Jatkuva nälkä raskaana

  • Viestiketjun aloittaja Raskaana
  • Ensimmäinen viesti
Raskaana
Rv 10 ja kokoajan nälkä. Syön monipuolisesti ja terveellisesti,joskus suklaatakin. Nälkä pysyy poissa paro tuntia vaikka söisin miten paljon. Nyt olen tankannut tummaa leipää ja tonnikalaa,sillä pysyy nälkä poissa hetken kauemmin. Hedelmistä tulee vain isompi nälkä. Muilla tällaista?
Painoa ei ola onneksi vielä tullut.
Olen aina kuvitellut että vasta loppuraskaudessa energiantarve lisääntyisi mutta nyt jo? Miten kroppa edes voi tarvita näin paljon ruokaa?

Ja ei,en stressaa vaan syön olon mukaan.
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Oletko lopettanu tupakoinnin tultuasi raskaaksi? Mulla nimittäin tuo vaikuttaa ihan tosi paljon näläntunteeseen. Ja jokaisessa (4 ) raskaudessa olen aluksi syöny kun hevonen.
Itse asiassa olen. Vaikka en polttanut paljon,vain muutaman päivässä.
 
kimallus
Mulla oli alkuraskauden aikana kokoajan nälkä, mutta tasaantui siinä sitten pikkuhiljaa. Nyt rv35 eikä nälkä paljo koskaan eikä mahdu kuin pieniä määriä kerrallaan.
 
nami
ehkä se on osittain myös alitajuntaista, että haluaa tarjota lapselleen riittävästi ravintoa. paljonko sun painoindeksi muuten on? jos oot hoikka, niin sit se keho entistä enemmän tahtoo energiaa, jotta sais vähän rasvaa imetystä varten.
 
Mä en osaa selittää tota, itselläni on aivan sama homma. Uskon kuitenkin ettei näläntunne synny muuten vaan, eli kroppaa tietää tarvitsevansa ravintoa. Mä olen syönyt useammin, eikä painoa ole tullut. =)
 
Ap
Alkuperäinen kirjoittaja nami:
ehkä se on osittain myös alitajuntaista, että haluaa tarjota lapselleen riittävästi ravintoa. paljonko sun painoindeksi muuten on? jos oot hoikka, niin sit se keho entistä enemmän tahtoo energiaa, jotta sais vähän rasvaa imetystä varten.
Painoindeksi on normaali.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Raskaana:
Rv 10 ja kokoajan nälkä. Syön monipuolisesti ja terveellisesti,joskus suklaatakin. Nälkä pysyy poissa paro tuntia vaikka söisin miten paljon. Nyt olen tankannut tummaa leipää ja tonnikalaa,sillä pysyy nälkä poissa hetken kauemmin. Hedelmistä tulee vain isompi nälkä. Muilla tällaista?
Painoa ei ola onneksi vielä tullut.
Olen aina kuvitellut että vasta loppuraskaudessa energiantarve lisääntyisi mutta nyt jo? Miten kroppa edes voi tarvita näin paljon ruokaa?

Ja ei,en stressaa vaan syön olon mukaan.
Sama juttu! Nyt rv18 ja painoa tullut jo 4 kiloa! Olen ihan epätoivoinen. Hirvittävä nälkä ja mättö auttaa, ei mikään muu. Illat yököttää ja syöminen auttaa pahoinvointiin...herkkuja en syö.
 
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
Onko muilla tullut painoa alkuraskaudessa?
 
millipilli
Mulla edellisessä raskaudessa alussa ruoka ei maistunut ollenkaan. Nyt sitten tää toinen raskaus on ollut alusta saakka sellainen, että voisin syödä KOKO AJAN. Ja olen kyllä syönytkin ja paljon... silti puoleenväliin asti paino vaan laski. Nyt viikkoja 29+3 ja yhteensä neljä kiloa on tullut painoa tän raskauden aikana
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
Onko muilla tullut painoa alkuraskaudessa?
liikaa.. mulla oli jo lähtopaino 5kg enemmän kuin esikoista oottaessa ja nyt tähän mennessä on tullu jotain 7kg lisää mutta mulla on ihan hirvee turvotus ollu alusta asti ja kokoajan riski saada raskausmyrkytys uudestaan. jos alkaa tulee painoa 1kg/viikko niin siitä se taas alkaa :ashamed:
 
Minulla tilanne on lähes päinvastainen. Olen rv:lla 17 ja painoni ei ole tainnut nousta vielä yhtään. Aikaisemmin olin ihan kamala sokerihiiri, sokeri oli lähes pakkomielle, mutta nyt makeaa ei ole tehnyt juurikaan mieli. Ylimääräistä en muutenkaan ole juuri tullut syöneeksi raskauden aikana. Ylipainoa minulla on kylläkin aikaslailla, joten ehkä tämä voi olla ihan hyväkin juttu... :whistle:
 
kimallus
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
Onko muilla tullut painoa alkuraskaudessa?
Mulla kyllä tuli painoa alkuraskaudessakin muutama kilo heti. Nyt tosiaan mennään rv35 ja on tullut 14kg lähtöpainoon. Kai sitä on muustakin tullut kuin syömisestä. ;)

