Jatkuvaa riitelyä! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Avopuolisoni on kauhean tarkka autostaan, joten aina kun erehdyn kysymään saisinko lainata sitä, saan kamalat huudot ja syytökset siitä, miten hän maksaa swn auton jne. Tarjoudun tetenkin maksamaan bensakulut joita aiheutan, mutta se ei hänelle riitä. Olen opiskelija, joten minulla ei ole varaa osallistua auton muihin kuluihin, vaikka haluaisinkin.
Muutenkin mies toitottaa jatkuvasti, kuinka elän hänen siivellään,vaikken todellakaan tahtoisi, että hän joutuu maksamaan suurimman osan ruokakuluista yms. Mutta hän on töissä ja minä en, joten hänellä onkin varaa käyttää rahaa enemmän kuin minulla.

Muutenkin mies syyllistää minua jatkuvasti kaikesta mahdollisesta, milloin olevinaan petän
häntä, tai muuta perätöntä. En siis ole häntä koskaan pettänyt, koska haluan olla lojaali kumppanilleni.

Olin ennen sudetta paljon kaveretteni kanssa tekemisissä ja muutenkin sosiaalinen, nykyyän näen kavereita hyvin harvoin ja olen sisäänpäin kääntynyt, koska mieheni saa minulle syyllisyyden tunteen aikaan, jos näen kavereitani. Siitäkin tulee riitaa aina jos olen lähdössä jonnekkin.

Mitä minun pitäisi yehdä, erota vai jaksaa vaan eteen päin?

No, ehkäpä sinun pitää lopettaa auton lainaus. Auto ei ole sinun, ja autosta tulee väistämättä lisäkuluja takiasi. Eli älä lainaa, ennen kuin voit osallistua vakuutuskuluihin, huoltoihin yms.

Muutoin miehesi vaikuttaa epäkypsältä yhteiseloon. Siitä huolimatta ymmärrän, jos hänestä tuntuu, ettet pärjäisi taloudellisesti ilman häntä. Hän voi myös olla tottunut siihen, että hänellä on ennen yhteiseloanne jäänyt huomattavasti enemmän rahaa käteen.

Maksatko puolet asumiskuluistanne? Se olisi erityisen tärkeä asia yhteisessä taloudessa, muissa kuluissa sen sijaan pitäisi mennä sen mukaan, kumpi tienaa paremmin.

Kuulostaa huolestuttavalta, että syyttää pettämisestä (on mustasukkainen) ja rajoittaa elinpiiriäsi (syyllistää kaverien näkemisestä). Kuulostaa henkiselle väkivallalle ja monesti tuollainen käytös myös edeltää fyysistä väkivaltaa. Nyt et kyllä enää suostu syyllistymään omista menoista ja kaverien tapaamisista ym. Jos tuo käytös edelleen jatkuu, itse en jäisi vastaavaan suhteeseen.

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Kos jatkat smanlaista elämää miehen kanssa, niin älä ihmeessä mieti eroa. Jos tilanne jo nyt ahdistaa, niin miksi nuori ihminen tuhlaat elämääsi? Nyt teillä on helppoa. Sitten kun on lapsia ja asuntolaina, niin kuviot vain monimutkaistuvat.

Joo, maksan puolet vuokrasta, kotivakuutuksesta ja sähköstä. Ruokakuluihin osallistun aina ku rahaa on. Omiin menoihinkaan ei jää rahaa eli ei ole tosiaan kyse siitä, että humputtelisin rahani vaatteisiin tms.

N jaksaisi koko ajan tapella josrakin, ja varsinkin kun välillä tapellaan samoista asioista useaankin kertaan. Tuntuu, että kaikki sanomiseni kääntyvät mieheni päässä päinvastaiseksi, ja jos yritän oikaista, hän ei siltikään muuta käsitystään, vaan väittää minun tarkoittaneen asian juuri niikuin hän on ymmärtänyt..

No, tohon raha hommaan sanon ihan suoraan sen, että eiköhän mies tienny tuon tilanteen jo sillon kun alko sun kanssa serustelee. Joten periaatteessa turhaa valitusta ja kitinää, ainakin mun mielestä. Lakkaa käyttämästä sitä autoa, luulis ainakin, että sitten ei tartteis enää valittaa.

