jauheliha, tuo ärsyttävä elintarvike :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -tiNttU-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-tiNttU-

Jäsen
02.05.2011
331
0
16
jauheliha ärsyttää mua :kieh:
sitä vaan on kertakaikkiaan aina jääkaapissa ja ikinä siitä ei huvita tehdä mitään :O:xmas:
taas sama. jauheliha pitäs tänään käyttää, mutta mä en muka keksi siitä mitään :headwall:
makaronilaatikko, kastike, pihvejä, pullia, mureketta, keittoa, piirakkaa ja ei, mikään ei sytytä :O
mikä ton jauhelihan juttu on kun se aina aiheuttaa mulle saman reaktion ja aina sitä silti pitää ostaa :xmas:

*ihana helle pehmentäny pään*

• Tykkää
Reactions: Waahtera
Erittäin helppo, nopia ja maistuva ruoka saadaan kun jauhelihan sekaan laitetaan tomaattimurskaa pari purkkia. Lisäksi voi laittaa vaikka papuja, paprikaa ja mitä nyt keksii.

Tee jauhelihakeitto, helppoo ja hyvää. Minustakin jauheliha on vittumainen tuote, ärsyttävä mutta silti sitä pitää ostaa ainakin pakkaseen, varmuuden vuoksi ettei nyt vahingossa kuole nälkään vaikka kauppa on tossa 50 metrin päässä.

Tee pannaritaikina mut älä laita siihen sokeria, vaan sen verran suolaa ja ripaus pippuria et tulee makua. Paista jauheliha ja heitä taikinan sekaan. Kaada uunipellille ja laita pinnalle tomaattia siivuina ja juustoraastetta. paista normaalin pannarin tapaan. Maistuu kaikille tuntemilleni.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
No ku ei sielä kaupassa ole muuta. :D Fileitä...justhan niitä syötiin. Suikaleita, niitäki syötiin justiin. Kokoliha, sen paistamisessa menee niin kauan.

Tee ohuita pihvejä, sämpylöitä kaveriksi ja täytteet väliin. :p Karppisämpylöitä jos tekee hampparisämpylöiksi, ni täyttää sopivasti ja jaksaa hyvin. :)

Mulla yleensä sama ongelma. Tänään tein (olosuhteiden pakosta eli tyhjentääkseni jääkaappia sinne lojumaan jääneistä tuotteista) jauheliha-peruna-vuokaa, josta tuli tosi hyvää.

N. 1 kg perunoita pilkotaan paloiksi, samoin muutama porkkana. Jauheliha (400 g) paistetaan pannulla, seassa 200 g sipulikuutioita ja valkosipulia maun mukaan. Lisätään 1 kanaliemikuutio, 1 lihaliemikuutio, 3 dl ruokakermaa (taisin vielä lisätä hiukan vettä), runsaasti oliiviöljyä, 1/3 pkt Koskenlaskijaa ja 1/4 pkt sinihomejuustoa. Keitellään hiukan aikaa kastikemaiseksi, sitten sekoitetaan uunivuuassa perunoihin ja porkkanoihin. uunissa 200 astetta 1 h 15 min folio päällä. Ja nams, tuli toooosi hyvää, teen tätä uudestaankin, vaikka oli ns. päästä vedetty sitä mitä sattuu olemaan -ruoka. Niin ja ei oo kevyttä, mutta hei mä en oo laihiksella. :D

Ai niin, unohtui vielä 1 pikkupurkki tomaattipyreetä siihen kastikkeeseen, mut se oli jo vähän siinä rajalla että laitanko vaiko en, se ei varmaan oo välttämätöntä.

Yhteistyössä