Jättäisitkö viikonlopuksi 2 tyttöä (16v ja 17V) ja yhden pojan ( 18v) kolmistaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "no niin"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"no niin"

Vieras
Vanhemmat lähdössä reissuun viikonlopuksi. 16v tyttö ja 18v poika siis sisaruksia ja sitten tulisi tytön 17v kaveri seuraksi.
Tämä 17v tyttö kun ei saa olla ulkona yli 22 omassa kotona viikonloppunakaan ja siksi mietinkin,että kun minun tyttö on saanut olla,et mitähän siitä tulee jos he ovat täällä niin innostuvatko olemaan yötämyöten kartsalla.
Ja pitäisikö tämän tytön äidilleen asiasta sanoa jotain?
Lähellä on kyllä isovanhemmat hieman vahtimassa,mutta eisamassa rakennuksessa.

Jättäisin kyllä ja tietysti saattavat keksiä jotakin ja käyttää tilaisuuden hyväkseen. Mutta en tiëdä onko se nyt niin vaarallista tuon ikäisenä. Keskustelet etukäteen tyttöjen kanssa. Kyllä tuon ikäisiin täytyy jo voida luottaa.

Minä luotan tyttöihin kyllä ja ainakin omaan tyttööni koska ei ole menevää tyyppiä. Mutttuosta toisesta tytöstä en tiedä takkaan, on kyllä hieman arempi tekemän kaikenlaista.
Tyttö ei saa tulla jos äiti tietää, että naapurissa isovanhemmat vain vahtivat.

[QUOTE="vieras";26401203]No johan täällä on hysteerikot liikkeellä. Aika moni 17-vuotias asuu yksin ja päättää ihan itse menoistaan.[/QUOTE]

En minä hysterisoi mitenkään vaan enemmänkin mietin tätä 17v äitiä kun on ylisuojelevainen. lapsi kun ei saa tehdä mitään ilman äitin lupaaja jos on kaupungilla käymässä niin soittelee ainakin puolentunnin välein tytölle

Ehdottomasti toisen tytön äidille pitää kertoa, että aikuisia ei ole tuolloin paikalla. Hän sitten itse päättää, saako tyttönsä tulla viikonlopuksi teille vai ei. Mitä noin muutoin tulee teinien jättämisestä yksin/keskenään kotiin, niin se riippuu ihan niistä teineistä. Mä jätin aikoinaan 16-vuotiaan koiravahdiksi, kun lähdin 12 päivän työmatkalle Floridaan. Mutta jos poika olisi ollut luonteeltaan toisenlainen, en olisi jättänyt.

Siis 16v ja 18v ovat lapsiasi ja tällä 17v:lla on kotona tiukat kotiintuloajat jne?

Siis itse jättäisin toki kotiin, jos eivät ole sitä sorttia että pitävät heti bileet missä kämppä menee remonttikuntoon jne. Itse muutin omaan asuntooni 17v iässä, edellisen vuoden olin asunut isoisäni asunnossa ja hassulta tuntuisi että 17v:n vanhempien kanssa pitäisi vielä neuvotella "lapsen" kotiintuloajoista yökyläilyn yhteydessä.

Tosin, niiden omien nuorten kanssa voisin tehdä jotain järjellistä sopimusta noista yöhillumisista kun kerta itse ei olla maisemissa.

[QUOTE="no niin";26401212]Minä luotan tyttöihin kyllä ja ainakin omaan tyttööni koska ei ole menevää tyyppiä. Mutttuosta toisesta tytöstä en tiedä takkaan, on kyllä hieman arempi tekemän kaikenlaista.
Tyttö ei saa tulla jos äiti tietää, että naapurissa isovanhemmat vain vahtivat.[/QUOTE]

17 vuotias on alaikäinen ja jos sä tiedät, että vanhemmat ei päästäis jos tietäisivät, niin mietipä nyt aika tarkkaan, että haluatko jättää kertomatta... mitäs jos jotain tapahtuukin? SÄ olet vastuussa....

