Jatkuvaa kutinaa....apuja kaivataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeggyBundy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PeggyBundy

Aktiivinen jäsen
14.06.2007
1 032
0
36
MItä tää voi olla kun aina vaan kutina jatkuu tuolla alapäässä. Lähinnä hävyn alueella ei siis emättimessä :ashamed: oon ajanut karvoja mut nyt olen antanut kasvaa juuri tuon kutinan vuoksi takaisin. Gynodaktarin kuurin olen laittanut ja lääkäriltä sain jonkun yhden tabletin jolla olisi pitänyt hiiva lähteä. Taas vaan kutina jatkuu...hermo menee kohta!

olikos sinulla tuohon hiivatulehdukseen myös voide, ei pelkästään puikkoja. Aina eivät pelkät puikot riitä. Kuivat limakalvot aih. myös kutinaa. Samoin joku wc-paperi voi olla sellaista, että ei käy sinulle.

Olen laittanut myös voidetta mutta tuntui vaan kutisevan enemmän...eikä kyl pitäis olla kuivat limakalvotkaan. Ja tosiaan kutisee oikeestaan tosta hävyn alueelta ja klitoriksen yläpuolelta.

Jos kyse ei olekaan hiivasta vaan vaikkapa karvatupen tulehduksesta? Onko kutina siis häpykarvoituksen alueella. Minä nimittäin kerran erehdyin hullussa nuoruudessa ajelemaan karvani ja sain moisen vaivan vaivoikseni. Ensin oli selviä näppyjä ja punoitusta koko häpykarvoitusalue täynnä, sitten nekin hävisivät, karvat kasvoivat takaisin, mutta kutina jatkui piiiiiiiitkään. :| En kyllä sen jälkeen ole pyhälle kolmiolleni koskenut :D

sanon taas että, meillä todettiin terveyskeskuksessa, että miehillä EI voi olla hiivaa,joten sitä ei hoideta. ennen kyllä ollaan aina saatu joku pilleriresepti miehellekkin, mut nyt oli sit tämmönen täti tällä kertaa.. ei prkl lopu hiiva ikinä=_(

Kutina voi johtua ihan vaan alapään kroonisesti kuivasta ihosta, täällä sama vika. Mieskin on hoidettu sillä tablettikuurilla (taisi olla 1 tabletti kerran viikossa neljän viikon ajan) niin että hiivaa ei ole. Niin että rasvailla pitäisi...

Must kans tuntuu et iho on vaan kuiva. Mitähän mun kannattais sinne laittaa? mies on valitellut seksin jälkeen että on tullut haavoja mutta se taitaa johtua siitä kun edellisestä kerrasta on ollut aikaa....ei varmaankaan hiivasta. eikä tietääkseni ole mitään muita oireita miehellä.

Perusvoidetta vaan sinne alapäähän, niin ei kutise. Olen ollut jo vuosia posliini koknaan alapäästä, ja joudun säännöllisesti rasvaamaan paikat sheivauksen jäljiltä.

Nimenomaan se hiiva miehellä aiheuttaa niitä pieniä haavaumia vaikkei muita oireita olisi.Ja niin kauan kun mies on hoitamatta,se uusii aina.Mies hoidetaan voiteella.

KYLLÄ MIES KANNATTAA HOITAA SEMMOSELLA HIIVA-rasvalla. Nimimerkillä; Syksyllä neljä peräkkäistä hiivatulehdusta sairastanut.

Ja sen lisäksi on olemassa alapäähän tarkoitettua kutinan vievää rasvaa..Ootas kun kurkkaan sen nimen; Pimafucort. Ja on kai noita muitakin.

ns. Hiiva naisella on ihan normaali emättimen bakteeri kasvusto, jonka tasapaino voi häiriintyä lääkekuurin, stressin, mekaanisen ärsytyksen, liiallisen pesemisen, ihon kuivumisen jne. vuoksi. Ns. hiivatulehdus, jossa hiivan määrä kasvaa ja tulee kutinaoireita tulisi hoitaa joko gynodactarin tai lact tuotteilla. Jos oireet ei häviä, voi kyseessä olla emättimen muu tulehdus, johon joskus tarvitaan molempien osapuolien hoito. Kutina voi olla syy vain limalkalvojen kuivumisesta tai ohentumisesta esim raskauden aikana. Silloin hoitona auttaa usein öljy, esim. Ceridal.

Yhteistyössä