Jatkuvaa riitelyä! :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "onneton"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"onneton"

Vieras
Avopuolisoni on kauhean tarkka autostaan, joten aina kun erehdyn kysymään saisinko lainata sitä, saan kamalat huudot ja syytökset siitä, miten hän maksaa swn auton jne. Tarjoudun tetenkin maksamaan bensakulut joita aiheutan, mutta se ei hänelle riitä. Olen opiskelija, joten minulla ei ole varaa osallistua auton muihin kuluihin, vaikka haluaisinkin.
Muutenkin mies toitottaa jatkuvasti, kuinka elän hänen siivellään,vaikken todellakaan tahtoisi, että hän joutuu maksamaan suurimman osan ruokakuluista yms. Mutta hän on töissä ja minä en, joten hänellä onkin varaa käyttää rahaa enemmän kuin minulla.

Muutenkin mies syyllistää minua jatkuvasti kaikesta mahdollisesta, milloin olevinaan petän
häntä, tai muuta perätöntä. En siis ole häntä koskaan pettänyt, koska haluan olla lojaali kumppanilleni.

Olin ennen sudetta paljon kaveretteni kanssa tekemisissä ja muutenkin sosiaalinen, nykyyän näen kavereita hyvin harvoin ja olen sisäänpäin kääntynyt, koska mieheni saa minulle syyllisyyden tunteen aikaan, jos näen kavereitani. Siitäkin tulee riitaa aina jos olen lähdössä jonnekkin.

Mitä minun pitäisi yehdä, erota vai jaksaa vaan eteen päin?

No, ehkäpä sinun pitää lopettaa auton lainaus. Auto ei ole sinun, ja autosta tulee väistämättä lisäkuluja takiasi. Eli älä lainaa, ennen kuin voit osallistua vakuutuskuluihin, huoltoihin yms.

Muutoin miehesi vaikuttaa epäkypsältä yhteiseloon. Siitä huolimatta ymmärrän, jos hänestä tuntuu, ettet pärjäisi taloudellisesti ilman häntä. Hän voi myös olla tottunut siihen, että hänellä on ennen yhteiseloanne jäänyt huomattavasti enemmän rahaa käteen.

Maksatko puolet asumiskuluistanne? Se olisi erityisen tärkeä asia yhteisessä taloudessa, muissa kuluissa sen sijaan pitäisi mennä sen mukaan, kumpi tienaa paremmin.