jatkuva pissahätä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tp:
Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjen äiti:
No. Se on sellainen psyykkinen sairaus, joka aiheuttaa myös fyysisiä oireita. Yksi niistä on tihentynyt virtsaamisen tarve. Mulla itellä todettu toi tänä kesänä.
Kaikilla on vähän erilaiset oireet. Mulla nämä: rintatuntemukset, huimaus, jännittyneisyys, päänsärky, pissalla ravaaminen, pala kurkussa (pahimmillaan tuntuu että joku kuristaa, hiustenlähtö, nukkumisvaikeudet.....ja pahimpana paniikkikohtaukset. (tuntemus että hajoan tai pirstaloidun, sekoan???)
Sitten mulla on semmoinen persoonallisuus, joka altistaa tähän. Asioista liika huolehtiminen, vaikeus pitää omia rajoja, täydellisyyden tavoittelu. Ja traumaperäinen lapsuus. Sekä useita vuosia jatkunut stressi.

Ihan ekana: sulle iso halaus ja voimia. Mutta hienoa, että asia selvitetty!
Toisekseen: tuo kuulosti pelottavan tutulta. Tai ainakin toi päänsärky ja huimaus. Sitten on ollu niitä läsien puutumisia. No ok.. hiustenlähtöäkin. Mutta ajattelen sen johtuvan laihtumisestani. Huolehdin ihan liikaa asioista ja olen monessa mielessä perfektionisti.. vaadin itseltäni enemmän kun mihin pystyn. Lapsuuteeni todella liittyy traumaa...
Mutta mä kuitenkin tunnen ittseni suht onnelliseks jne...?

Joo. Mäkin tunsin itseni ihan onnelliseksi ennekuin nämä oireet tuli niin pahoiksi, että en oikein enää kestänyt. Nukkumattomuudesta johtuva väsymys oli pahinta. Mulla oli myös noita käsien puutumisia, välillä lähti tunto kehosta (jalasta tai kädestä), toisaalta kädet vapisee koko ajan. Mut täytyy sanoa tässä samalla, että mulla on myös kilpirauhaspuolellla tai aivolisäkkeessä jotain häikkää. Mutta edes sisätautipolin lääkäri ei ole vuodessa kyennyt selvittää, et miks mun kilpirauhasarvot on poikkeavat Olen menossa magneettikuvaan tässä syksyllä. Sulla vois olla myös liikatoimintaa. Siihen liittyy laihtumista. Siinä on myös samoja oireita kuin ahdistuneisuushäiriössä. Eli pissalla ravaamiset, vapinat, huimaukset, laihtuminen, nopea syke jne...

Alkuperäinen kirjoittaja yöunet paranivat:
Alkuperäinen kirjoittaja kauanko:
Kauanko sun synnytyksestä on?? Mulla jäi joksikin viikoksi jotain hermosto vaurioita viimeksi, jotka paranivat sitten ajan kanssa eikä vessassa tarvinnut enää ravata.

no kun siitä on jo kohta 1,5 vuotta...

Tuo kannattais sitten käydä ihan gynellä tsekkaamassa. Voi olla hermostoperäistä ja siihen taas on lääkkeetkin. Ite söin kerran pari kk ja sen jälkeen ns. treenasin virtsarakkoani niin, että edes 16 tuntia pissaamatta ei ole ongelma(ei tosin hyväksikään kellekään). Ja siis mulla tk.ssa ei tehneet muuta kuin antoivat antibioottia vaikka ei löytynyt tulehdusta.Gyne tiesi heti mikä on vikana ja lääkitys pelasti mut jatkuvalta vessassa ravaamiselta.

Ai jaa.. eli sulla on ollut samanlaista? No joo, kyllä se on sitten käytävä gynellä. Vaikka mä kammoan niitä käyntejä yli kaiken. Kai sitä joutuu papakokeen otattamaan samalla kun siitäkin on jo vuosia...
Terv, valkotakkikammoinen :)
Ja kiitos! :)

No. Se on sellainen psyykkinen sairaus, joka aiheuttaa myös fyysisiä oireita. Yksi niistä on tihentynyt virtsaamisen tarve. Mulla itellä todettu toi tänä kesänä.
Kaikilla on vähän erilaiset oireet. Mulla nämä: rintatuntemukset, huimaus, jännittyneisyys, päänsärky, pissalla ravaaminen, pala kurkussa (pahimmillaan tuntuu että joku kuristaa, hiustenlähtö, nukkumisvaikeudet.....ja pahimpana paniikkikohtaukset. (tuntemus että hajoan tai pirstaloidun, sekoan???)
Sitten mulla on semmoinen persoonallisuus, joka altistaa tähän. Asioista liika huolehtiminen, vaikeus pitää omia rajoja, täydellisyyden tavoittelu. Ja traumaperäinen lapsuus. Sekä useita vuosia jatkunut stressi.