[QUOTE="no niin";26401212]Minä luotan tyttöihin kyllä ja ainakin omaan tyttööni koska ei ole menevää tyyppiä. Mutttuosta toisesta tytöstä en tiedä takkaan, on kyllä hieman arempi tekemän kaikenlaista.
Tyttö ei saa tulla jos äiti tietää, että naapurissa isovanhemmat vain vahtivat.[/QUOTE]

Mun on hieman vaikea kuvitella tilannetta kun oon asunu omillani 16 vuotiaasta. Mutta silti mielestäni tytön vanhempien pitää tietää että kotona ei oo muita aikuisia kuin se 18v.

En minä hysterisoi mitenkään vaan enemmänkin mietin tätä 17v äitiä kun on ylisuojelevainen. lapsi kun ei saa tehdä mitään ilman äitin lupaaja jos on kaupungilla käymässä niin soittelee ainakin puolentunnin välein tytölle

onkohan tää äiti nyt ihan tosissaan :D tyttö on alle vuoden päästä täysi-ikäinen, mitähän tosta tulee sitten ku muuttaa pois kotoa, jos niin tulee edes tapahtumaan

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Siis 16v ja 18v ovat lapsiasi ja tällä 17v:lla on kotona tiukat kotiintuloajat jne?

Siis itse jättäisin toki kotiin, jos eivät ole sitä sorttia että pitävät heti bileet missä kämppä menee remonttikuntoon jne. Itse muutin omaan asuntooni 17v iässä, edellisen vuoden olin asunut isoisäni asunnossa ja hassulta tuntuisi että 17v:n vanhempien kanssa pitäisi vielä neuvotella "lapsen" kotiintuloajoista yökyläilyn yhteydessä.

Tosin, niiden omien nuorten kanssa voisin tehdä jotain järjellistä sopimusta noista yöhillumisista kun kerta itse ei olla maisemissa.

Näin juuri

Kumpainenkaanlapsistani ei ole menevää sorttia.Poika välillä käy kavereiden kanssa jossain ja tulee kahden aika kotia,mutta ei koskaan vielä humalassa tav. Omalla autolla on liikenteessä.
Tyttökin jos menee niiin tulee viimeistään puolenyön aikaakotia,mutta menee harvoin ja mopolla menee jos menee.
Omien lastenkanssa eitarvitse tehdämitäänspimuksia yöhillumisista kun niitä eijuurikaaan ole ja minunmielestä tuonikäisellä pitääolla jovapautta mennä

• Tykkää
Reactions: Madicken04
Minusta voi hyvin jättää heidät kotiin, mutta ehdottomasti on kerrottava toisen tytön vanhemmille ettei teillä ole vanhempia kotona. Se on sitten hänen asiansa kieltää tai päästää.

Itse osaat parhaiten arvioiden omat lapsesi. Siinähän myös luottamus sitten testataan, jos saavat olla keskenään kotona.

[QUOTE="HUOM!";26401245]17 vuotias on alaikäinen ja jos sä tiedät, että vanhemmat ei päästäis jos tietäisivät, niin mietipä nyt aika tarkkaan, että haluatko jättää kertomatta... mitäs jos jotain tapahtuukin? SÄ olet vastuussa....[/QUOTE]

Oeln kertonut tytölle nämä asiat että ei olla kotona jahänkertokoon äidilleenjos kertoo.Entiedä onko sse minun asiani.Itse olen pyytänyt isovanhempia hieman katsoamaan lastenperään.

[QUOTE="joo";26401294]Minusta voi hyvin jättää heidät kotiin, mutta ehdottomasti on kerrottava toisen tytön vanhemmille ettei teillä ole vanhempia kotona. Se on sitten hänen asiansa kieltää tai päästää.

Itse osaat parhaiten arvioiden omat lapsesi. Siinähän myös luottamus sitten testataan, jos saavat olla keskenään kotona.[/QUOTE]

Minun lapsetonollut kotona viikoloppuja keskenään useammankerran( eivät lähdeenään meidän mukaas :)) ja mitään ei ole sattunut. Isovanhemmat on silloinkin katsonut hieman heidän perään,mutta eivarsinaisesti ole käynyt kuin syömään pyytämssä tai soittanut