Jatkuvat vatsaoireet nuorella

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Hei olen 23 vuotias mies olen kärsinyt 6kk vatsavaivoista on välillä ripulia välillä ummetusta vatsa kokoajan turvonnut ja ohuita ulosteita välillä nauhamaisia ja välillä litteitä ja myös papanamaista höttöistä ulostetta myös välillä paksua ulostetta ja joskus harvoin tulee kirkasta verta jos joutuu paljon ulostamaan kipua joka vaeltaa pitkin vatsaa välillä ylävatsalla välillä molenminpuolin alavatsaa myös pelottaa että on suolisto syöpää tähystys aika on tulossa voiko johtua jostain muusta keliakia verikokeet ei näyttäny mitään selvää myös närästää jatkuvasti todella kovasti
Voiko tämä olla ibs tai joku muu kalprokteeni arvo vähän yli 800 pitäs olla alle 80

Suvussa yli 60 vuotiailla ollut syöpä
 
Ibs/ibd:lta vaikuttaa.

Ystäväni parantui ruokavalion avulla.
Useammalla omassa tuttavapiirissä on ollut suolistovaivoja!

Kannattaa tutkia itse asiaa, ennen kuin lähtee lääkeralleihin. Tai ennen kuin on pussi kyljessä.

Asiasta löytyy valtavasti infoa.

Nykyruokavalio ei usealle käy. Olemme johtava maa suolistosairauksissa Euroopassa. Jossain kohtaa ihmiset joutuvat heräämään tähän ongelmaan eivätkä enää myönny tähän lääkäreiden jargoniaan”Emme tiedä mistä johtuu, tutkitaan ja syö nämä lääkkeesi, kirurgi poistaa suolta tarvittaessa”.

Suolistomikrobiaa voi myös itse muuttaa ja keho parantaa itse itseään, keho on fiksu. Tämä on tärkein asia mikä ihmisen tulee ymmärtää! Tämä tieto myös poistaa pelkoja.💪

Nyt vain opiskelemaan! Tsemppiä!👍
Paranet kyllä kun otat myös itse vastuuta omasta terveydestäsi sen verran että luet kansainväliset tutkimukset suoraan, et pelkkiä meidän ”asiantuntijoiden tulkintoja.”

Ensimmäiseksi: lakkaa pelkäämästä! Ei se syöpäkään mitään kuolemaa tarkoita vaan on vain kasvustoa minkä saattaa helpostikin saada kuriin/pois!
 
vierailija
Ibs/ibd:lta vaikuttaa.

Ystäväni parantui ruokavalion avulla.
Useammalla omassa tuttavapiirissä on ollut suolistovaivoja!

Kannattaa tutkia itse asiaa, ennen kuin lähtee lääkeralleihin. Tai ennen kuin on pussi kyljessä.

Asiasta löytyy valtavasti infoa.

Nykyruokavalio ei usealle käy. Olemme johtava maa suolistosairauksissa Euroopassa. Jossain kohtaa ihmiset joutuvat heräämään tähän ongelmaan eivätkä enää myönny tähän lääkäreiden jargoniaan”Emme tiedä mistä johtuu, tutkitaan ja syö nämä lääkkeesi, kirurgi poistaa suolta tarvittaessa”.

Suolistomikrobiaa voi myös itse muuttaa ja keho parantaa itse itseään, keho on fiksu. Tämä on tärkein asia mikä ihmisen tulee ymmärtää! Tämä tieto myös poistaa pelkoja.

Nyt vain opiskelemaan! Tsemppiä!
Paranet kyllä kun otat myös itse vastuuta omasta terveydestäsi sen verran että luet kansainväliset tutkimukset suoraan, et pelkkiä meidän ”asiantuntijoiden tulkintoja.”

Ensimmäiseksi: lakkaa pelkäämästä! Ei se syöpäkään mitään kuolemaa tarkoita vaan on vain kasvustoa minkä saattaa helpostikin saada kuriin/pois!
Itekki epäilen jotai tollasta tuo syöpä vain pelottaa oireet ovat alkaneet rajum sapoviruksen jälkeen mulla
 
vierailija
Syöpä olisi todella harvinainen poikkeus noin nuorella. Sen sijaan muita suolisto-oireita aiheuttavia nuorillakin yleisiä vaihtoehtoja on pilvin pimein. Kyllä se lääkärissä lopulta selviää mistä on kyse, vaikka se aikansa ottaakin. Muistat vaan käydä kyselemässä kunnes ratkaisu löytyy.
 
Eikö ketään ihmetytä miksi heillä on psorias, ruusu, nivelongelmia, suolistovaivoja ym ”autoimmuunitapauksia” tai jopa näistä koostuvia kroonisia sairauksia?

