jatkuvaa ovikellon soittamista

• Viestiketjun aloittaja pahvittaa niin Pr......sti
  • Ensimmäinen viesti
pahvittaa niin Pr......sti
naapurin lapset juossu tänään varmaan 10 kertaa soittamassa ovikelloa, vaikka meidän tyttö ollu tänään koulussa. Ovat virolaisia ja suomen ymmärrys on aika huonoa, mut kun selkeesti sanoin että "Ei ole kotona".

Samaan syssyyn kun lupasin että saavat lainata palloa, niin ulos katellessani näin pihan täynnä muitakin meidän tavaroita. Meistä tullu joku ihmeen lelulainaamo. Eikös sitä vanhempien velvollisuus enää ole ostaa lapsille omia leluja??? pyöriäkin jo vaadittais saada käyttöön, onneks ne on lukossa, kohta varmaan kuskaan hiekkalelutki sisälle :(

sitäkin ihmettelen kun yksi täyttää kohta 7v eikä käy koulua, eikö heitä koske sitten oppivelvollisuus täällä kun kerran asuvat tässä vakituisesti?????

kiitti kun sain marmattaa tänne...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
No ota se ovikello pois.

heh. mut kun varmaan olis muitakin joitten takia sitä ei voi ottaa pois. Mut miten pystyis nyt sanomaan et älkää enää tulko soittelemaan tänne. Kun ei edes kunnolla suomea ymmärrä. Heille muutenkin jo lähetetty yleisestä mekkaloinnista varoitus.

ap
kun ei millään usko vaikka sanoin, nytkin väkisin yritti tulla sisälle. musta tää on jo kotirauhan rikkomista. mieti just et tuon kohta hiekkalelutki ylös sisälle. ostakoot omat vanhemmat lelut, ei meillä mitään lainaamoa pidetä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kun ei millään usko vaikka sanoin, nytkin väkisin yritti tulla sisälle. musta tää on jo kotirauhan rikkomista. mieti just et tuon kohta hiekkalelutki ylös sisälle. ostakoot omat vanhemmat lelut, ei meillä mitään lainaamoa pidetä.
Eikö teillä ole ovisilmää? Älä nyt enää niille avaa sitä ovea jos nuin ahdistaa. Tai mene vaikka soittamaan heidän kelloaan ja kertomaan vanhemmille. Kyllä virolaiset yleensä sen verran suomea osaavat, että tuo asia varmaankin menee perille.

ap
nyt kun tyttö tuli koulusta niin siellä seiso oven takana nämäki lapset, yrittivät kovasti tunkea sisälle vaikka sanoin selkeesti Ei...... vetäsin sit äkkiä oven kiinni. on meillä ovisilmä mut keksineet seisoa oven vieressä niin etteivät näy. mul tulee nyt jo savut korvista

Mä oon joutunut kirjaimellisesti heittämään pihalle erään virolaispojan, joka tunki väkisin ovenraosta sisälle.
Eli nostin ja kannoin ulos, kun ei uskonut puhetta (ei osaa suomea).

Meidän ovikellossa ei oo pattereita :D. Ne, joilla on oikeaa asiaa meille, osaavat koputtaa.

Meillä oli entisen asunnon naapurissa perhe joka oli supisuomalainen mut niille ei silti menny perille asiat...Jos sano lapsille vähä äkeemmin sit että ei oo meidän tytö kotona niin saatto akka tulla suu vaahdossa skeptisesti kurkkimaan ovenraosta piilotellaanko myö omia lapsia eikä anneta tulla heidän lasten kans leikkimään... :eek: :LOL:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja SaWi:
Jos sano lapsille vähä äkeemmin sit että ei oo meidän tytö kotona niin saatto akka tulla suu vaahdossa skeptisesti kurkkimaan ovenraosta piilotellaanko myö omia lapsia eikä anneta tulla heidän lasten kans leikkimään... :eek: :LOL:
:LOL: :LOL: :LOL:
Se oli myös välillä aika pelottavaa :|

ap
Mä oon joutunut kirjaimellisesti heittämään pihalle erään virolaispojan, joka tunki väkisin ovenraosta sisälle.

Meidän ovikellossa ei oo pattereita :D. Ne, joilla on oikeaa asiaa meille, osaavat koputtaa.
tää samanen sakki muutti loppusyksystä ja me oltiin grillaamassa pihalla samana päivänä, nää lapset tuli heti viereen kyttäämään meidän ruokakoria........

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

tää samanen sakki muutti loppusyksystä ja me oltiin grillaamassa pihalla samana päivänä, nää lapset tuli heti viereen kyttäämään meidän ruokakoria........
Ärsyttävää :|

Mun roskapussia on tutkittu, siis tultu repimään kädestä jotta päästäisiin kurkkimaan sisälle, siksi että nähtäisiin osaanko mä varmasti lajitella roskat kuten kuuluu :eek: :LOL: :headwall: . Ihan suomalaisen lapsen toimesta tosin, ei ollut tuo virolaisvitsaus kyseessä.

ap
meillä aina ajateltu et ihan hyvin voidaan lainata leluja muille, mut nyt kiehahti yli. Heillä kun ei ole oikein mitään lelua mut ei kait meidän niitä heille tartte ruveta hankkimaan. hiekkaleluja saa nytkin alesta tai kirppikseltä halvalla jos ei oo varaa ostaa uusia. Nyt loppu tää meidän hyväntekeväisyys......

Yhteistyössä