Jatkuva kipu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kivulias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kivulias

Vieras
Minulla on nyt jo toinen sellainen kierto menossa että alavatsaa nipistelee ja on menkkakipuja. Viime kierrossa kivut alkoivat noin kierron puolivälistä ja kävin klamydia- raskaus yms testeissä ja kaikki oli negoja. Kierrosta tuli 49 pvän mittainen ja kivut loppuivatkin menkkojen alettua. Nyt kivut taas palasivat kp 12 ja jatkuvat edelleen (kp 20). Mistä ihmeestä tämä voi johtua? Lääkärissä sanoivat vaan että voi olla ihan normaali että välillä kipuilee... Minusta tämä ei kuitenkaan enää ole kovin normaalia:( Kivut eivät kuitenkaan ole niin kovia että pitäisi särkylääkettä ottaa. Menkkakivut ovat minulla olleet aina tosi pahat, enkä ole voinut tehdä mitään vuodon ekana päivänä kivuista johtuen.

Kierrot ovat olleet todella epäsäännölliset kp 35-50.

Toivottavasti joku osaisi edes jotain kertoa koska alan olla jo melko huolestunut.. Voiko kyseessä olla joku kasvain?

Moi, onko sulta tutkittu endometrioosi? Endometrioosi on yksi sairaus, jossa kipuja voi olla pitkin kiertoa.

Tämä on vain yksi arvaus ja toivon, että se on jotain harmitonta, mutta tuolta www.endometrioosiyhdistys.fi-sivustolta saa paljon lisätietoa kyseisestä sairaudesta ja jos löytää paljon oireita itseltään, niin sen kanssa ei kannata paljon odotella, vaan toimia.

Ajattelin ihan samaa kuin edellinen vastaaja. Hakeudu hyvälle gynelle, sillä tarvitset apua. Ainakaan terveyskeskuksissa eivät näytä ottavan tosissaan tällaisia ongelmia, jotka kuitenkin vaikuttavat voimakkaasti ihmisten elämään.

Minulle tehtiin keskenmenon takia kaavinta keväällä ja sen jälkeen joissakin kierroissa oviksesta menkkoihin asti oli oikealla puolella sykkivää kipua. En ollut tuntenut koskaan ennen sellaista. Lääkäri sanoi, että se on ihan normaalia naisen elämään ja ei ollut huolissaan asiasta, koska kipu päättyi kuukautisiin. Tätä ei esiintynyt joka kierrossa. Tulin raskaaksi tällaisessa kivuliaassa kierrossa ja siitä päättelinkin, että kivuliaassa kierrossa ovulaatio tapahtui, kun taas kivuttomassa ei. Näin siis kuvittelen, en tiedä onko näin.

Heipähei!
Mulla viime kesänä, kun lopetin pillerit alkoi myös tuollainen kipuilu. Eli se alkoi noin puolen kierron eli ovulaation aikoihin ja kesti sinne menkkoihin asti. Papa-koe otettiin juuri heinäkuussa ja näytti lk1. Kipuilin tuolla lailla aina syyskuuhun asti, elokuussa plussasin. Mä jollain kierolla tavalla olin onnellinen niistä kivuista kun ajattelin, että kipu johtuu ovuloinnista. Endometrioosia mullekin kaverit heittivät, kun kerroin vaivoistani.

Yhteistyössä