Jättikö lapsesi väliin penkkaririehat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Abi-80
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28060064]Tai sit se on koulun epäsuosituin oppilas ja muita ei kiinnosta sen seura.[/QUOTE]Onko todella niin vaikeaa ymmärtää, että on olemassa nuoria, joita ei aidosti kiinnosta ryyppääminen ja rellestäminen?

[QUOTE="vieras";28060064]Tai sit se on koulun epäsuosituin oppilas ja muita ei kiinnosta sen seura.[/QUOTE]

joitakin kiinostaa ryyppääminen ja baareilu muuten, mut ei sun vitun tyhmät penkkarit :D

[QUOTE="vieras";28059349]Mutta ovat kyllä sitä mieltä että nuo penkkarit on täyttä paskaa! :D

Sanoivat mulle että ei kovin kiinnosta mennä sotkemaan koulua, tehdä vittumaisia kylttejä, kiljua jossain kuorma-auton lavalla ja häiritä vähän niinkun muita ihmisiä, heitellä sitä karkkia ympäriinsä ja etenkään mennä lällättelemään pienempiensä eteen että kauas teillä on sitä koulua jäljellä...

Fiksuja lapsia mulla.[/QUOTE]

Oliskohan kuitenkin hiukan kateutta ilmassa?

Fiksuus suorastaan huokuu tuosta ensimmäisestä lauseesta.

[QUOTE="vieras";28060064]Tai sit se on koulun epäsuosituin oppilas ja muita ei kiinnosta sen seura.[/QUOTE]

No jos se tekee epäsuosituksi, ettei halua ryypätä, niin sitten tuo on varmaan mielellään se epäsuosittu. :) Eikä se ainoa ollut porukasta, joka jätti ryyppäämiset väliin. Löytyy muutama muukin samanlainen epäsuosittu porukasta.

Mä muistan nuo ajat. Muutamia oli, jotka jättivät väliin erinäisiä juttuja. Abinäytelmiin ja muihin järjestelyihin osallistumatta jätti kaksi poikaa. Molemmat oli vähän syrjitty tapauksia, mutta mistään kiusaamisesta en puhuis. Kyllä niitä yritettiin saada mukaan noihin juttuihin, mutta eivät tulleet. Toinen oli supernörtti ja toinen sitten muuten vähän pudokas.

[QUOTE="vieras";28060116]Oliskohan kuitenkin hiukan kateutta ilmassa?

Fiksuus suorastaan huokuu tuosta ensimmäisestä lauseesta.[/QUOTE]

kun lapsilla oli mahdollisuus halutessaan kuitenkin mennä?

[QUOTE="vieras";28060313]kun lapsilla oli mahdollisuus halutessaan kuitenkin mennä?[/QUOTE]
onhan se mahdollisuus mennä (jos keskiarvo riittää), mutta ei siellä kaikki pärjää, että ei välttämättä ole mahdollisuutta pysyä. (noilla esittelemilläsi jälkikasvusi viestintätaidoilla en ihmettelis, vaikka tästä olis kyse.)

Huvittaa tuo rellestyksen liioittelu. No voihan se olla, että jossain se menee ylikin, mutta harvemmin omien kokemusten mukaan. Ja siis oikeesti mitä ne sellaiset lapset ovat, jotka eivät koskaan riko rajoja eivätkä aiheuta pahennusta? Olisin enemmän huolissani siinä tilanteessa kun lapset ovat kuin koulutettuja robotteja.

En sanoisi noin. Pitäisin jonkinlaisen ajattelevaisuuden merkkinä, että ei mene ryhmäpaineeseen mukaan tässä iässä.

[QUOTE="Vieras";28060314]Olitko jo tuossa iässä sellainen, että pelkäsit ulkomaailmaa ja oikeastaan kaikkea muutakin? Oliko sinulla kavereita? EI nyt millään pahalla, mutta tän keskustelupalstan perusteella saa sen kuvan, että olet aika pelokas ihminen...[/QUOTE]

En minä ole mikään pelokas ihminen. Minua ei kiinnostanut osallistua vanhojen tansseihin, jotka eivät nykyään eikä silloinkaan olleet muuta kuin pukukilpailu. Eikä muutenkaan ole koskaan kiinnostanut mitkään risteilyt abiristeilyistä puhumattakaan. Ennemmin sinun mainitsemiasi pelokkaita ihmisiä ovat, jotka osallistuvat tuollaisiin tapahtumiin vain siksi, että muutkin osallistuvat.

[QUOTE="mies";28060387]En sanoisi noin. Pitäisin jonkinlaisen ajattelevaisuuden merkkinä, että ei mene ryhmäpaineeseen mukaan tässä iässä.[/QUOTE]

Peruskoulu iässä eritavalla,

Täys-ikäsenä toisella tavalla

Jotain kehitystä pitäisi normaalisti käydä siinä 3-4vuodessa. ;-)

[QUOTE="mies";28060387]En sanoisi noin. Pitäisin jonkinlaisen ajattelevaisuuden merkkinä, että ei mene ryhmäpaineeseen mukaan tässä iässä.[/QUOTE]

No voi se joskus siitäkin kertoa. Ja joskus se voi kertoa pienestä syrjäytymisestä tai epäsosiaalisuudesta. Itse tunnen kumpiakin tapauksia. Ainakin mun silloinen poikaystävä meinas jäädä kaikesta pois, mutta "pakotin" sen mukaan. Sitten kun se osallistui niihin abinäytelmiin ja muihin juttuihin, se oli tosi iloinen.