Pettämis epäilyksiin sanon sen, että puhukaa asiat halki. Parisuhteessa pitäis olla molemmilla erikseenkin liikkuma tilaa ilman, että aletaan heti epäillä. Tolla meiningillä ukkos on kohta alistanu sut täysin ja huomaatkin, että sun kaverit alkaa ottaamaan suhun etäisyyttä aina vaan enemmän ja enemmän. Lopulta huomaat, että sulla ei ole kavereita. Siinähän on taas uus asia miehelles, millä voi sua kiusata. Eli se, että miks et ikinä mene jonnekkin, miks et näkis kavereitas jne.

Mikäkö pidättelee suhteessa.. no eniten se, että pitäisi löytää uusi asunto, ja nyt olen muutenkin erittäin masentunut etten jaksaisi mitään eroprosessia tai muuttoa..
Suhteemme on hyvä, silloin kun ollaan kotona, eikä minun ole tarvis lähteä minnekkään.
Mies on muutenkin tosikko ja "jäykkä", kun taas itse olen, tai siis olin iloinen humoristi. Meillä on ikäeroa 15 vuotta, että en tiedä vaikuttaako se elämän tyyleihimme ja ongelmiimme.. vaikka olen suhteemme nuorempi osapuoli, niin olen se, joka hupattaa lapsista yms. Enemmän.

Joo, olen myös yrittänyt tuota, etten lainaa autoa, vaan sanon että menen kävellen, silloin mies alkaa tuputtamaan autoa minulle, ja suuttuu, jos en sitä ota. Li en ole hänelle mieliksi, otanko auton vai en. Ja kun maksan h.nelle velkoja takas, niin hän heittelee rahat ympäriinsä ja sanoo, ettei tarvii maksaa takas, ettei vaan tuu riitaa, vaikka tottakai haluan maksaa velkani takaisin , koska en tykkää oll velkaa kenellekkään.

[QUOTE="onneton";27803318]Mikäkö pidättelee suhteessa.. no eniten se, että pitäisi löytää uusi asunto, ja nyt olen muutenkin erittäin masentunut etten jaksaisi mitään eroprosessia tai muuttoa..
Suhteemme on hyvä, silloin kun ollaan kotona, eikä minun ole tarvis lähteä minnekkään.
Mies on muutenkin tosikko ja "jäykkä", kun taas itse olen, tai siis olin iloinen humoristi. Meillä on ikäeroa 15 vuotta, että en tiedä vaikuttaako se elämän tyyleihimme ja ongelmiimme.. vaikka olen suhteemme nuorempi osapuoli, niin olen se, joka hupattaa lapsista yms. Enemmän.[/QUOTE]

Hei nyt vähän järkeä nainen! Jos sä olet jo nyt vankina omassa kodissasi, ja masentunut, niin jätä hyvä ihminen ne lapset mielestäsi. Saat uskoa, että tilanne vain pahenee, kun mies saa sut oikein kunnolla nyrkin ja hellan väliin. Sori vaan, mutta sellainen kuva tuosta teidän suhteesta väkisinkin tulee. Susta tulee hermoraunio, jos lapsia tuon miehen kanssa erehdyt hankkimaan. Eiköhän olisi aika nostaa kytkintä...

[QUOTE="onneton";27803318]Mikäkö pidättelee suhteessa.. no eniten se, että pitäisi löytää uusi asunto, ja nyt olen muutenkin erittäin masentunut etten jaksaisi mitään eroprosessia tai muuttoa..
Mies on muutenkin tosikko ja "jäykkä", kun taas itse olen, tai siis olin iloinen humoristi. Meillä on ikäeroa 15 vuotta, että en tiedä vaikuttaako se elämän tyyleihimme ja ongelmiimme.. vaikka olen suhteemme nuorempi osapuoli, niin olen se, joka hupattaa lapsista yms. Enemmän.[/QUOTE]

Kuulehan... Uuden asunnon etsiminen on aika mitättömän pieni vaiva ja ongelma siihen verrattuna, mitä olet kehittämässä itsellesi, jos jäät tuohon suhteeseen. Älä ainakaan hanki lapsia tuohon suhteeseen, pyydän!

• Tykkää
Reactions: 2good2be4gotten
Huh huh, ja sä haluat olla tuollasessa suhteessa?

Jos auto ois sun ja tienaisit enemmän kun mies, niin antaisitko miehelle auton lainaan ja maksaisit enemmän yhteisessä taloudessa?

Me ainaki ollaan miehen ja lasten kanssa tiimi, pelataan samaan pussiin. Se maksaa joka pystyy. Suhteen aikana molemmat on ollu välillä työttömänä, opiskelijana jne. ja se jolla on sattunu oleen enemmän, on myös maksanu enemmän.

