Jauhepesuaine edestä täytettävään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mammaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mammaliini

Vieras
Ostimme ensimmäisen edestä täytettävän pesukoneemme kuivausrummun kera ja nyt olen siis opiskellut käyttöohjeita. Minulla on aina ollut tähän asti päältätäytettävä kone.
Ihmettelen tätä: ohjeissa luki, että käytä edestätäytettävään koneeseen vaan jauhemaista pesuainetta. Mutta MIKSI? Käytättekö te vaan jauheita joilla on et-kone? Mitä vaaraa, jos käyttää nestemäisiä? Minä en käytä laisinkaan jauheita, ainoastaan nestemäistä. Miellä 1v lapsi. Minusta nestemäinen huuhtoituu paremmin pois.

Kertokaa omia kokemuksia!

Minä en ole keksinyt muuta selitystä kuin sen, että jos käytät esipesullista ohjelmaa niin nestemäistä pesuainetta käyttäessä kaikki menee siihen esipesuun ja sitten jos käyttää ajastinta niin nestemäinen pesuaine lilluu "putkistossa" siihen kunnes kone käynnistyy.

Ainakin minun kaikki edestä täytettävien pesukoneiden pesuainelokerosta nestemäinen pesuainen valuu heti käyttöön.

Siis jos et käytä esipesullista ohjelmaa/ajastinta niin nestemäinen pesuaine on ihan ok.
Itse käytän jauhemaista bio luvilia, käytän paljon ajastinta.

Onpas outoa :) Meillä on edestä täytettävä kone, mutta siihen voi käyttää kumpaa vaan. Enkä ohjeissakaan ole nähnyt mitään kieltoja. Itselläni tosin ei ole kokemusta päältätäytettävästä koneesta, mutta en osaa vastata miksei nestemäinen kävisi edestä täytettävään.

Olisko jotain tekemistä sen pesuainelokeron kanssa? Meillä ainakin edestä täytettävä ja nestemäinen valuu heti lokerosta alas, eli tavallaan ei täyty pesutulos ainakaan jos laittaa esihuuhtelulla (pesuaine huuhtoutuu jo silloin pois). Ihan varmana en osaa tuohon mitään sanoa, kunhan tuollainen tuli mieleen :D

Kiitos vastauksista!
Toi nesteen valuminen on varmaan se syy. Mulla sekään ei olöe ongelma kun käytän aina pesupalloa eli pesuaine ei lillu putkissa ajastuksenkaan ajan. Kiitti!

Ja eikun nestemäiset pesuaineet käyttöön siis.

Hyvää naistenpäivää meille pyykäämisestä kiinnostuneille! Heips!

Meidän koneessa on erillinen, irrallinen lokerikko nestemäiselle pesuaineelle. Koneen käyttöohjeissa käsketään joko laittamaan se paikoilleen nestemäistä pesuainetta käyttäessä tai sitten käyttämään pesupalloa.