Jättäisitkö miehen tällaisten tapahtumien jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Olga"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Olga"

Vieras
Mies on käyttäytynyt jo raskaden alussa huonosti. Olen alkanut harkita avioeroa, koska mies käyttää henkistä väkivaltaa. Kerran oli mukana ultrassa ja sen jälkeen sanoi että saan synnyttää yksin. On uhannut ettei osallistu synnytykseen eikä lapsen hoitamiseen.
Olen ihan poikki enkä pysty nukkumaan yöllä jatkuvien painajaisten takia. Lisäksi mies on alkanut juoda. Hän ei kestä tätä raskautta. Väitti humalassa minun huijanneen itseni raskaaksi, vaikka aiemmin yhdessä halusimme lasta. Muutaman kerran on töninyt leikillään. Uskon, että pärjään yksin lapsen kanssa kunhan se on syntynyt. En halua lapselleni isää, joka on pelottava. Pelkään että hän tekisi vauvalle jotain, koska mies on humalassa työntänyt minut rappusilta alas.

Sinulla on vain yksi vaihtoehto. Oletko jo katsonut asuntoa valmiiksi? Muuttopalvelu voi pakata tavarasi tarvittaessa muutamassa tunnissa, kun mies on poissa. Voimia omaan elämään ja lapsen saantiin!

Tuosta tilanteesta pitää kertoa vaikka neuvolassa. Jos lapselle sattuu jotain hänen väkivaltansa seurauksena, niin todennäköisesti mies laittaa sen sinun syyksesi.
Kyse on lapsensuojelusta. Ja hae se asunto ennen kuin lapsi syntyy, ettet sitten jää siihen pelkäämään. Vielä sulla on aikaa ja jaksamista. Pyydä kaveria auttamaan tai kysy neuvoa vaikka turvakodista.
Mies on ihan kusipää!

[QUOTE="Olga";29199527]En ole mutta olen sopinut meneväni ystäväni luokse heti kun olen synnyttänyt.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä odottaa vauvan syntymään asti? Mitä jos mies tönäisee sua nyt, niin että kaadut ja vauva vatsassasi vahingoittuu (tai sinä itse)? Menisin nyt heti sinne ystävän luo ja sieltä käsin alkaisin etsiä omaa asuntoa.

Älä odota. Sinulla on oikeus hyvään ja turvalliseen loppuraskauteen. Varaa aika neuvolaan ja puhu asiasta neuvolassa. Sinun kannattaa harkita muutto ystävien luoksen jo tässä vaiheessa. Mikäli mahdollista katsele uutta asuntoa jo nyt ja muuta kaikessa rauhassa pois. Tiedän tapauksen missä mies oli juovukisssa pahoinpidellyt vaimoa jonka seurauksena vauva menehtyi kohtuun. Tarkoitus ei ole pelotella sinua, mutta koska minulla on tiedossa tämä surullinen tapaus haluan sun ymmärtävän, että sinun ei tarvi sietää tuollasta miestä.

[QUOTE="Olga";29199527]En ole mutta olen sopinut meneväni ystäväni luokse heti kun olen synnyttänyt.[/QUOTE]

Hei jos se sun ihana ukkosi päättääkin pahoinpidellä sut raskausaikana niin voit menettää vauvan tai vauva voi vammautua. Että mitä jos lähtisit jo samantien? Miksi sun pitäisi olla miehen kans synnytykseen asti?

[QUOTE="vesimeloni";29199538]Miksi ihmeessä odottaa vauvan syntymään asti? Mitä jos mies tönäisee sua nyt, niin että kaadut ja vauva vatsassasi vahingoittuu (tai sinä itse)? Menisin nyt heti sinne ystävän luo ja sieltä käsin alkaisin etsiä omaa asuntoa.[/QUOTE]

Minä sitä ehdotin, vaikka ystävä vaati tulemaan heti. Olen salaa paikkallut tavaroita mutta se on hankalaa miehen ollessa paikalla.

Miksi, oi miksi olet mennyt hankkiutumaan tuollaiselle sialle raskaaksi? Ja ei, se ei kelpaa selitykseksi, että mies on ollut aikaisemmin ihana, sillä sitä en usko.

Ja vastaus kysymykseen; jättäisin. Sääliksi vaan käy lasta kun ei saa oman isänsä kanssa kasvaa saman katon alla.

[QUOTE="vieras";29199621]Miksi, oi miksi olet mennyt hankkiutumaan tuollaiselle sialle raskaaksi? Ja ei, se ei kelpaa selitykseksi, että mies on ollut aikaisemmin ihana, sillä sitä en usko.

Ja vastaus kysymykseen; jättäisin. Sääliksi vaan käy lasta kun ei saa oman isänsä kanssa kasvaa saman katon alla.[/QUOTE]

Mitä sitä salaamaan. Virheen tein miehen valinnassa mutta lasta en kadu. Se on liian myöhäistä nyt. Ainakin pystyn kasvattamaan lapsesta kunnollisen. Miehestä vielä sen verran, että hän kärsii mielenterveysongelmista ja on narsisti.

[QUOTE="Olga";29199631]Mitä sitä salaamaan. Virheen tein miehen valinnassa mutta lasta en kadu. Se on liian myöhäistä nyt. Ainakin pystyn kasvattamaan lapsesta kunnollisen. Miehestä vielä sen verran, että hän kärsii mielenterveysongelmista ja on narsisti.[/QUOTE]

Kaikenlaisille sitä oikeasti niitä lapsia pukataankin, ei voi muuta sanoa. Ajattelitko yhtään tulevaa lasta, onko kiva kasvaa kun isä on mt-ongelmainen narsisti? Kovin itsekästä toimintaa.

Yhteistyössä