Jättäisitkö miehesi tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minävain"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minävain"

Vieras
Olen parikymppinen nuori nainen ja odotan esikoistani (rv15).

Eilen sain tietää että avomieheni on ottanut minun nimissäni (minulta salaa) pikavippi lainoja (HUOM! Useamman kuin vain yhden). Ja minulle siis tuli maksuvaatimuskirje. Vaadin mieheltä selitystä, hän suuttu ja lähti. Menin naapuriin soittamaan ystävättärelleni ja kun palasin, oli pöydällä kirje, joka antoi ymmärtää, että mieheni aikoo tappaa itsensä. Soitin poliisille, sillä miehelläni on masennusta ja hän on ennenkin melkein saanut itseltään hengen pois. No poliisit edelleen häntä etsivät...
Sillä välin minä olen selvittänyt näitä raha sotkuja, ja on käynyt ilmi, että minulla on ainakin 5 eri perintätoimistossa laskuja perinnässä, mm. juuri näitä pikavippejä. Minulle kerrottiin, että yhdessä on ollut erä päivä jo toukokuun lopussa ja se on mennyt käräjäoikeuteen asti. Olen järkyttynyt. Minua on kehoitettu tekemään avomiehestäni rikosilmoitus, tai muuten luottotietoni menevät. Miehellä on tällähetkellä minun nimissä oleva puhliittymä käytössä ja hän mm tietää pankkikorttini tunnusluvun. Haimme hetki sitten minulle uudet nettipankkitunnukset (edelliset hävinneet). Mieheni laittoi ne johonkin, ja sanoo ettei muista mihin ne laittoi. Olen etsinyt, mutten ole löytänyt niitä.

Viimeksi kun mieheni lähti (ilman syytä, ei riitaa sitä ennen) hän oli 3 päivää poissa ja silloin myös poliisit etsivät häntä.

Minulla on todella turvaton olo. En usko että mieheni tekisi minulle mitään fyysisesti. Silti olen kokoajan valppaana, aikookohan tulla kotiin enää lainkaan (hänellä on avain), jos tulee niin koska, onko elossa enää?

Olen surullinen, koska olen niin nuori vielä, raskaana tälle miehelle...
Olen antanut paljon anteeksi ja katsonut asioita sormienläpi, koska hänellä on ollut niin rankka lapsuus. (mies 25.v)

Jättäisittekö te miehenne tässä tilanteessa? Jos siis hän elää vielä....

No kyllä jättäisin! Miten tuollaiseen mieheen voisi luottaa?? Itsemurhalla uhkailu on oma juttunsa, kyllähän sekin on jo raskasta että koko ajan saa pelätä että tekeekö oikeasti jotain vai ei.

Mutta pelkästään noiden rahapetosten suhteen niin jättäisin kyllä. Ja ota nyt ihmeessä pankkiin yhteyttä että sulkevat nettitunnukset!! Kohta on varmasti tilit tyhjennetty ellei jo ole. Ja tee se rikosilmoitus.. toivottavasti sinulta ei mene luottotietoja miehen takia.

En jättäis. Ekaks se rikosilmo, sit selvittely kehiin MISSÄ rahat on. Peliongelmaa? Vaatisin miehen menemään terapiaan, ja sit kattosin jos ei tahti muutu niin pihalle. Hauskaa aina palstalla jos miehellä ongelma---> pihalle, jos naisella ongelma, kaikki pitää sietää ja ymmärtää.

Teksisin nyt heti selvän pesäeron mieheen (rikosilmoitus & oma asunto -> oma talous kuntoon). Ei sinun ole pakko häntä täysin potkia elämästäsi mikäli hän alkaa ryhdistymään jossain vaiheessa. Mutta jo vauvan takia miehen pitää oppia hallitsemaan ensin omaa elämäänsä ennen kuin voi kuulua osaksi perhettänne.

[QUOTE="vieras";24760030]Totta kai jättäisin.
Miksi päätitte hankkia perheenlisäystä?[/QUOTE]

En tiennyt siis näistä rahasotkuista ennen kuin eilen ja tänään vasta...

Minulla on huijattu olo koska hän on aina halunnut lapsia ja on ollut innoissaan raskaudestani, ja nyt jo ostellut kaikkea, vaikka tosiaan viikolla 15 vasta mennään.

Pitäisi sitten vaan löytää se mies jostain että saa mm. avaimen...

Enpä olisi koskaan uskonut, että joku voi tehdä näin :(

Enkä tiedä miten suhtautua siihen, jos saan tietää että hän on kuollut..

Onko miehesi ollut hoidossa masennuksen tai muun taikia?
masennus + holtiton rahankäyttö voisi sopia kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön..!
Älä vielä mieti jättämisiä, hoida rikosilmoitus jos on pakko ja ole yhteydessä johonkin velkaneuvojaan myös.
Odota nyt että mies löytyy ensin, jos on elossa tarvitsee todellakin hoitoa! Tarvitsisi toki myös sinun tukeasi mutta jos et jaksa niin et jaksa.
Vastedes et anna mitään pankkitietojasi/maksuvälineitä miehen ulottuville.. Parasta olisi jos hän ei maanisena pääsisi aivan helposti käsiksi mitenkään mihinkään suuriin summiin rahaa, edes omiinsa.
Voimia!!

Jättäisin hyvin pian. Hän on hyväksikäyttäjä. Todennäköisesti lapsuuskaan ei ole ollut niin kamala kuin antaa ymmärtää, vaan on käyttänyt itse hyväksi myös sukulaisiaan. (siksi todennäköisesti ei ole edes väleissä heihin??)

