kulunut. Ellei kuun lopussa näy lisää, uskaltanen uskoa, että ne ovat nyt poissa.
 
Mulla on kaikki jauhot yms. ilmatiiviisti - niistä ei pääse mitään sisään eikä ulos. Siksi mä asiaa ihmettelenkin. Me asutaan vanhassa talossa ja oon tottunu siihen että on "elukoita" kunhan ne pysyy kaukana mun keittiöstä. ja näihin en oo aiemmin törmännykkää.
Sokeritoukat ja rohmukuoriaiset sain jo näillänäkymin hävitettyä keväällä
 

Yhteistyössä