jatkuva kurkkukipu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla ihan sama.
Poskaritulehdus oli pari viikkoa sitten, ab-kuurin söin siihen. 2 päivää melkein terveenä ja sit alkoi kurkkukipu.
Vaihtaa puolta, limaa kertyy kurkkuun, ääni käheänä.
Oon alkanu ottaa iltasin Zyrteciä, päivällä menee ihan suht ookoo, mutta illalla taas pahenee....epäilen siitepölyjä, lääkäriin oon ajatellu meneväni...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
onkohan nyt jotain sitkeetä tautia liikkeellä, kurkku kipeenä jo monta viikkoa, kokeet ok. toisina päivinä parempi, mutta sit taas alkaa toispuoleinen kipu...

Minulla on kanssa ollut nyt yli 2 viikkoa kurkku kipeänä, niellessä sattui ja korvaan vihloi hieman. Kipu ei ollut kovin kovaa, mutta särkylääkettä piti ottaa, että jaksoi touhuta, eikä ajatellut kokoajan kipua. Nyt vasta 2 viikon jälkeen alkoi nuha siihen ja yskä, ei kovin pahaa tamäkään, mutta keuhkoihin sattuu, kun yskii. Muu perhe saaneet kanssa ja kaikki reagoi hieman eri tavalla, lapsilla nousi korkea kumme yli 38,5 ja kesti vuorokauden, sitten meni ääni käheäksi ja alkoi yskä. Nuhaa ei ole niinkään ollut lapsilla, ja vain vähän minullakin. Ihmeellisen sitkeää tautia.

Itselläni ollut myös 5-6 vkoa kurkkukipua eikä ole ilmeisesti millään lähdössä. Hieman nenä tukossa toisinaan, muttei mitään nuhaa kuitenkaan ollut koko aikana, saati kuumetta. Kurkkukivun alkaessa oli jokin ihme korvatulehdus, joka kesti kaksi päivää parantuen itsestään, sen jälkee korva ollu arka, varsinkin niellessä, kun kurkkukipu korostaa sitä. Kahdelta tuttavalta olen kuullut myös, että monta viikkoa jo kurkku ollut kipeä.

Mikä ihme tähän auttaa? Finrexiä kokeillut, samoin kurkkupastilleja, särkylääkkeitä en ole vielä, kun ei ole mitään muuta flunssaoiretta ollut. En tupakoi. Allergioita ei ole testattu koskaan, tosin atooppisen ihon ja mm. isäni heinäallergian takia olen alkanut miettiä mahdollisuutta johonkin allergiaan, but who knows.

Jatkanko odottelua? Angiinaan en usko, koska kipu ei ole niin kova, kuin siinä, eikä peitteitä yms. näy. Onko joku päässyt tästä jo eroon?

Yhteistyössä