Oikein huvitti että mun miehestä puhut? Kuvaukset osui ihan oikeaan. Siis muuten oikein ihana ja suloinen ihminen. Viiraa välillä päässä ja kunnolla. Olen samAa mieltä kuin muutkin
. Eroa! Elämäsi muuttuu :) haleja!!

Kiitos kaikille järki puheesta! Te olette ihan oikeassa! :)
Kun muistelen elämääni ennen tätä miestä, niin olin silloin onnellisempi ja voin paremmin. Ihastuin mieheen vahvasti, koska hän vaikutti täydelliseltä, ja sitähän se tuntuukin olevan, ainakin omasta mielestään ;) Mutta tuo täydellisyyskuva on romuttunut aika hyvin, sille maistuu tuo viinakin aika hyvin, kaiken muun pahan lisäksi, ja viinapäissään se onkin varsinainem riidanhaastaja. Jossain vaiheessa suhdetta se oli kokonaan juomatta, mutta nykyään taas tuntuu maistuvan.
Voikun saisin nyt jostain tarpeeksi voimaa ottaa tuon suuren askelen eteenpäin ja lähteä lätkimään.

[QUOTE="onneton";27803018]Avopuolisoni on kauhean tarkka autostaan, joten aina kun erehdyn kysymään saisinko lainata sitä, saan kamalat huudot ja syytökset siitä, miten hän maksaa swn auton jne. Tarjoudun tetenkin maksamaan bensakulut joita aiheutan, mutta se ei hänelle riitä. Olen opiskelija, joten minulla ei ole varaa osallistua auton muihin kuluihin, vaikka haluaisinkin.
Muutenkin mies toitottaa jatkuvasti, kuinka elän hänen siivellään,vaikken todellakaan tahtoisi, että hän joutuu maksamaan suurimman osan ruokakuluista yms. Mutta hän on töissä ja minä en, joten hänellä onkin varaa käyttää rahaa enemmän kuin minulla.

Muutenkin mies syyllistää minua jatkuvasti kaikesta mahdollisesta, milloin olevinaan petän
häntä, tai muuta perätöntä. En siis ole häntä koskaan pettänyt, koska haluan olla lojaali kumppanilleni.

Olin ennen sudetta paljon kaveretteni kanssa tekemisissä ja muutenkin sosiaalinen, nykyyän näen kavereita hyvin harvoin ja olen sisäänpäin kääntynyt, koska mieheni saa minulle syyllisyyden tunteen aikaan, jos näen kavereitani. Siitäkin tulee riitaa aina jos olen lähdössä jonnekkin.

Mitä minun pitäisi yehdä, erota vai jaksaa vaan eteen päin?[/QUOTE]

sinä olet yhtä samanarvonen kuin se!

Miehesi vaikuttaa juuri sellaliselta, joka haluaa hankaloittaa poismuuttoasikin, kun se tulee ajankohtaiseksi. Muista, että jos silloin tulee hankaluuksia, löytyy aina auttavia tahoja. Tsemppiä ja älä missään tapauksessa jää kärsimään tuollaisen miehen kanssa. Nyt hoidat myös ehkäisyn erittäin tarkasti, kunnes olet muuttanut pois, ettei käy pahaa vahinkoa...

[QUOTE="Muusi";27803056]No, ehkäpä sinun pitää lopettaa auton lainaus. Auto ei ole sinun, ja autosta tulee väistämättä lisäkuluja takiasi. Eli älä lainaa, ennen kuin voit osallistua vakuutuskuluihin, huoltoihin yms.[/QUOTE]

Jos taloudessa on vain yksi auto väliaikaisen huonon talouden takia, niin on aika perseestä etteikö toinen puolisko saisi edes lainata sitä autoa. Ei kuulosta yhtään terveeltä parisuhteelta.

Meillä on kaksi autoa, ja mies saa silti lainata minun autoani vaikka omakin toimisi. Mielestäni on joustavinta käyttää sitä autoa joka on jo esim raapattu ja lämmin, eikä olla noin pikkumainen kuin tuo ap:n mies.

Mua ahdistaa tässä myös se, miten selittää vanhemmille ja sukulaisille eron syy, koska mies on tehnyt kaikkiin hyv.n vaikutuksen, ja kaikki kehuu miten rehti ja avulias mies on, vaikka totuus on aivan muuta. Saan kamalat huudot jos vaikka isäni on pyytänyt häntä avuksi, ja se on tietysti minun syy, että hän joutuu auttamaan.. Olen niin väsynyt pitämään hänen kiiltokuvapoika kulissia pystyssä.

Kiitos kaikille kannustavasta puheesta, te todella saatte silmäni auki! :)

Yhteistyössä