Syövätkö ihmiset näihin vain lääkkeitä, eivätkä osaa ajatella että hmmm…ehkäpä syy on siinä mitä suuhuni tungen…
Ihmiset eivät nykyään uskalla kokeilla edes sopivaa ruokavaliota koska pelätätään yhtä ja toista.

Voin sanoa, että jo hiilarien lisääminen nyt joulun ajaksi on saanut oloni tuntumaan paskalta!
Kaikkeen näköjään tottuu, mutta jos syö optimaalisesti ja voi hyvin, niin roskan lisääminen ruokavalioon tuntuu välittömästi kehossa! On jopa hiukan sairas olo!🤢😳

Mietin vain, että joku joka syö roskaa on niin tottunut tuohon huonoon oloon eikä edes tiedä paremmasta: miltä tuntuu kun uni tulee heti, nukkuu sikeästi kuin tukki - heräämättä kertaakaan, herätä joka aamu virkeänä, olla täynnä iloa, intoa ja energiaa, omata tasaisen luonteen, olla aina terve, olla itsevarma ja produktiivinen!
Tähän pääsee kun syö oikein.❤💪

Toki vuosia kestäneet puutostilat optimaalisesta ravinnosta ja epäbalanssit ovat voineet jättää jälkensä, mutta keho on fiksu, se kyllä palautuu!💪
 
vierailija
Syöpä olisi todella harvinainen poikkeus noin nuorella. Sen sijaan muita suolisto-oireita aiheuttavia nuorillakin yleisiä vaihtoehtoja on pilvin pimein. Kyllä se lääkärissä lopulta selviää mistä on kyse, vaikka se aikansa ottaakin. Muistat vaan käydä kyselemässä kunnes ratkaisu löytyy.
Vitamiinit. Ei selvitä lääkäri
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
Hei olen 23 vuotias mies olen kärsinyt 6kk vatsavaivoista on välillä ripulia välillä ummetusta vatsa kokoajan turvonnut ja ohuita ulosteita välillä nauhamaisia ja välillä litteitä ja myös papanamaista höttöistä ulostetta myös välillä paksua ulostetta ja joskus harvoin tulee kirkasta verta jos joutuu paljon ulostamaan kipua joka vaeltaa pitkin vatsaa välillä ylävatsalla välillä molenminpuolin alavatsaa myös pelottaa että on suolisto syöpää tähystys aika on tulossa voiko johtua jostain muusta keliakia verikokeet ei näyttäny mitään selvää myös närästää jatkuvasti todella kovasti
Voiko tämä olla ibs tai joku muu kalprokteeni arvo vähän yli 800 pitäs olla alle 80

Suvussa yli 60 vuotiailla ollut syöpä
Varaa aika sisätautien erikoislääkärille.
 
vierailija
IBD, omalla tyttärelläni on tuo. Kalprot olikohan reilusti yli 1000, kun ulosti vaan verta, eikä edes vesi pysynyt sisällä. Viisi päivää oli sairaalassa. Sairastumisesta on 1,5v ja 2 kertaa se on aktivoitunut ja lääkitystä vaihdettu. Ruokavaliosta on puhuttu perheessä, mutta sitä ei ole saatu muutettua.
 
vierailija
IBD, omalla tyttärelläni on tuo. Kalprot olikohan reilusti yli 1000, kun ulosti vaan verta, eikä edes vesi pysynyt sisällä. Viisi päivää oli sairaalassa. Sairastumisesta on 1,5v ja 2 kertaa se on aktivoitunut ja lääkitystä vaihdettu. Ruokavaliosta on puhuttu perheessä, mutta sitä ei ole saatu muutettua.
Ymmärrät varmaan, että jos tyttäresi suolistotulehdus jatkuu riittävän kauan eikä sitä saada rauhoittumaan niin viimeisenä hoitovaihtoehtona voi olla avanne. Ruokavalio on elinikäinen ei mikään kokeilu.
Suosittelen tutustumaan Foodmap-ruokavalioon koska sain itse siitä avun.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
vierailija
IBD, omalla tyttärelläni on tuo. Kalprot olikohan reilusti yli 1000, kun ulosti vaan verta, eikä edes vesi pysynyt sisällä. Viisi päivää oli sairaalassa. Sairastumisesta on 1,5v ja 2 kertaa se on aktivoitunut ja lääkitystä vaihdettu. Ruokavaliosta on puhuttu perheessä, mutta sitä ei ole saatu muutettua.
Meilläkin on ruokavalio, joka auttaisi mut ei mitään lääkkeitä. Terveitä vanhuksia.
 
vierailija
Ymmärrät varmaan, että jos tyttäresi suolistotulehdus jatkuu riittävän kauan eikä sitä saada rauhoittumaan niin viimeisenä hoitovaihtoehtona voi olla avanne. Ruokavalio on elinikäinen ei mikään kokeilu.
Suosittelen tutustumaan Foodmap-ruokavalioon koska sain itse siitä avun.
sellakat pois kaikesta

 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä