Jättäisitkö 4v lapsen viideksi yöksi isovanhemmille hoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Omilleni koska vaan.
Eikös viisaammat sano, jotta niin monta vuorokautta voi olla vanhemmista erossa kun lapsella on ikävuosia?
(Tosin mä en ole koskaan moista "sääntöä" käsittänyt... )

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Minä ja mieheni olemme töissä ja haluaisimme, ettei 4-vuotiaan lapsemme tarvitsisi olla niin paljon päiväkodissa ( saisi viettää kesälomaa ). Ajattelimme viedä ensi sunnuntaina lapsen viideksi yöksi (su-pe ) isovanhemmille hoitoon...näkisi mummia ja ukkia ja saisi vähän lomaa päiväkodista. Mitä mieltä olette? Veisittekö isovanhemmille hoitoon?

Tuon ikäinen osaa jo nauttia isovanhempien seurasta . Tottakai veisin.
Ja olen vienytkin. Muistaakseni just viikon verran oli enkka tuon ikäisellä.

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Minä ja mieheni olemme töissä ja haluaisimme, ettei 4-vuotiaan lapsemme tarvitsisi olla niin paljon päiväkodissa ( saisi viettää kesälomaa ). Ajattelimme viedä ensi sunnuntaina lapsen viideksi yöksi (su-pe ) isovanhemmille hoitoon...näkisi mummia ja ukkia ja saisi vähän lomaa päiväkodista. Mitä mieltä olette? Veisittekö isovanhemmille hoitoon?

Toki jättäisin, ja tullaan jättämään pojat 2v ja 3v3kk apen ja sen vaimon hoiviin 3 pväksi, kun lähdemme isännän kanssa kahdestaan reissuun.
He tulevat vielä tänne meille kotia poikia hoitamaan :) :flower:

Veisin jos ne ottais...mut kun poitsu on vilkas niin mummilta menee hermot vahtimisesta. Enkä tarkota vilkkaudella muuta kuin että puuhakas...mutta hyväntuulinen ja hassu. Mummi vaan ei jaksa juosta perässä..... :|

Meillä vanhempi tyttö oli viikon 1v vanhana lapissa muorin kanssa , minä lensin viikon päästä sinne myös. Hyvin oli menny ja isovanhemmat tykkää kun pääsee näkemään viikon aikana lapsesta enemmän kun lyhkäsillä päivän vierailuilla.

Meillä meidän tytöt ovat jo vuosia viettäneet kesässä yhden viikon mummolassa. Mummo on toivonut heitä sinne (tänä vuonna toivoo toiseksikin viikoksi) ja me olemme ajatelleet, että lapset saavat ylimääräisen lomaviikon siitä. Niihän sitä ennenvanhaankin tehtiin, että lapset menivät maalle kun vanhemmat jäivät vielä töihin. Mutta siis, muuten vuoden aikana eivät lapset yksinään paljon mummolassa oleile (yhdessä koko perheen kesken toki käydään) ja tämä mummolaloma on oikein odotettu juttu. Viime viikolla just lapset siellä olivat ja oikein virkistyneitä ja tyytyväisiä lapsia saatiin takaisin :) Meillä tytöt siis 7v ja 5v, lomailtu on näin ainakin 4 vuotta.

Omille vanhemmilleni tytön veisin mutta en tytön isän vanhemmille.
Oma äitini jaksaa hoitaa ja juosta perässä ja neiti viihtyy siellä.
Omilla vanhemmillani tyttöni on ollutki muutamaan otteeseen kahdesta viiteen päivään/yötä ja ikää neitillä on 1v9kk.. :)

Meidän vajaa 2-v lähtee mumminsa kanssa mökille viikoksi. Anoppi sitä itse ehdotti, ja mun puolesta menköön, saahan pojun haettua sieltä pois jos ei viihdy (luulen kyllä että viihtyy vallan loistavasti)

Kyllä veisin tuon ikäisen kun meidän kuopuskin on viikon mökillä. =) Niin ja kuopuksella ikää kuitenkin vasta 1v7kk. Toki esikoinenkin mukana, ettei ihan yksin tarvitse olla.