Meillä ei ollut abiristeilyä, mentiin vaan (tosin täysin useiden abiluokkien varaamaan) hotelliin juhlimaan. Siinä oli se hyvä, että tultiin kuitenkin yöksi kotiin. Tai aamuksi. Kyllähän noi ton ikästen kekkerit laivalla voi olla aika hurjaa touhua.

Meillä ainakin ne abinäytelmät oli semmoisia, että niihin panostettiin toden teolla. Ja ne sisälsivät muutakin kuin opettajien pilkkaamista.

EIkun oon saanut susta semmosen kuvan, että oot Vantaan lähiössä asuva, Seiskaa ja Alibia lukeva hieman öö... no semmonen tapaus. Ehkä väärä kuva jostain tullut, en tiä mistä, kenties persusympatioista.

Mutta miksi siis jäit pois kaikesta?

Ei kai se nyt niin ihmeellistä ole, että joku jää pois noista? Kyllä meitä tästäkin ketjusta löytyy useita, samoin kun löytyy joka vuosi joka koulusta. Varsinkin vanhojen tansseista jää paljon porukkaa pois siksi, että ei yksinkertaisesti kiinnosta sellainen prinsessahömpötys. Itse jäin penkkareista pois enimmäkseen sen takia, että olin lukion aikana pari vuotta ulkomailla, joten omat kaverini viettivät penkkareitaan jo aikaisempina vuosina. Abiristeily taas on monelle täysin helvetillinen ajatuskin. En ikinä lähtisi bileisiin, joista ei ole mahdollista poistua, jos siltä tuntuu.

Mutta miksi siis jäit pois kaikesta?

Henkilökohtaisesti koen sellaiset ihmiset kiinnostavammiksi, jotka eivät ole "taviksia" :) Esim. monet hienoimmat tapaamani naiset eivät ole olleet mitään "trendikeskisiä" tapauksia.

Tätä on vaikea selittää tai määritellä, mutta heistä on näkynyt, etteivät he ole "kuten kaikki muutkin" (silti sangen viehättäviä ym.). Uskon, että jo yläkoulussa voi löytyä rohkeita yksilöitä, joilla on pokkaa vastustaa massojen ajattelu- ja toimintatapoja. Itsekin olin sellainen, mutta siitä huolimatta pidetty.

Jo yläkoulussa olin kuitenkin aika kranttu naisten suhteen: harva tyttö ylipäätään kiinnosti siinä mielessä, muutama sadoista. Joku saattoi olla hottis, mutta ei silti seurustelumatskua. Nää oli itselläni jo silloin kaksi erillistä asiaa.

[QUOTE="Neiti_x";28060408]No voi se joskus siitäkin kertoa. Ja joskus se voi kertoa pienestä syrjäytymisestä tai epäsosiaalisuudesta. Itse tunnen kumpiakin tapauksia. Ainakin mun silloinen poikaystävä meinas jäädä kaikesta pois, mutta "pakotin" sen mukaan. Sitten kun se osallistui niihin abinäytelmiin ja muihin juttuihin, se oli tosi iloinen.

Meillä ei ollut abiristeilyä, mentiin vaan (tosin täysin useiden abiluokkien varaamaan) hotelliin juhlimaan. Siinä oli se hyvä, että tultiin kuitenkin yöksi kotiin. Tai aamuksi. Kyllähän noi ton ikästen kekkerit laivalla voi olla aika hurjaa touhua.

Meillä ainakin ne abinäytelmät oli semmoisia, että niihin panostettiin toden teolla. Ja ne sisälsivät muutakin kuin opettajien pilkkaamista.[/QUOTE]

:O

[QUOTE="Neiti_x";28060408]No voi se joskus siitäkin kertoa. Ja joskus se voi kertoa pienestä syrjäytymisestä tai epäsosiaalisuudesta. Itse tunnen kumpiakin tapauksia. Ainakin mun silloinen poikaystävä meinas jäädä kaikesta pois, mutta "pakotin" sen mukaan. Sitten kun se osallistui niihin abinäytelmiin ja muihin juttuihin, se oli tosi iloinen.

Meillä ainakin ne abinäytelmät oli semmoisia, että niihin panostettiin toden teolla. Ja ne sisälsivät muutakin kuin opettajien pilkkaamista.[/QUOTE]

Toki. Ja olin minäkin näytelmässä ja lavalla, en tosin risteilyllä myöskään ;)

On ehkä kuitenkin amerikkalaissarjoista yleistynyt harhakäsitys, että se, joka ei mene "jengin mukana", olisi joku syrjäytynyt luuseri. Voi yhtä hyvin olla, että hän ei ole niin riippuvainen muiden näkemyksistä ja mielipiteistä eli uskaltaa tehdä oman päänsä mukaan ja on vähemmän joukkokeskeinen. Silti esim. tällainen naisihminen voi olla jopa diivaa lähentelevä persoonaltaan eli ei lainkaan nyhverö tms. Tunnen tällaisenkin tapauksen ja ko. ihminen on elämäni mahtavimpia persoonia.

Ja vähintään yhtä usein ihmiset olettavat tyypin olevan epäsosiaalinen tai syrjäytynyt vain siksi, että hän ei lähde mukaan massajuttuihin. Se ei tarkoita sitä etteikö hänellä voisi olla paljon ystäviä ja olla sosiaalisesti aktiivinen esimerkiksi oman harrastuksensa parissa.

Kuumimmat

Yhteistyössä