 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
Onko muilla tullut painoa alkuraskaudessa?
liikaa.. mulla oli jo lähtopaino 5kg enemmän kuin esikoista oottaessa ja nyt tähän mennessä on tullu jotain 7kg lisää mutta mulla on ihan hirvee turvotus ollu alusta asti ja kokoajan riski saada raskausmyrkytys uudestaan. jos alkaa tulee painoa 1kg/viikko niin siitä se taas alkaa :ashamed:
Miksihän sitä pitää ressata tuosta painosta aina ja näin raskaanakin. Vauva potkii, nytkin, ja ilmeisesti voi hyvin. Pitäisi yrittää nauttia siitä, eikä epätoivoisesti miettiä painoa..ja eihän sulla tuo painonnousu mahdotonta ole...enää 10vkoa raskautta jäljelläkin vain :).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
Alkuperäinen kirjoittaja Annu:
Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
alussa sitä syökin enemmän ja kaipa se alkiolla/sikiöllä on suurempi ravinnontarve alkupuolella kun kaikki elimet sun muut kehittyy ja lopussa hän vain kasvaa kokoa. ja ainakin mulla oli just niin että alussa söin kokoajan (melkeen) ja nyt on 29+4 ja syön pieniä annoksia kerrallaan ja enemmän iltaa kohden.
Onko muilla tullut painoa alkuraskaudessa?
liikaa.. mulla oli jo lähtopaino 5kg enemmän kuin esikoista oottaessa ja nyt tähän mennessä on tullu jotain 7kg lisää mutta mulla on ihan hirvee turvotus ollu alusta asti ja kokoajan riski saada raskausmyrkytys uudestaan. jos alkaa tulee painoa 1kg/viikko niin siitä se taas alkaa :ashamed:
Miksihän sitä pitää ressata tuosta painosta aina ja näin raskaanakin. Vauva potkii, nytkin, ja ilmeisesti voi hyvin. Pitäisi yrittää nauttia siitä, eikä epätoivoisesti miettiä painoa..ja eihän sulla tuo painonnousu mahdotonta ole...enää 10vkoa raskautta jäljelläkin vain :).
mä olen jo kerran kärsiny raskausmyrkytyksen ja oireet lähtee painonnousulla (neste kertyy elimistöön), sitten nousee verenpaineet, alkaa päänsäryt ja näköhäiriöt ja lopuksi valkuainen virtsaan ja sit kun ollaan siinä pisteessä joutuu taas sairaalaan oottelemaan käynnistystä. en mä minkään muun syyn takia ota stressiä painostani
 
vieras
Molemmissa raskauksissa ollut kova nälkä viikolle 16, sen jälkeen normalisoitunut. Piti syödä vähän ja joskus paljonkin ja usein. Neljä lämmintä ruokaa meni parhaimmillaan.

Minusta kehon viestejä pitää kuunnella, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen mitä syö.
 
Annu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Molemmissa raskauksissa ollut kova nälkä viikolle 16, sen jälkeen normalisoitunut. Piti syödä vähän ja joskus paljonkin ja usein. Neljä lämmintä ruokaa meni parhaimmillaan.

Minusta kehon viestejä pitää kuunnella, mutta kannattaa kiinnittää huomiota siihen mitä syö.
Esim mulla paino nousee peruskotiruoalla. Makeaa, pulla tms. en syö ollenkaan. Ainoastaan ruokaa. Leipää menee jonkun verran, mutta ilman sitä nälkä ei vain pysy pois...mutta kai se tästä normalisoituu ja jos ei, niin sitten pitää laihduttaa kunhan vauva syntyy. BMI mulla 20.
 
vieras
Mulla painoindeksi 23 kun tulin raskaaks. Alkuraskaus eli ekat 20 viikkoa mulla oli kokoajan ihan kauhea nälkä! Ap! Syö ihan näläntunteen mukaan, kuuntele kehoasi! Kyllä se kroppa tietää mitä tarvii. Yritä syödä mahd monipuolisesti, jotta kehittyvä sikiö saa kaikki ravintoaineet. Toki jos ei ruuasta saa, se ottaa ne sun kropasta, mut sil sul on huono olo. Mä söin parin tunnin välein vuorokauden ympäri ja rv 20 mennessä painoa oli tullut vain 3 kiloa. Viimeisimmilläni oli painoa tullut 12 kg. Jatkuva nälkä mulla loppui rv 20 tienoolla.
 
Syöppö
Vai kolmen tunnin välein.. en ehkä pysyis pystyssä jos niin harvoin saisin sapuskaa. Tunti tuntuu olevan melkolailla maksimi, mitä pystyn olemaan ilman syötävää/juotavaa. Hiukan pelottaa kuinka monta kiloa ehtii kertyä ennen kuin tää lapsi syntyy. Nyt rv 13+3. Ei auta kuin yrittää syödä terveellisesti, vaikka määrät oliskin huimia.
 
"ihmettelijä"
Täällä nälkä ja huono olo läsnä mutta mikään ruoka ei vaan maistu :( En tiä pitäiskö jo neuvolasta kysyä apua kun kuitenkin viikkoja 20, tosin siel ne tuntuu pitävän tärkeimpänä et vitamiinit vetää nii kyl se lapsi pärjää.. Just saa vedettyä väkisin leivän nii kohta on taas sama olo eikä oikeesti vaan mikään maistu. BMI normaali joten ei se lapsi varmaan rasvavarastojakaan saa hyväksikäytettyä..?
 

Yhteistyössä