Jatkuva tukkoinen nenä

Onko teillä muilla odottavilla äideillä jatkuvasti nenä tukossa ilman että on minkäänlaista flunssaa?
Mun nenän limakalvot kärsii kuivuudesta ja tukkoisuudesta. Yöllä on tosi vaikea nukkua ja nenästä pitää jatkuvasti niistää verikokkareita.
Nyt olen laittanut ilmankosteuttimen öiksi, jos vähän helpottaisi tilannetta. Toivois vaan että sais nukkua öisin kunnolla.
Muolla kokemuksia?
 
c81
Samma här - aluksi käytin nokkakannua, mutta nyt on jo niin tukossa ettei sekään auta. En saa nukuttua - eikä mieskään, kun tukossa olevan nenän takia kuorsaan.... :ashamed:

C 81 rv 35+4
 
Nenä ei oo ollu tukossa kuin pari kertaa ja silloin olen tehnyt nenähuuhtelua ahkerasti -> auttaa, suosittelen! =) Nyt on kuitenkin lähiaikoina nenä huutanut kuivuuttaan; ei oo tukossa lainkaan, mutta niistellessä tulee aina järestään verta. Joskus oikein vuotaa hieman. :/

eva & hynttyrähelmi 38+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hirsimökin Hulda:
Voin kokemuksesta suositella A-vitamiinitippoja! Apteekista saa, ainoa vaan, että niitä pitää säilyttää jääkaapissa, joten itsellä ainakin meinasi aina unohtua laittaa, monesti könysin takaisin sängystä laittamaan tippoja.

Kiitos vinkistä!
Pitääkin kokeilla noita tippoja. Kai niitä saa siis käyttää raskaana ollessa?
 
Kaikki neuvolat ei suosittele noita A-vitamiinitippoja juuri sen A-vitamiinin vuoksi. Mun neuvolatäti antoi ohjeeksi ostaa seesamiöljyä apteekista, Nozoil oli putelin nimi. Ainakin mulla on auttanut todella hyvin :) Laitan sitä aina aamulla, kun olen niistänyt kunnolla, päivällä yhden kerran ja sitten illalla ennen nukkumaanmenoa, niin tukkoisuus on vähentynyt huomattavasti. Silloin tällöin pitää verta kyllä niistää, mutta kuten sanoin, niin nukkumista on ainakin helpottanut.
 
Myös mulla on non stoppina nenä tukossa! Mä olen kans käyttänyt Nozoilia, laitan sitä pelkästään yötä vasten ja on toiminnut.
Mä oon muutenkin sellainen että jos nenä ei ole auki, niin silloin ei ole kenelläkään kivaa.. :ashamed:

 
MUlla myös on jatkuvasti nenä tukossa, tosin olen allergikko ja kärsin kroonisesta nuhasta.. Osittainhan raskaus aikaansaa sen, että limakalvot turpoaa, ja se tuntuu tukkoisuutena. Siihen kun sitten lisätään herkkyys saada kaikki kierrossa olevat flunssat niin.. :kieh: Tuo nenänhuuhtelukannu on kyllä ehdoton, kun sen käytön vaan oppii! Ja mä sain myös luvan käyttää kortisonipohjaista nenäsumutetta neuvolalääkäriltä. En vaan ole koko putelia muistanut ottaa esille, kun ei sitä alussa saanut käyttää..
 
Mulla ainakin vuotaa ihan taukoamatta mutta luulin että se johtuu allergioista. Nyt kun ei lääkkeitäkään voi käyttää. Huomena neuvola ja pitäis kysellä siellä nenäsumutteista. Mulla on ollu niitä nenän tukkoisuuteen ja allergiaoireisiin, mut en uskalla käyttää ennen ku turvallisuus varmistuu
 

Yhteistyössä