Jatkuva päänsärky.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pääkipee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pääkipee

Vieras
Mitähän tää mahtaa olla.. On nyt neljättä päivää semmonen olo että olis tulossa kipeeks, päätä särkee KOKO ajan sillä tavalla että ihan kun olis kuumetta ja pää täynnä räkää vaikka kumpaakaan ei ole..

Heti tuli mieleen et selvästi joku aivokasvain tai joku vastaava kun ei kerta ole nostanut kuumetta eikä flunssaa vaan pelkästään päässä on kipeä olo..

Migreeniä tää ei kyl ole, ainakaa ennen se ei tämmöstä ole mulla ollut.. Mitähän tää on?? Ajattelin jos ei maanantaihin mennessä ole menny ohi niin lääkäriin..

Alhainen hb, verenpaine, liiallinen tv:n katselu, tietokoneella istuminen, lihasjäykkyys niskan ja/tai kallon lihaksissa, päälle jämähtänyt migreeni... noi on nyt niitä mitä tuli äkkiä mieleen. Aivokasvain ei kyllä ole ihan eka vaihtoehto mitä mietitään päänsäryssä. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja pääkipee:
semmosta ärsyttävää kipua.. Semmosta että päässä on kokoajan semmonen paineen tunne?

Mulla on just tollaista, kun olen narskutellut hampaita. Varsinkin silmien takana painon tunne ja vaikka ei muuten väsyttäisi, niin tuntuu niin kuin silmät ei vaan pysyisi auki.

se on mitattu viimeks synnytyksen jälkeen.. Eli viimekesänä :D mut aina on kyl ollu hyvä hb, siinä 120-140 tienoilla.. Pitäisköhän se käydä mittaamassa varmuuden vuoks. Milläs sitä saa nostettua? Syömällä mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:
semmosta ärsyttävää kipua.. Semmosta että päässä on kokoajan semmonen paineen tunne?

Mulla on just tollaista, kun olen narskutellut hampaita. Varsinkin silmien takana painon tunne ja vaikka ei muuten väsyttäisi, niin tuntuu niin kuin silmät ei vaan pysyisi auki.

Mulla se kipu on enempi ohimoilla ja niiden yläpuolella..

se on mitattu viimeks synnytyksen jälkeen.. Eli viimekesänä :D mut aina on kyl ollu hyvä hb, siinä 120-140 tienoilla.. Pitäisköhän se käydä mittaamassa varmuuden vuoks. Milläs sitä saa nostettua? Syömällä mitä?

rautakuuri !

Alkuperäinen kirjoittaja Soiku:

Mulla se kipu on enempi ohimoilla ja niiden yläpuolella..

Sitäkin multa löytyy narskuttelun yhteydessä. Siis päässä painon tunne, ohimot ihan kosketusarat, samaten kaulalihakset jumissa. (laita käsi solisluun päälle ja käännä päätä vastakkaiseen suuntaan ja kokeile)

Tarkasta myös peilistä, onko sulla piparikieli :) Siis kielen reuna piparimaisilla kaarilla, jos on niin sitten olet narskutellut hampaita. Hampaista jää kieleen kuvat.

Heh, kyllä täältä piparikieli löyty :DD Aika huvittavaa et se menee tommoseks.. Mites tosta hampaiden narskuttelusta pääsee eroon? Ja välillä tää pääkipu säteilee korviin :(

Jos sulla on useamminkin vaivaa, niin kehotan kääntymään hammaslääkärin puoleen. Mä teetin itselleni seitsemän vuotta sitten purentakiskon yöksi. Olen krooninen narskuttelija ja silloin vuosia sitten narskuttelin niin hirveästi, että päänsärky oli päivittäistä, lisäksi mua huimasi, silmät oli valonarat, koko yläkroppa lapaluista päälakeen asti jumissa.. Katselin maailmaa sumuverhon läpi ja maanpinta oli metrin alempana kuin se oikeasti oli :) Teetin siis kiskon, samalla hiottiin hampaat uuteen purentaan, kun narskuttelu oli vääntänyt purennan ihan vinoon.. Samaan syssyyn ostin itselleni hyvän tyynyn ja kävin tehokuurin hierojalla. Venyttelin ahkerasti koko yläkropan joka päivä. Sen jälkeen ei ole niin pahaksi oireet enää päässeet.

Tosin, muutamaan vuoteen en ole voinut purentakiskoa käyttää, kun tyhmä unohdin sen kaapin perukoille raskausajan pahoinvoinnin myötä ja se kutistui.. Aamulla kyllä hoksaan, kun olen hampaita narskutellut. Pitäisi teettää uusi kisko.

Eli siis venyttelyä, hyvä tyyny, hieroja (pyydä hieromaan myös päänahka), levollinen ja riittävä yöuni ja kisko, jos vaiva tuntuu jatkuvan.

Yhteistyössä