Ihan ekana: sulle iso halaus ja voimia. Mutta hienoa, että asia selvitetty!
Toisekseen: tuo kuulosti pelottavan tutulta. Tai ainakin toi päänsärky ja huimaus. Sitten on ollu niitä läsien puutumisia. No ok.. hiustenlähtöäkin. Mutta ajattelen sen johtuvan laihtumisestani. Huolehdin ihan liikaa asioista ja olen monessa mielessä perfektionisti.. vaadin itseltäni enemmän kun mihin pystyn. Lapsuuteeni todella liittyy traumaa...
Mutta mä kuitenkin tunnen ittseni suht onnelliseks jne...?

Joo. Mäkin tunsin itseni ihan onnelliseksi ennekuin nämä oireet tuli niin pahoiksi, että en oikein enää kestänyt. Nukkumattomuudesta johtuva väsymys oli pahinta. Mulla oli myös noita käsien puutumisia, välillä lähti tunto kehosta (jalasta tai kädestä), toisaalta kädet vapisee koko ajan. Mut täytyy sanoa tässä samalla, että mulla on myös kilpirauhaspuolellla tai aivolisäkkeessä jotain häikkää. Mutta edes sisätautipolin lääkäri ei ole vuodessa kyennyt selvittää, et miks mun kilpirauhasarvot on poikkeavat Olen menossa magneettikuvaan tässä syksyllä. Sulla vois olla myös liikatoimintaa. Siihen liittyy laihtumista. Siinä on myös samoja oireita kuin ahdistuneisuushäiriössä. Eli pissalla ravaamiset, vapinat, huimaukset, laihtuminen, nopea syke jne...

No kun mä oon vähän tota mun laihtumistakin ihmetelly.. kun mä jopa vähän herkuttelen välillä :) ja syön muutenkin ihan hyvin. Ja liikkuminen on taas jäänyt vähän nähemmälle, mutta silti paino putoaa.
Eipä tässä nyt auta kun ottaa itteensä niskasta kiinni ja varata aika lääkärille ja gynellekin. Sillähän se selviää.. Mä niin vaan toivoin että tälle löytyis joku ihan looginen selitys jonka mä voisin hoitaa kotikonstein :)

Kiitos sulle tosi paljon ja tsemppiä noitten sun omien juttujen kanssa! Toivotaan että magneettikuvista ei löydy mitään sen vakavampaa! *halaa*

Alkuperäinen kirjoittaja NoMilkToday:
Virtsarakonlaskeumakin saattaa aiheuttaa tuon pissahädän tunteen. Onko gyne maininnut mitään että ois cystocelea?

Ei oo maininnu. Viimeks olen käynyt sillon synnytyksen jälkeen. Onko tuommoinen laskeutuma niinkun sellanen että se ei välttämättä ole ollut aikasemmin? äh, en osaa muotoilla kysymyksiä ja kuulostan typerältä :)

Käsittääkseni yleisin syy cystoceleen on raskaus ja synnytys, mutta voi toki tulla muulloinkin esim. kovan ponnistelun seurauksena. Googleta virtsarakonlaskeuma niin löydät tietoa. =)

Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi tsekata se verensokerikin. Jos ykköstyypistä kyse olis, niin saattaa äkkiäkin käydä huonosti... Kakkonen saattaa vaania pitkäänkin.

Pissalla rampaaminen ja laihtuminen ilman "syytä" on diabeteksen oireita...

Voi ei... nyt mä kävin lukemassa tommosen jutun netistä... kun mulla on epäilty ms- tautia... ja se aiheuttaa rakon supistelua, mikä aiheuttaa tiheentynyttä virtsaamisen tarvetta... niin.. eikä... Ei pitäs käydä googlettamassa mitään :/

Alkuperäinen kirjoittaja Männynkäpy:
Kannattaa varmaan varmuuden vuoksi tsekata se verensokerikin. Jos ykköstyypistä kyse olis, niin saattaa äkkiäkin käydä huonosti... Kakkonen saattaa vaania pitkäänkin.

Pissalla rampaaminen ja laihtuminen ilman "syytä" on diabeteksen oireita...

Apua. Kaikki taudit tuntuu käyvän yksiin muiden oireiden kanssa :/