[QUOTE="xyz";24760056]Teksisin nyt heti selvän pesäeron mieheen (rikosilmoitus & oma asunto -> oma talous kuntoon). Ei sinun ole pakko häntä täysin potkia elämästäsi mikäli hän alkaa ryhdistymään jossain vaiheessa. Mutta jo vauvan takia miehen pitää oppia hallitsemaan ensin omaa elämäänsä ennen kuin voi kuulua osaksi perhettänne.[/QUOTE]

Täysin samaa mieltä! Miehen tulee saada oma elämänsä hallintaan ennen kuin voi olla isä ja puoliso. Tuollaisessa tilanteessa mies tarvii todellakin herätyksen ja hänen on katsottava peiliin ja haettava apua. Parantua ja muuttua ei voi toisen puolesta.

Raskaita aikoja sinulla edessa. :(
On kuitenkin väärin jos mies käytöksellään vie sinulta kaiken onnen odotusajasta. Keskity nyt vauvan ja itsesi hyvinvointiin. Sitten olet pulassa, jos et hoida nyt raha-asioitasi kuntoon ja jäät vielä miehen kanssa tuohon tilanteeseen.

Ottaisin ainakin aikalisän ja tekisin seuraavat:
1) Yhteys asiakastietoon ja teet sinne oman luottokiellon, joka estää miestä tekemästä enempää velkaa sun nimissä
2) Yhteys pankkiin ja verkkopankkitunnukset sekä se kortin tunnusluku uusiksi, samoin se sun nimissä oleva miehen liittymä kiinni.
3) Rikosilmoitus

Sen jälkeen hipsisin vanhempieni tai ystävien luokse pariksi päiväksi. Taustalla voi olla joko peliriippuvuutta tai sitten patologista valehtelua. Saatte molemmat aikaa ajatella ja toisaalta mies kuitenkin pääsee yhteiseen kotiinne (josta otat mukaan oman arvokkaan omaisuutesi, kuten korut).

https://www.omatieto.fi/luottotiedot/Aloitus.jpf?raportti=5

Ensin teet sen rikosilmoituksen.

Tosin kaikkea sulle ei varmaan korvata, koska olet antanut tunnuslukusi miehelle. Sitä EI SAA ANTAA KELLEKÄÄN. olet rikkonut pankin sääntöjä.

Toiseksi, tietysti jätät. Aborttia et enää ehdi saada, muuten olisin suositellut sitäkin.

KOska maksettavaa on kuitenkin ilmeisesti max. 2000e, niin mahdollisimman nopsaan nyt hoidat ne maksut pois! Ehkä saat mieheltä joskus rahaa, ehkä et. Mutta noin pienen summan takia sun ei kannata luottotietojasi menettää.

Älä sur tuommoisen surkimus-äijän perään. Pärjäät kyllä lapsen kanssa!

Ottaisin ainakin aikalisän ja tekisin seuraavat:
1) Yhteys asiakastietoon ja teet sinne oman luottokiellon, joka estää miestä tekemästä enempää velkaa sun nimissä
2) Yhteys pankkiin ja verkkopankkitunnukset sekä se kortin tunnusluku uusiksi, samoin se sun nimissä oleva miehen liittymä kiinni.
3) Rikosilmoitus

Sen jälkeen hipsisin vanhempieni tai ystävien luokse pariksi päiväksi. Taustalla voi olla joko peliriippuvuutta tai sitten patologista valehtelua. Saatte molemmat aikaa ajatella ja toisaalta mies kuitenkin pääsee yhteiseen kotiinne (josta otat mukaan oman arvokkaan omaisuutesi, kuten korut).

https://www.omatieto.fi/luottotiedot/Aloitus.jpf?raportti=5

Minä en jättäisi tuossa tilanteessa kämppää tyhjilleen --> olisi vaarana että kotiin palatessa siellä ei olisikaan yhtään mitään. Eli jos ei uskalla olla yksin niin ehkä sinne kotiin voisi kutsua jonkun seuraksi ja turvaksi?

Onko miehesi ollut hoidossa masennuksen tai muun taikia?
masennus + holtiton rahankäyttö voisi sopia kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön..!
Älä vielä mieti jättämisiä, hoida rikosilmoitus jos on pakko ja ole yhteydessä johonkin velkaneuvojaan myös.
Odota nyt että mies löytyy ensin, jos on elossa tarvitsee todellakin hoitoa! Tarvitsisi toki myös sinun tukeasi mutta jos et jaksa niin et jaksa.
Vastedes et anna mitään pankkitietojasi/maksuvälineitä miehen ulottuville.. Parasta olisi jos hän ei maanisena pääsisi aivan helposti käsiksi mitenkään mihinkään suuriin summiin rahaa, edes omiinsa.
Voimia!!

Hänelle on tajottu hoitoa ja lääkkeitä viimeksi joulukuussa, mutta hän ei ottanut niitä vastaan. Hän on myöntänyt tarvitsevansa apua, mutta kuitenkin siitä aina kieltäytynyt.

Itseasiassa minullakin on ollut epäilynä tuo kaksisuuntainen mielialahäiriö, mutta mies ei ole halunnut apua, vaikka olen häntä luvannut auttaa avun hankkimisessa...

Henkilö joka tekee rakkaalleen tuollatavalla temput niin sietäisi saada potkut perseelle heti.
Elä pidä sitä enää lähellä, anna sille kenkää.
Oletan että olet selväjärkisempi kuin miehesi, joten missään nimessä ei kannata lapsen tulevaisuutta vaarantaa tuollaisen miehen takia.

Näitä tapauksia olen nähnyt monta, yksikään ei ole parantanut tapojaan.

Yhteistyössä